Je glimlach van vandaag

Ik wilde een afspraak bij een fysische geneesheer omdat ik ondanks maanden kinesitherapie weinig beterschap merk. Ik heb continu doffe pijn. Soms heb ik wat scherpere pijn, waarna ik even valse hoop krijg als die weer wegtrekt en overgaat in doffe pijn, maar die doffe pijn zelf is op al die maanden nooit weggeweest. Het is enkel de scherpe pijn die komt en gaat.

- Ziekenhuis 1: 'Er is plek vanaf oktober, of laat de huisarts eens bellen om te horen of die vroeger plek kan krijgen'
- Ik: 'Ik bel wel even naar een ander ziekenhuis'
- Ziekenhuis 2: 'Er zijn binnen twee maanden een paar plekken vrij. Of nee, er heeft net voor jou iemand afgebeld, je kan morgen in de voormiddag langskomen.'
- Ik: :clap:

Nu nog hopen dat ik er effectief geholpen kan worden. 🤞

Laatst bewerkt:
Ik wilde een afspraak bij een fysische geneesheer omdat ik ondanks maanden kinesitherapie en weinig beterschap merk. Ik heb continu doffe pijn. Soms heb ik wat scherpere pijn, waarna ik even valse hoop krijg als die weer wegtrekt en overgaat in doffe pijn, maar die doffe pijn zelf is op al die maanden nooit weggeweest. Het is enkel de scherpe pijn die komt en gaat.

- Ziekenhuis 1: 'Er is plek vanaf oktober, of laat de huisarts eens bellen om te horen of die vroeger plek kan krijgen'
- Ik: 'Ik bel wel even naar een ander ziekenhuis'
- Ziekenhuis 2: 'Er zijn binnen twee maanden een paar plekken vrij. Of nee, er heeft net voor jou iemand afgebeld, je kan morgen in de voormiddag langskomen.'
- Ik: :clap:

Nu nog hopen dat ik er effectief geholpen kan worden. 🤞
Zoniet zien we je wel verschijnen in het ergernissentopic? :unsure:

Een Deense Trump-lover die reeds enkele jaren in de VS woont, is door ICE gearresteerd wegens een incorrecte administratieve procedure 10 jaar geleden en zit al anderhalve maand in de cel.

Heerlijk, die karma.

Waarom verlaat je haar eigenlijk niet (heb er misschien over gelezen)?

Dat is geen onderwerp voor dit topic, vriend! En je hebt er inderdaad over gelezen, heb het paar keer reeds besproken in de desbetreffende topics. Maar, volgende maand wel naar de advocaat om de mogelijkheden te bespreken. Dus dat is wel een glimlachje waard.

“Overuren? Ze willen gewoon naar huis en hun eigen ding doen”: drie ondernemers over gen Z op de werkvloer

Boomers die boos zijn dat jongeren niet meer zo zot zijn om zich dood te werken voor een préke van 2500 euro.
Mss nog wel tot uw 70ste.

In Denemarken is het zover.

70 jaar.
Ik zie me al achter dat computerke zitten.
Met trillende handen die muis verder bewegen, met mijn ogen dicht tegen dat scherm.

--
Bleh.
Ik zie sommige 50'ers zich herscholen.
Terug studeren. Weekends opofferen aan studeren. Geen tijd voor iets, want studeren. Uitzicht op een nieuwe job.
Vroeger was men dan al gewoon aan het aftellen.

Laatst bewerkt:
“Overuren? Ze willen gewoon naar huis en hun eigen ding doen”: drie ondernemers over gen Z op de werkvloer

Boomers die boos zijn dat jongeren niet meer zo zot zijn om zich dood te werken voor een préke van 2500 euro.
Ik zie die hun nochtans nergens boos maken in dat artikel.

Positief
Toch zijn de ondernemers overwegend positief over de nieuwe generatie werknemers. “Technologisch zijn ze heel sterk”, zegt Reynaert. “En ik vind dat ze beter in teamverband werken. Ze durven zich kwetsbaarder opstellen, bijvoorbeeld. En ze helpen elkaar sneller of gunnen elkaar meer.” De Breyne ziet in de horeca weliswaar een daling van de kennis, maar niet van de motivatie. “Ze kunnen vaak minder als ze van de schoolbanken komen dan vroeger, maar ze werken nog altijd even hard.” En ook Deketelaere erkent hun waarde. “Onze klanten vinden het altijd zeer interessant dat iemand uit generatie Z mee aan tafel schuift. Die voelen de huidige tijdsgeest beter aan dan veertigers of vijftigers.

Laatst bewerkt:
Bij ons op het werk zijn het juist de 40 plussers die minder openstaan voor overwerk en shiften. De jongeren doen het liever omdat ze het extra geld kunnen gebruiken.
Spreek voor mij persoonlijk
Als (je als 45 jarigge nu) begon te werken dan was het realistisch om te denken op 57-60 op pensioen te gaan.
Ondertussen is dat al 67 en zodra 70, dan denk ik overwerk .... (shiften 24 jaar gedaan)
Waarom zou je je nog "smijten" als ze de regels veranderen.
Als je vrouw dan nog in een rusthuis werkt en je ziet hoe duur het daar is voor wat je maar terugkrijgt ,en hoeveel meer jongdemente mensen er tussen de 65-70 daar terechtkomen....

Dan denk je,take it easy

Terug
Bovenaan