Je glimlach van vandaag

Zelf 5 jaar shiften gewerkt (compleet onregelmatig dan nog, in het beste geval switchen om de 3 dagen maar in de praktijk ook wel eens de vroege en de nacht op één dag gedaan, of 13 shiften op rij, of nacht op zondag en vroege op dinsdag zodat je meestal gewoon een nacht slaap oversloeg etc) en ik dacht ook dat het wel meeviel met impact op mijn lichaam.

Tot je dan uit shift gaat en min of meer een ritme aanneemt. En ik opeens veel beter sliep, veel meer energie had, sporten veel vlotter ging,...
Algemeen hoor ik veel mensen vaak zeggen dat ze altijd moe zijn, geen fut hebben, allerlei pijntjes, ...

Terwijl ik moet zeggen dat ik dat allemaal wel vind meevallen, ja ik heb wat slijtage door altijd maar krachttraining te doen, maar als mijn dochter doorslaapt heb ik wel goede nachten en word ik gewoon uitgeslapen wakker, vaak voor mijn wekker. Ik heb dan ook de overtuiging, en dat is zeker meer mening dan feit, dat velen hun slaap en slaapkwaliteit verwaarlozen.

Laatst bewerkt:
Zelf 5 jaar shiften gewerkt (compleet onregelmatig dan nog, in het beste geval switchen om de 3 dagen maar in de praktijk ook wel eens de vroege en de nacht op één dag gedaan, of 13 shiften op rij, of nacht op zondag en vroege op dinsdag zodat je meestal gewoon een nacht slaap oversloeg etc) en ik dacht ook dat het wel meeviel met impact op mijn lichaam.

Tot je dan uit shift gaat en min of meer een ritme aanneemt. En ik opeens veel beter sliep, veel meer energie had, sporten veel vlotter ging,...
maar uw geval is dan ook extremer he. bij ons kan dat zelfs gewoon niet, 2 shiften op 1 dag, of 13 op een rij.
dan is de impact idd wel groter.
ik zeg niet dat er géén impact is he, ik zie mij niet tot mijn pensioen shiften doen, tbh. nog een goeie 10 jaar, hopelijk 15, meer zal er niet meer in zitten.

Ik heb de andere kant gezien van de nacht, mijn vrouw heeft 15 jaar vaste nacht gewerkt. Ik vond dat als partner verschrikkelijk.
  • Elke dag alleen in bed.
  • Halve weekends want na de vrijdagnacht moest ze nog slapen zaterdag tot na de middag. De laatste 5 jaar begon ze op zondag en deed ze een dutje zondagmiddag om de nacht door te komen.
  • Veel collega's bleven ook in het weekend het nachtritme aanhouden wat naar sociaal leven met kinderen nog moeilijker is.
  • Zieke kinderen snachts is altijd voor jou
Ik ga op van zondag tot donderdag wat ook al wel scheelt. Ben net een uur wakker nu en kan aan het weekend beginnen se.

Mijn partner is er allemaal helemaal oke mee.

Over health:
Ik ben echt al jaren bezig met gezondheid, fitness etc, dat compenseert een stuk hoewel nacht altijd nefast is zelfs al slaap je 8uur overdag.
Je kan zelden objectief oordelen over je slaap omdat je niet weet hoeveel REM er is geweest.

Ik heb wel een zwaar deken, koele kamer, verduistering, vermijd blauw licht 1uur voor slapen, neem een hele warme douche en ga wat experimenteren met supplementen.

Matthew Walker is een goeie om te luisteren ivm slaap.

Laatst bewerkt:
Voor het werk een stukje film opgenomen op een nieuw project voor te stellen. Nu hebben ze dat op de regionale tv uitgezonden.

Heel de familie die mij berichten sturen, omdat ik op tv ben gekomen.

Ben er nog niet uit of het glimlach of ergenis is. Maar het maken van het filmpje was wel plezant.

Voor het werk een stukje film opgenomen op een nieuw project voor te stellen. Nu hebben ze dat op de regionale tv uitgezonden.

Heel de familie die mij berichten sturen, omdat ik op tv ben gekomen.

Ben er nog niet uit of het glimlach of ergenis is. Maar het maken van het filmpje was wel plezant.
Is´t nu al het moment voor uw handtekening te vragen? Of nog ff wachten op nationale beroemdheid?

Algemeen hoor ik veel mensen vaak zeggen dat ze altijd moe zijn, geen fut hebben, allerlei pijntjes, ...

Terwijl ik moet zeggen dat ik dat allemaal wel vind meevallen, ja ik heb wat slijtage door altijd maar krachttraining te doen, maar als mijn dochter doorslaapt heb ik wel goede nachten en word ik gewoon uitgeslapen wakker, vaak voor mijn wekker. Ik heb dan ook de overtuiging, en dat is zeker meer mening dan feit, dat velen hun slaap en slaapkwaliteit verwaarlozen.
ik zou de mentale toestand ook niet onderschatten. Ik heb een gelijk slaappatroon en ik durf zeggen dat de periodes met weinig zorgen toch minder moe, fut , pijntjes teweeg brengt dan de periodes waar ik even goed slaap maar wel meer stress en zorgen heb.

Naar 14-18 spektakelmusical gaan zien vandaag. Wie parkeert er naast mij als ik uitstap? Mr. Hans Vanaken samen met zijn vrouw. Knap ding. En Hans super vriendelijke mens en ook echt niet hautain had ik de indruk. Heb geen selfie gevraagd maar gewoon zijn hand geschud. Binnen in de lobby zag ik dat hij wel vaak op de foto "moest"

En die mens is echt wel groot als hij zo voor u neus staat.

alléé de planten bak is klaar.
in mijn tuin een hoekje gemaakt van 3 op 2 meter , mooi afgewerkt met borduurtjes, en het gras omgespit.

laat het gras nu maar rotten tegen begin volgend jaar, dat ik er plantjes kan in steken. Tegelijkertijd wil ik nu ook dat mijn nieuwe kitten, Branco, er zijn toilet van maakt. Ik hoop maar dat hij nu zelf het zal beseffen dat het daar een ideaal plaatsje voor is. Ik zet hem elke ochtend op die omgewoelde aarde. Want kattenbakken kuisen, nee dat is niet aan mij besteed. Mijn huidige volwassen poes doet het ook zo, hopelijk volgt die kitten.

Indrukwekkend!
Snap uw reactie niet echt goed ????
Heb totaal geen interesse in de voetbal of de spelers .Kijk nooit naar voetbal ook niet als de Belgen spelen …als het sport begint op het nieuws zap ik meestal gewoon weg .
Heb nog nooit naar die sportprogramma’s op de VRT gekeken ….en zeker niet als het over voetbal gaat . (Komt hier gewoon niet op den tv )
Heb nog op Anderlecht rondgelopen waar de spelers stonden en kende er geen enkele van (nadien wel moeten aanhoren dat dat den diene was en dan deze maar eerlijk kon mij geen reet schelen )

Dus is het dan abnormaal dat ik soms de voetballers niet bij naam ken en mij hen niet kan voorstellen …moest ik hem tegenkomen dan was ik hem straal voorbij gelopen denk ik .

Zopas 20 euro gestort gekregen van BANKSYS

Wat is dit? Iemand die dit weet?
Interest kan het nie zijn. Want op die zichtrekening staat nooit al te veel...

Snap uw reactie niet echt goed ????
Ik vind "wie????" echt zo een reactie die in de meest positieve interpretatie gewoon zegt "Ik kan niet googlen" en in de meest negatieve "Ik ben te cool voor bekende Vlamingen te kennen en zo maak ik dit duidelijk".

Zo zie je ze in de commentsectie onder elk Facebookartikel over een influencer o.i.d.

Ik vind "wie????" echt zo een reactie die in de meest positieve interpretatie gewoon zegt "Ik kan niet googlen" en in de meest negatieve "Ik ben te cool voor bekende Vlamingen te kennen en zo maak ik dit duidelijk".

Zo zie je ze in de commentsectie onder elk Facebookartikel over een influencer o.i.d.
Over dat googlen akkoord had ik kunnen doen maar heb het gewoon hier gevraagd .

Over dat tweede is gewoon dikke bullshit en nee ben niet te “cool” dat ik die zogezegde bekende Vlamingen niet ken, maar kan wel begrijpen dat dit voor u een natte droom moet zijn om zo iemand tegen te komen .
Trouwens ken ik wel bekende Vlamingen maar die spelen alleen geen voetbal , want ge weet welk totaal geen interesse in die sport .
Dus ik zou dan ook niet weten waarom ik die zou moeten kennen …soms hoor ik wel eens een naam lukaku en die oververwaande keeper bv maar dat zijn dan de bekendsten maar wie in godsnaam aanvaller bij den Antwerp is of wie in de goal staat bij club Brugge …..nope en ken ze dan ook niet van ziens dus ja ik loop die straal voorbij als ik die tegenkom op straat .
(Alex Agnew hier op straat eens gezien en die herkende ik wel van gezicht net zoals die ene van de schalkse ruiters toen hem naar de winkel ging …dus ik ben zeker niet te “cool” om bekende Vlamingen te kennen )

Voetballers zijn niet voor iedereen heiligen en als je die tegen komt dat je dan de grond moet kussen waar ze op lopen …

En dat laatste moogt ge eens uitleggen want ik gebruik facebook wel mùaar vrij weinig en dan meestal nog om gewoon contact te houden met familie zodat we niet moeten bellen naar elkaar …voor de rest …influencers volg ik zeker niet want zou begon niet weten wat daar zo interessant aan is om naar die hunne dagelijkse zever te moeten luisteren , den enige die ik wat ken van naam is diene Acid omdat die in het nieuws is geweest met dat geval omdat hem die 2 ander influencers aan het pesten was en dan met die namen daar …

Dus als gij weer een naam van een voetballer geeft zal ik hier wederom vragen van wie is dat ? (En dan eventueel google gebruiken misschien als ik het persé wil weten …)

Terug
Bovenaan