Je glimlach van vandaag

Vanochtend vroeg de Teut (natuurgebied) ingetrokken. Omstreeks 5.50 zaten we op het voorziene bankje om een beetje te genieten van de zonsopgang, de rust, en het geluid van de E314.
Na een kort ontbijt gewoon in alle stilte aan het genieten wanneer plots twee kleine reetjes opduiken in de hei voor ons. Eentje ervan was eerder nieuwsgierig van aard en stopte met lopen en kwam dichterbij. Wij hielden ons natuurlijk super stil want we wilde het dier zeker niet bang maken of doen schrikken en amai. Tot op 2meter kwam ie dichter bij. Beetje snuffelen. Uiteindelijk heeft die ons zeker tien minuten zitten bestuderen van op echt 2-3meter afstand. Fantastisch moment en natuurlijk geweldig om de dag zo te beginnen. Eerste keer dat ik een wilde ree van zo dicht bij heb kunnen bekijken.
Ik fiets tussen 3 en 5u 's morgens naar mijn werk, (stuk langs/door de teut maar meestal Bokrijk) ongelofelijk hoeveel dieren ik al ben tegen gekomen. Deze morgen liep er nog even een vosje voor/langs me op.

Laatst bewerkt:

Youtube geeft me plots nummertjes van letterlijk 10j geleden, die ik helemaal vergeten was.
Terug nostalgisch genieten.

Net iemand heerlijk beschaamd. Hopelijk leert hij eruit.

Ik zag net iemand wandelen met een hond. Die hond legde een drol terwijl het baasje er recht op stond te kijken. De hond was klaar en het baasje wandelde gewoon door.

Ik kruiste de man toen hij al enkele stappen weg van de drol had gezet. Ik zei (beleefd) tegen 'oei meneer, volgens mij bent u iets vergeten'. Ik stapte recht op de drol af, raapte hem op (ik heb altijd kakzakjes voor onze eigen honden in m'n broekzak zitten) en stopte een mooi gevulde zakje in de handen van het baasje. De blik van die vent was goud waard. :laugh:

Ik zag net iemand wandelen met een hond. Die hond legde een drol terwijl het baasje er recht op stond te kijken. De hond was klaar en het baasje wandelde gewoon door.

Ik kruiste de man toen hij al enkele stappen weg van de drol had gezet. Ik zei (beleefd) tegen 'oei meneer, volgens mij bent u iets vergeten'. Ik stapte recht op de drol af, raapte hem op (ik heb altijd kakzakjes voor onze eigen honden in m'n broekzak zitten) en stopte een mooi gevulde zakje in de handen van het baasje. De blik van die vent was goud waard. :laugh:
Hij heeft geleerd:

Iemand anders doet dat vuile karweitje voor me.

Mss lukt dat nog een keer.

Je hebt gelijk, maar voor hetzelfde geld kom je de verkeerde tegen en post je dit vanuit je ziekenhuisbed.

Nog straffe verhalen meegemaakt sinds je weg was (zowel met kak of in de liefde is altijd top)?

Alles top ja.
Huis gekocht waar ik wel echt fier op ben en in de winter mogelijk iemand z'n leven gered (?). Was toch een van de meest impactvolle zaken in m'n leven.

Was met de hond wandelen en zag ne fiets liggen in het gras (enfin 't licht van ne fiets want 't was donker ).
Ik ging kijken en zie daar iemand liggen, was ne fietser die met zijn hoofd op ne betonblok die langs 't fietspad liggen was gevallen.
Ik had geen gsm bij dus ben de straat moeten oplopen om wagens tegen te houden om de ambulance te bellen.
Ik ben dan een 5-7 tal minuten bij hem gebleven terwijl hij diep kreunde en soms een soort van stuiptrekkingen had.
Ondertussen de hele tijd er tegen gebabbeld dat alles goed kwam en de ambulance onderweg was, maar kreeg geen respons maar hoopte dat hij dat ergens wel kon horen.
De ambulance en mug kwamen dan hem meenemen.
Ik snel de hond thuis gaan afzetten en bij die gast zijn fiets gewacht tot de politie kwam om die mee te nemen.
De dag erna het ziekenhuis gebeld maar die mochten niets zeggen, maar dan via de politie vernomen dat alles wel OK met hem was.
Voor hetzelfde geld had die daar heel de nacht in de kou gelegen.

Die nacht toch slecht geslapen dat wel.

En dan paar weken geleden ne kerel die onder drugs of drank zat op een terras en de boel op stelten aan 't zetten was.
Toen ik de politie ging bellen om de hoek had em dat net gezien.
Die gast heeft 10 minuten in m'n gezicht liggen roepen en me bedreigen.
Na 10 minuten is 't em afgebold want ik was nu ni echt onder de indruk.
Hij zei da em ne kooivechter was en em ne hoop Tsjetsjenen op me ging afsturen.
Jammer voor hem maar ik zag aan zijn houding dat em ni kon vechten en ik ken zowat elke Tsjetsjeen die kan vechten in de buurt.

Wel gratis drank gekregen van de zaak want wie was iedereen eerst wat aan 't bedreigen en uitschelden.

Alles top ja.
Huis gekocht waar ik wel echt fier op ben en in de winter mogelijk iemand z'n leven gered (?). Was toch een van de meest impactvolle zaken in m'n leven.

Was met de hond wandelen en zag ne fiets liggen in het gras (enfin 't licht van ne fiets want 't was donker ).
Ik ging kijken en zie daar iemand liggen, was ne fietser die met zijn hoofd op ne betonblok die langs 't fietspad liggen was gevallen.
Ik had geen gsm bij dus ben de straat moeten oplopen om wagens tegen te houden om de ambulance te bellen.
Ik ben dan een 5-7 tal minuten bij hem gebleven terwijl hij diep kreunde en soms een soort van stuiptrekkingen had.
Ondertussen de hele tijd er tegen gebabbeld dat alles goed kwam en de ambulance onderweg was, maar kreeg geen respons maar hoopte dat hij dat ergens wel kon horen.
De ambulance en mug kwamen dan hem meenemen.
Ik snel de hond thuis gaan afzetten en bij die gast zijn fiets gewacht tot de politie kwam om die mee te nemen.
De dag erna het ziekenhuis gebeld maar die mochten niets zeggen, maar dan via de politie vernomen dat alles wel OK met hem was.
Voor hetzelfde geld had die daar heel de nacht in de kou gelegen.

Die nacht toch slecht geslapen dat wel.

En dan paar weken geleden ne kerel die onder drugs of drank zat op een terras en de boel op stelten aan 't zetten was.
Toen ik de politie ging bellen om de hoek had em dat net gezien.
Die gast heeft 10 minuten in m'n gezicht liggen roepen en me bedreigen.
Na 10 minuten is 't em afgebold want ik was nu ni echt onder de indruk.
Hij zei da em ne kooivechter was en em ne hoop Tsjetsjenen op me ging afsturen.
Jammer voor hem maar ik zag aan zijn houding dat em ni kon vechten en ik ken zowat elke Tsjetsjeen die kan vechten in de buurt.

Wel gratis drank gekregen van de zaak want wie was iedereen eerst wat aan 't bedreigen en uitschelden.
Zij gij zo ne vechter geworden? Dacht da ge een fitness manneke waart?

Zij gij zo ne vechter geworden? Dacht da ge een fitness manneke waart?

Ik heb in Thailand 20 jaar geleden gewoond en wa getraind en denk nu een jaar of 10 terug muay Thai aan 't trainen.
Tot vorig jaar ne keer of 3-5 per week. Nu is dat een keerke per week nog denk ik.

Terug
Bovenaan