Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gaat overduidelijk om een Chinees namaakvaccin.

maar ge kunt dat ook niet een mager cadeau noemen, he, zoveel vetten.![]()
Personeel IVBO staakt, deel Brugs afval niet opgehaald: "Pot choco als cadeau is de druppel die de emmer doet overlopen" | VRT NWS Nieuws
In de omgeving van Brugge is een deel van het afval niet opgehaald na een spontane staking bij het personeel van IVBO. Door corona zijn meer mensen thuis, kopen ze meer online en wordt er meer eten afgehaald, wat het extra druk maakt op sommige afvalrondes. Maar daar zou onvoldoende rekening mee...www.vrt.be
Enkel in West-Vlaanderen. "Helle hebt hard hewerkt manne, hie is ne pot choco"![]()
Proficiat. Naar wat heb je de switch gemaakt?Vandaag nieuws gekregen dat ik donderdag mag starten met een nieuwe job.
Is ook totaal iets anders dan de IT dat ik hiervoor altijd deed, wou eens een nieuwe uitdaging aan gaan.
oud als de straat, maar blijft idd. goed.
Ik kan dees blijven kijken![]()
Ik denk wel niet dat de gelle gebruiken in het westvlaams.![]()
Personeel IVBO staakt, deel Brugs afval niet opgehaald: "Pot choco als cadeau is de druppel die de emmer doet overlopen" | VRT NWS Nieuws
In de omgeving van Brugge is een deel van het afval niet opgehaald na een spontane staking bij het personeel van IVBO. Door corona zijn meer mensen thuis, kopen ze meer online en wordt er meer eten afgehaald, wat het extra druk maakt op sommige afvalrondes. Maar daar zou onvoldoende rekening mee...www.vrt.be
Enkel in West-Vlaanderen. "Helle hebt hard hewerkt manne, hie is ne pot choco"![]()
Junder klopt niet in die zin. Ale, heel die zin klopt niet.Ik denk wel niet dat de gelle gebruiken in het westvlaams.
Junder?
Thanks. Onderhoud van CNC machines e.d.Proficiat. Naar wat heb je de switch gemaakt?
Aja just, gieder.Junder klopt niet in die zin. Ale, heel die zin klopt niet.
"Get gidder goe gewerkt gastn, ier e pot choco." In Brugge mss nog een kleine variatie er op.
Kweet niet in welke gemeentes ze juist gieder zeggen. Hier is dat gidder. Streekgebonden, net zoals de sch vervangen door sk of sj. Sj is uiteraard de goeie manier.Aja just, gieder.
In Kortrijk hoorde ik toch vooral gieder. Ma mijn kameraden waren daar van Oostende vooral denk ik.Kweet niet in welke gemeentes ze juist gieder zeggen. Hier is dat gidder. Streekgebonden, net zoals de sch vervangen door sk of sj. Sj is uiteraard de goeie manier.
Aja, zeetaal. Da's nog iets anders en trekt op niet veel.In Kortrijk hoorde ik toch vooral gieder. Ma mijn kameraden waren daar van Oostende vooral denk ik.

Zegt de ene Westvlaming over de andereAja, zeetaal. Da's nog iets anders en trekt op niet veel.![]()

Er is altijd een verschil. Je hebt de minderwaardige West-Vlaming, en je hebt de West-Vlaming uit eigen streek. Maakt niet uit in welk deel van West-Vlaanderen je woont om het te doen kloppen.Zegt de ene Westvlaming over de andere![]()