Je glimlach van vandaag

Op een zondag om 7u25 bij den bakker staan...

Wie zijn ze, wat doen ze, en waarom...

Nu, ik moet ook wel zeggen dat ik echt wel een degelijke bakker in de buurt mis. Er is 1´tje waar je kunt reserveren maar da´s op en af toch ook al 25 minuten rijden. En da´s dan nog vlakbij het stad.
Gewoon, mensen met kinderen 🤷‍♂️

Nu, ik moet ook wel zeggen dat ik echt wel een degelijke bakker in de buurt mis. Er is 1´tje waar je kunt reserveren maar da´s op en af toch ook al 25 minuten rijden. En da´s dan nog vlakbij het stad.
Dat zijn ochtendmensen, zeker? Ik zet de wekker in het weekend ook soms eens om 6u of 6u30 zodat ik nog in een stil huis van mijn koffie en een goed boek kan genieten. Of omdat ik eerst nog eens wat wil wandelen en fietsen voor ik terug naar huis ga om mijn dochter uit bed te halen en mijn vrouw uit bed te sleuren.

Ik sta in de week op om 05h30, in 't week-end om 07h00

Dan heb ik het geluk dat op de drie woonplaatsen waar ik heb gewoond/nog woon - zijnde Boechout, Antwerpen en Mol - er warme bakkers zijn met degelijke koffiekoeken. Qua reservatie: in een gehucht verderop kan je online reserveren en dan je bestelling afhalen in het pand naast de eigenlijke bakkerswinkel. Superhandig, want dat is toekomen, je naam zeggen, je bestelling ontvangen en terug doorgaan.

#countingmyblessings
2, hier heb ik in het dorp een goeie bakker met online reservatie.

De zakken om af te halen stonden vroeger in de winkel langs de kant, dan kwam je binnen en moest je gewoon zelf de zak met jouw naam zoeken/nemen.
Sinds corona en het online gebeuren is het aan de zijkant van de winkel af te halen.

Ondertussen kennen ze mij al, ik hoef zelfs mijn naam niet te zeggen.
Altijd leuk als je quasi direct terug passeert met je bestelling en daar een rij van +10 man ziet aanschuiven :biglaugh:

Als geforceerde ochtendmens die eigenlijk een avondmens is, herken ik dat "rustig met de hond wandelen" als gevoel wel. Ik deed dat vroeger om 22-23u en ik vond dat ook rustgevend. Soms zie je dan wel eens een drugstransactie of een vrijend koppel op de aangrenzende parking, maar ach, good times.

Bij ons is er welgeteld één deftige koffiekoekenbakker - dus niet ingevroren - en daar moet je de dag voordien al reserveren als je kans wil maken. De glimlach van ‘ha, ik had gereserveerd, suckers!’ is onmiskenbaar bij zij die buiten wandelen met ‘s wereld’s beste frangipane koek. Toch eigenlijk een - first world - schande dat er in heel Kortrijk welgeteld ene goede warme bakker is.

Eigen glimlach: eerste keer in maanden onder de donsdeken en gewoon toasty comfortabel!
Ah, maar voor de goede bakkers moet je richting Heule, Gullegem of Sint-Eloois-Winkel trekken hé.

Glimlachje voor eigenaars van een hond ;p.
Al zou ik die 400k wel niet aangegeven hebben...

kans bestaat dan wel dat die biljetten gemarkeerd zijn en je uitleg van 'gevonden op t straat' niet veel mensen gaat overtuigen.
of kijk ik teveel films? :)

Wij bezoeken duidelijk andere stripclubs. Maldegemse 5 euro "Meetjesland Goes Crazy" nights is ongeveer het hardst dat ik het al heb laten regenen. Alez da's eigenlijk geen club. Gewoon een tent met een springkasteel en een hoop zeer verwarde Roemeense dames.
Ge moogt daar zelfs met 2euro munten smijten.
@hellmut wanneer is de volgende nu weer?

Bwah, ik zou die 200k eventueel wel aangeven.
Of was het 100k?

Naar de stripclub ermee!
Tegenwoordig noemen ze dat een comicbook store. Of bedoel je iets anders? :unsure:

Glimlach hier: De domicilie van de kinderen bij de ex gezet omdat ze dan recht zouden hebben op schooltoeslag, met mijn dikke pree (ahum :unsure: ) zouden ze dat hier niet krijgen. Ik dacht, een paar 100 € per kind. Zit dat voor de oudsten (secundair) boven de 1000 €.

Laatst bewerkt:
De herfst :love:

het kleuren en vallen van de bladeren, het seizoen van de boswandelingen, paddestoelen gaan spotten in de ardennen, wildstoofpotjes klaarmaken, donkere trappistjes drinken, het seizoen van de übergezelligheid!! :love:

ca568913d5b22f578abdbc0617fbcb6c.jpg

Mijne kop deed ook anders boenke boenk deze morgend...

Is niet de eerste keer daar, eens contact opnemen met de mama des huizes denk ik. Toch wel heel regelmatig feestjes, waarop soms op zaterdag edities met bass dat ge 5 straten verder kon horen, als het ni veel verder was, maar in de week zelf? Heeft daar geduurd tot 2 uur, kot in de nacht, en dan was ik nog ni in slaap.

En ik heb mijne slaap al redelijk hard nodig, ben crancky als ik al 1 uur te weinig slaap heb, laat staan dit

En net nu is de toegang tot het telewerk verstoord, :ROFLMAO:, en kan nog effe duren...

Mag ik een hallelujah aub??

🙌

Terug
Bovenaan