Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik woon over een bos en hoor in de nachtelijke uren toch wel wat. Vaak gaat het om een uil, maar nu iets totaal anders dat ik niet kan thuisplaatsen. Misschien een vos? In 't Stad waren dat vooral meeuwen die ik hoorde. Toch ook altijd een beetje vakantiegevoel.

Die kan echt nooit eens in het nieuws komen voor iets normaal he.![]()
Bijna-bruid Tanja Dexters stopt met OnlyFans: “Volgers zijn enkel uit op seksueel getinte foto’s”
Tanja Dexters (46) stopt haar activiteiten op het erotische platform OnlyFans. “Ik had er veel zin in, maar ik kan niet aan de verwachtingen van mijn abonnees voldoen. Ze zijn uit op seksueel getinte foto’s, terwijl ik had gehoopt dat ik meer kon laten zien dan alleen sensuele foto’s”, aldus...www.hln.be
Uhm… no shit![]()
Ah ja die *n*l bleaching.Ik wandel rustig mijn gang door en zie daar ineens een manneke van 7 met zijn handjes naar de barst in mijn voordeur wijzen en waarschijnlijk willen aanraken. Hi had ook al de klink vast. Ik doe die deur open en zeg, wat zijn we aant doen manneke. Het kereltje kon niet snel genoeg nar zijn mama lopen.![]()
Meestal zijn er maar een paar brandweermannen per korps die hiervoor de juiste training hebben gehad. Als die niet beschikbaar zijn dan kan de rest van het korps wel al gaan afzetten. Dat afzetten hoeft ook niet per sé door de brandweer zelf te gebeuren.(ook gewoon raar dat ze geen tijd hebben voor dat nest, maar wel voor "de zeer ruime omgeving" af te zetten)
Mijn buurman van 80 jaar oud is nogal een "fan" van het gras maaien.
Hij heeft een kleine weide naast mijn tuin waar een pony staat. De pony eet maar een deel en laat de rest onaangeroerd, dus op sommige plaatsen staat het gras/onkruid wat hoog. Mijn buurman kan dit mentaal niet aan, maar zijn zitmaaier, een geval van minstens 40 jaar oud die een ongeloofelijk kabaal maakt, is kapot.
Nu is op zondag zijn zoon de grote zitmaaier van het plaatstelijke voetbalteam gaan halen, waarna die zoon alles heeft gemaaid. Daarna sprak ik mijn buurman: "ah gij hebt het uw ook afgedaan (ja, de dag ervoor dus)... ik zou daar vanavond toch nog eens over gaan hoor, ik ga dat ook doen". Dus hij is er op zondagavond nog eens overgegaan.
Deze morgen hoor ik kabaal, en hij is er nog eens over aan het rijden.
Dus op anderhalve dag drie keer dezelfde weide gemaaid (waarvan 2 keer op zondag), op volgens mij de kortste stand. Op de meeste plaatsen zie je niet meer dat er gras stond, dat is gewoon bruin omdat hij in de wortels zat.
Misschien toch beter gewoon een frees kopen.
Update: deze morgen stak zijn pony zo ver als hij kon met zijn hoofd door de prikkeldraad om mijn border op te eten. Het beest heeft honger.Sebiet valt die pony dood wegens gebrek aan eten, en dan hebben de wolven ook niets meer te eten en gaan ze onze kinderen opeten. En dat is dus allemaal de schuld van het plaatselijke voetbalteam. In ons dichtbevolkt landje is gewoon geen plaats voor voetbalteams!
border? ik dacht efkes dat die naar uw border collie beet, maar ge bedoelt waarschijnlijk gewoon de rand van uw grasUpdate: deze morgen stak zijn pony zo ver als hij kon met zijn hoofd door de prikkeldraad om mijn border op te eten. Het beest heeft honger.

Neen, die weide ligt naast een stuk van mijn tuin, waar ik een border heb gegraven (een plantenbed in het echt Nederlands denk ik) en bessenstruiken heb gezet. Aan die struiken kan hij niet, tenzij aan wat frambozenscheuten, maar daartussen had ik in een overenthousiaste bui een hoop rolklaver gezaaid en dat is kennelijk lekker.border? ik dacht efkes dat die naar uw border collie beet, maar ge bedoelt waarschijnlijk gewoon de rand van uw gras![]()
Tuurlijk is dat de reden, maar de omgekeerde redenering is mij eerder een glimlach waard bij het zicht van die dranghekken.mja, het is misschien uit de redenering: hoe dichter ge bij het nest komt, hoe gevaarlijker die beesten worden?
(ook gewoon raar dat ze geen tijd hebben voor dat nest, maar wel voor "de zeer ruime omgeving" af te zetten)

Idd.Heerlijk frisse ochtend, dat heb ik gemist. 10°C. En nu soep klaarmaken voor deze avond. Het wordt wel weer wat warmer de komende dagen, maar ik kijk uit naar frissere temperaturen. Terug lange broek en een jas aandoen. Hoera!