Vorige week vrijdag uit verveling eens een "alternatieve route" gezocht op google maps voor naar mijn werk te rijden (met de fiets).
Damn, na 8 jaar, heb ik toch een heerlijke nieuwe route gevonden hoor. Ok is wel 1 kilometer om rijden ,
maar gedaan met op die godgeklaagde steenweg te moeten rijden , die er al ligt van 1955 en waar nog nooit deftige herstel werken zijn gebeurd!
Dus gedaan met vlak na auto's te moeten fietsen die maar 70 mogen daar, maar vaak veel sneller rijden.
Gedaan met op een stuk fietspad van 8 kilometer te moeten rijden, die bestaat uit betonplaten van 5 meter, en bij elke scheiding van betonplaat (dus om de 5 meter ) KADOENG KADOENG die oneffenheden moeten voelen.
Serieus, ik heb echt al vaak platte banden gehad doordat de boomwortels die betonplaten omhoog stuwen, en daardoor telkens niveauverschillen moeten opvangen. En aangezien batterij en ikzelf nogal achteraan de fiets gemonteerd zitten, is dat telkens een zware last die op die banden komt, bij elke "djok".
Geluk zit soms in de kleine dingen. Had al veel sneller moeten op zoek gaan naar alternatieve route.