Je glimlach van vandaag

Welk gezicht?
weakness.jpg

Dees ?
 

Dees is toch de meest belachelijke pseudo psychologische bullshit dat ik al in jaren gezien heb, die video daaronder van da mieke dat het nog eens uitlegt is te belachelijk voor woorden. Ik denk dat zelf een kat of een hond hierin een gezicht zien...
Maar wat als ge het bos van een vrouw ziet? :thinking:
 
Ik betrap er mij net op dat ik bij het opzoeken van een geschenkje voor de verjaardagen van de schoonouders dingen uitkies die ik zelf zou willen. Als ze dan eindelijk het tijdelijke met het eeuwige verwisselen (lift naar beneden) is het van mij en dan vind ik het tenminste leuk. Ben nu aan het kiezen tussen een vaas of een halsketting. Als ik in naam van Mr S voor zijn ouders iets zoek doe ik hetzelfde. Ergens hoop ik toch dat mijn eigen kinderen een klein beetje minder cynisch zijn. Of dat ze dure en goeie smaak hebben, kan ik ook mee leven.
 
Ik betrap er mij net op dat ik bij het opzoeken van een geschenkje voor de verjaardagen van de schoonouders dingen uitkies die ik zelf zou willen. Als ze dan eindelijk het tijdelijke met het eeuwige verwisselen (lift naar beneden) is het van mij en dan vind ik het tenminste leuk

ik wil het niet jinxen of zo, maar dat plan gaat er wel van uit dat Mr S. tot dan zeker Mr S. blijft. anders gaat al die brol naar die éne schoon-nicht die ge nog minder kunt uitstaan.
 
Morgenavond voor het eerst in lange tijd, nog eens een sollicitatiegesprek. (moet bijna 10 jaar geleden zijn)
Ik moet niet per sé weg, maar het is veel dichter bij mijn deur..... En een soortgelijk bedrijf :)

Ik heb in mijn motivatiebrief wel al gezet dat mijn vrouw ook in een school werkt, en dat ik terug die bouwverlof vakanties wil thuis zijn, om samen met haar op reis te kunnen. in totaal 7 weken op een jaar. en aangezien het 4/5 werk is, ga ik maar 16 dagen Jaarlijkse vakantie hebben.

Ik ben erg benieuwd hoe ze dat gaan overbruggen. Momenteel betaalt mijn huidige baas dit door (verworven recht na al die jaren dienst ondertussen). Dus dat wordt nog wel wat onderhandelen.... Wat zouden jullie doen? de helft van de dagen betaald vragen, en de andere helft onbetaald?
Ik denk wel dat ze er ergens in toegeefelijk zijn, anders zouden ze me toch niet op gesprek laten komen...

Bijkomend pluspunt: ik heb bij hen ook veel materiaal gekocht voor mijn eigen woning, en die van mijn moeder. We kennen die mensen. (die vader ging bij mijn oma wekelijks op de koffie ook)


bedrijfswagen (camionette) zal ik ook wel moeten missen vrees ik. Het is een "gewone administratieve bediendenjob" in een kleine KMO , dus ik weet niet goed.... Ik kan dat toch niet allemaal gaan eisen. Ik kan het wel eens vermelden dat ik dit nu wel heb,
maar ik vind het moeilijk om :
én die extra vakantiedagen
én die bedrijfswagen
(en dan eventueel nog het thuiswerk) ook nog eens te gaan vragen. (momenteel full time met 2 dagen thuiswerk). Nieuwe job zou 4/5 zijn dus zowiezo 1 dag in de week thuis, maar nog een extra thuiswerkdag zou uiteraard heaven zijn.


tegelijk wil je je ook niet "verslechteren" natuurlijk. Dus tis moeilijk.

anyway... super excited.
 
Ik ben erg benieuwd hoe ze dat gaan overbruggen. Momenteel betaalt mijn huidige baas dit door (verworven recht na al die jaren dienst ondertussen). Dus dat wordt nog wel wat onderhandelen.... Wat zouden jullie doen? de helft van de dagen betaald vragen, en de andere helft onbetaald?
Ik denk wel dat ze er ergens in toegeefelijk zijn, anders zouden ze me toch niet op gesprek laten komen...

of zij redeneren "den Trump zal daar wel flexibel in zijn, anders zou die hier niet solliciteren".

uw verworven recht bij de éne werkgever, daar heeft de ander niks aan natuurlijk. en dat gij daar goeie klant zijt... wilt niet zeggen dat gij goeie werknemer gaat zijn ook he

allez, veel succes gewenst, voor de rest
 
of zij redeneren "den Trump zal daar wel flexibel in zijn, anders zou die hier niet solliciteren".


allez, veel succes gewenst, voor de rest
Allee allee. Aangezien ik het in mijn motivatiebrief heb gezet dat ik dat wil blijven hebben, is toch al een ferme indicatie naar hen toe he...

Ik ga dat er nie inzetten omdat ik het wil afgeven.

Nuja zie wel. Thx.
 
Ik zou eisen over verlof nu niet in een sollicitatiebrief zetten maar face to face bespreken. Eerst uzelf verkopen en dan uw eisen stellen.
 
Ik zou eisen over verlof nu niet in een sollicitatiebrief zetten maar face to face bespreken. Eerst uzelf verkopen en dan uw eisen stellen.
Vind ik niet.
Iedereen kan mooie praatjes verkopen op 1 gesprek.

Int begin duidelijk zijn vind ik belangrijker.
Kunnen ze me dat niet bieden, dan hoeven beide partijen geen tijd te verdoen aan een gesprek.


Ik zit zelf in HR.
Heb veel liever dat sollicitanten zeggen die meteen zeggen dat ze bv zwakke rug hebben of om 17u moeten thuis zijn voor de kids...
Dan pas bij sollicitatie of achteraf na contract te tekenen, dat ze daar nog mee afkomen.

Dan is het aan ons om die persoon een kans te geven of nie. of zelfs niet op gesprek te laten komen. want sommige zaken zijn in onze branche gewoon niet haalbaar (thuis zijn om 17u bv)
 
Laatst bewerkt:
Vind ik niet.
Iedereen kan mooie praatjes verkopen op 1 gesprek.

Int begin duidelijk zijn vind ik belangrijker.
Kunnen ze me dat niet bieden, dan hoeven beide partijen geen tijd te verdoen aan een gesprek.
Je mag al op gesprek komen, dus dan maakt het niet zoveel uit maar ik kan me wel inbeelden dat sommige werkgevers niet gediend zijn met een hoop eisen op voorhand. Je moet die uiteraard wel aankaarten, maar dan tijdens het gesprek.
 
Je mag al op gesprek komen, dus dan maakt het niet zoveel uit maar ik kan me wel inbeelden dat sommige werkgevers niet gediend zijn met een hoop eisen op voorhand. Je moet die uiteraard wel aankaarten, maar dan tijdens het gesprek.
Idd daar zeg je het. Een hoop eisen.
Van thuiswerk en firma wagen spreek ik dan nog niet. Firmawagen wil ik wel opgeven want is dichtbij mn huis.
 
Onze oudste bezoekt al even een psychologe en laatst ook een psychiater voor een paar tests (Blackie, CDI, …) en als ouders is er dan ook zo al eens een gesprek.
Mr S legt uit aan de psychiater ‘ja, ik had al twee keer een hartinfarct’ waarop ik zeg - met gekruiste vingers - ‘maar u weet het, ze zeggen driemaal is scheepsrecht’ en ze verslikte zich in haar water.
Maar ze snapt ons kind nu wel beter.
 
Onze oudste bezoekt al even een psychologe en laatst ook een psychiater voor een paar tests (Blackie, CDI, …) en als ouders is er dan ook zo al eens een gesprek.
Mr S legt uit aan de psychiater ‘ja, ik had al twee keer een hartinfarct’ waarop ik zeg - met gekruiste vingers - ‘maar u weet het, ze zeggen driemaal is scheepsrecht’ en ze verslikte zich in haar water.
Maar ze snapt ons kind nu wel beter.
Hij is 100% verzekerd met de schuldsaldoverzekering?
 
Goed punt! Ik zal een effort of vier meer beginnen doen thuis, voor de goed zaak (ttz mijn vaas! Pardon, mijn huwelijk!)

Onze oudste bezoekt al even een psychologe en laatst ook een psychiater voor een paar tests (Blackie, CDI, …) en als ouders is er dan ook zo al eens een gesprek.
Mr S legt uit aan de psychiater ‘ja, ik had al twee keer een hartinfarct’ waarop ik zeg - met gekruiste vingers - ‘maar u weet het, ze zeggen driemaal is scheepsrecht’ en ze verslikte zich in haar water.
Maar ze snapt ons kind nu wel beter.
der zal nog wa meer effort nodig zijn, denk ik
 
Terug
Bovenaan