Deze is een glimlach van vandaag en vorige week.
3 positieve mails waarvan ik dacht ofwel niets meer te horen of bot te vangen en opeens zijn ze daar.
Mail 1: Antwoord van de gemeente op een vraag van meer dan een jaar geleden, betreffende een gevaarlijke verkeerssituatie in de wijk. Ondertussen hebben ze dus geantwoord en effectief wegmarkeringen aangebracht. Niet gedacht dat ik dus na meer dan een jaar nog iets ging horen, laat staan ze effectief iets gingen doen.
Mail 2: Mijn diepvriestoestel was kapot na 3 jaar en enkele maanden, waardoor ik dacht dat de garantie verlopen was. Hierdoor de fabrikant rechtstreeks aangesproken om een herstel uit te voeren voor een vaste prijs.
Tijdens het herstel liet de vriendelijke persoon weten dat we eigenlijk nog garantie hadden, dit omdat we blijkbaar een verlengde garantie genomen hadden tot 5 jaar (wat ik dus anders nog nooit gedaan heb).
Echter was het herstel net uitgevoerd en moesten we de hersteller betalen. Telefonisch liet de elektrowinkel weten dat we te laat waren en eigenlijk alles via hen geregeld moesten hebben.
Toch mijn stoute schoenen aangetrokken en hun klantendienst gemaild om de situatie uit te leggen en warempel, ze gaan het bedrag terugbetalen.
Mail 3: Tijdens de schoonmaak een Bongo bon teruggevonden voor Kinepolis, die ik door de hele corona toestand compleet uit het oog verloren was. Ondanks zijn geldigheid van 2 jaar was hij net 2 of 3 weken vervallen, waardoor ik niet meer gratis kon verlengen. De prijs voor verlengen kwam op € 20 voor een bon van € 25, ik kon hem dus praktisch opnieuw aankopen.
Opnieuw toch mijn kans gewaagd bij de klantendienst en ze hebben mijn bon kosteloos voor 2 jaar verlengd.