Je glimlach van vandaag

Dan nog. Je vult het met 3/4 ijsblokjes, daarna giet je er 3/4 melk over waardoor al 2/4 op je tafel belandt en dan overgiet je je tafel nog eens met koffie.
Soit, ik heb aangenamere manieren om de dag te starten.
Ik denk dat ge teveel in vierden rekent
Er stond bij je vult aan als ik mij niet vergis... Er is dus plaats tss de ijsblokjes eureka!!

Dan nog. Je vult het met 3/4 ijsblokjes, daarna giet je er 3/4 melk over waardoor al 2/4 op je tafel belandt en dan overgiet je je tafel nog eens met koffie.
Soit, ik heb aangenamere manieren om de dag te starten.
3/4e vullen met ijs, die 3/4e 1/4 dus dan vullen met melk dan is het glas euh.. 15/16e (denk ik) gevuld. Kan toch?

Laatst bewerkt:
Ik weet zelfs niet hoe ik hier op moet reageren. 12/16 + 12/16 is plots 15/16? Dit gaat mijn brein te boven.
Die 2e 3/4 is niet van het volledige glas he, maar van die 1/4e die overschiet van dat glas- het deel zonder ijs.
Dus 12/16 + 3/16

Puur theoretisch dan want er zal nog melk tussen het ijs terecht komen dus zal geen volle 3/4 zijn maar dat terzijde want ge zijt nu al in de war precies.

OF zie het als:
Ge zet een streepke op het glas 3/4 van de hoogte van het glas. Tot daar vult ge met ijs en tot daar vult ge ook met melk, de melk vult de gaten tussen het ijs. De rest is koffie.

In elk geval is het lekker en wordt er geen koffie gesmost.

Die 2e 3/4 is niet van het volledige glas he, maar van die 1/4e die overschiet van dat glas- het deel zonder ijs.
Dus 12/16 + 3/16

Puur theoretisch dan want er zal nog melk tussen het ijs terecht komen dus zal geen volle 3/4 zijn maar dat terzijde want ge zijt nu al in de war precies.

OF zie het als:
Ge zet een streepke op het glas 3/4 van de hoogte van het glas. Tot daar vult ge met ijs en tot daar vult ge ook met melk, de melk vult de gaten tussen het ijs. De rest is koffie.

In elk geval is het lekker en wordt er geen koffie gesmost.
Ah, hier kan ik iets mee.
Is dat ongeveer wat je bedoelde Ruigen Das en welk volume heb je dan voorzien voor de wodka?

Mods kunnen we hier een apart topic voor openen aub we zitten met een heftig vraagstuk. Ik vroeg mij nog af wat de HEX code is van de kleur die we dan moeten hebben voor de perfecte koffie

Laatst bewerkt:
Mods kunnen we hier een apart topic voor openen aub we zitten met een heftig vraagstuk. Ik vroeg mij nog af wat de HEX code is van het kleur die we dan moeten hebben voor de perfecte smaak.
Werd geserveerd in ne plastieken blauwe big cup, zonder rietje, does that add to the taste??

Ah, hier kan ik iets mee.
Is dat ongeveer wat je bedoelde Ruigen Das en welk volume heb je dan voorzien voor de wodka?
Wat hier gezegd werd, voor u gaan we duidelijkere instructies posten,

Men trekke een lijntje met alcoholstift, neeeneee, let me speak, met alcohol stift, binnenin de beker (langs de binnenzijde dus). Men schept ijs, mét de hand, en men vult dat niet hoger dan dan streepje, dat dus 3/4de van de massa van het geheel van deze cylindrische beker aanduidt (men houdt dus 1/4de vrij voor de laatste stap).

Volgende stap, men neme melk, het moet geitenmelk zijn voor u, voor al de rest is halfvolle voldoende, en men observeert dus dat men wederom het streepje met de melk niet te boven komt bij het ingieten van de melk.

Nu zijn we al redelijk ver geraakt, men voege daar gewoon de espresso aan toe, en als uw beker groot genoeg is zal deze niet overlopen, zoals @Tanuki reeds aanhaalde. Men kan dan kiezen, shaken, not stirred in een mix cup te doen, of anders simpelweg nekeer roeren. Helemaal op t einde voegt ge wat suiker toe naar keuze, en ge roert nog eens...

Dan is ie klaar, maar pas op @Mormel ,ziet dat ge uwen bebber niet verbrand eh...

Wat hier gezegd werd, voor u gaan we duidelijkere instructies posten,

Men trekke een lijntje met alcoholstift, neeeneee, let me speak, met alcohol stift, binnenin de beker (langs de binnenzijde dus). Men schept ijs, mét de hand, en men vult dat niet hoger dan dan streepje, dat dus 3/4de van de massa van het geheel van deze cylindrische beker aanduidt (men houdt dus 1/4de vrij voor de laatste stap).

Volgende stap, men neme melk, het moet geitenmelk zijn voor u, voor al de rest is halfvolle voldoende, en men observeert dus dat men wederom het streepje met de melk niet te boven komt bij het ingieten van de melk.

Nu zijn we al redelijk ver geraakt, men voege daar gewoon de espresso aan toe, en als uw beker groot genoeg is zal deze niet overlopen, zoals @Tanuki reeds aanhaalde. Men kan dan kiezen, shaken, not stirred in een mix cup te doen, of anders simpelweg nekeer roeren. Helemaal op t einde voegt ge wat suiker toe naar keuze, en ge roert nog eens...

Dan is ie klaar, maar pas op @Mormel ,ziet dat ge uwen bebber niet verbrand eh...
voor de duidelijkheid: moeten dat blokjes, staafjes of bollen zijn of crushed?

Op mijn pixel telefoon moet ik vanaf rechts swipen voor de back-functie. Als het klavier actief is schrijf ik dus vaak in mijn app waar ik aan het typen was door de swipe-typing: "Poo"

:lol:

Ja, ik ben 48.

Terug
Bovenaan