Jazz, Soul, Funk & Grooves

Ik weet niet goed waar het te zetten, tis wat hiphop/soul/groovy. Eentje die onder m'n radar geglipt is vorig jaar.

 
Ik volg hedendaagse jazz maar van redelijk veraf, maar mijn favoriete plaat van de laatste jaren is waarschijnlijk Your Queen Is A Reptile van Sons of Kemet.

 
Ik volg hedendaagse jazz maar van redelijk veraf, maar mijn favoriete plaat van de laatste jaren is waarschijnlijk Your Queen Is A Reptile van Sons of Kemet.


Dat is inderdaad één van de, zoniet zelfs de beste van de afgelopen jaren. Zeker één van mijn favorieten ook!

Mary Wilson van de Supremes is overleden 😔. Motown mag dan wel de "commerciele pop" van de jaren '60 geweest zijn, het blijft echt steengoede muziek.

 
Ik volg hedendaagse jazz maar van redelijk veraf, maar mijn favoriete plaat van de laatste jaren is waarschijnlijk Your Queen Is A Reptile van Sons of Kemet.

Ik ben geen jazzkenner oid, maar Sons of Kemet vind ik ook geweldig. Twee jaar terug heb ik hen gezien in Barcelona, op Primavera. God wat mis ik festivals.
 
Ik ga hier exact hetzelfde posten als in de Beats topic want Pharoah Sanders zal hier ook wel geliefd zijn.

Er komt ne collab aan tussen Floating Points en Pharoah Sanders. Dat kan niet anders dat fenomenaal worden.

Zijn samenwerking met Maleem Mahmoud Ghania was ook prachtig, die op zijn beurt ook een album met Sanders gemaakt heeft.
 
Ik ga hier exact hetzelfde posten als in de Beats topic want Pharoah Sanders zal hier ook wel geliefd zijn.

Er komt ne collab aan tussen Floating Points en Pharoah Sanders. Dat kan niet anders dat fenomenaal worden.

Zijn samenwerking met Maleem Mahmoud Ghania was ook prachtig, die op zijn beurt ook een album met Sanders gemaakt heeft.
Pharoah kan verschillende kanten uitdraaien... Ik heb z'n '77 album (Pharoah) en daar staan heel wat parels op, maar ook heel wat 'whattafak'.

Checkt zeker ook is Yusef Lateef als je into zo'n dingen bent.

Als ik eens doorheb hoe ik via m'n smartfeun hier video's kan posten zwier ik wel eens een lijstje online.
 
Dat is inderdaad één van de, zoniet zelfs de beste van de afgelopen jaren. Zeker één van mijn favorieten ook!

Mary Wilson van de Supremes is overleden 😔. Motown mag dan wel de "commerciele pop" van de jaren '60 geweest zijn, het blijft echt steengoede muziek.


Ik ben allesbehalve Motown kenner, maar ik hoor de muziek wel echt graag. Deze set staat hier vaak op als een soort semi-best of
 
Jaaaa mannekes wat is dit zeg, saxofoonlegende Pharoah Sanders brengt samen met Floating Points en The London Symphony Orchestra Promises uit.

En goddamn wat een album :drool:
 
Morgen gratis live optreden van Steiger en Compro Oro!

 
Terug
Bovenaan