Is thuiswerken nuttig?

Dan gebruiken jullie gewoon de juiste tools niet

Ik kan mijn collega's binnen de seconde bereiken (tenzij ze in meeting zitten)
Het onboarden kan ik nog wel inkomen. De rest ligt imo ook gewoon aan de mensen en niet aan het telewerken.

Ik zie dat niemand zeggen. Tenzij ik iets over het hoof gezien heb.
Lijkt me toch wel duidelijk gezegd:

...
Als je controversiële uitspraken doet krijg je meestal reactie. Als er een dag later dan twee reacties op komen zou ik dat niet echt "opspringen" noemen, maar mogelijks voelde jij je aangesproken als iemand die ook een job doet die misschien geen recessie overleeft? Allez als we dan toch het niveau van de kleuterklas nastreven.
...

Maar soit, als mensen daardoor in hun gat gebeten zijn, mij niet gelaten. Ik blijft het ironisch vinden dat de discussie over thuiswerk de gemoederen weer hoog doet opwaaien in die mate dat er zo'n uitspraken gedaan moeten worden. Zeggen dat er een recessie nodig is (en het menen, wat ik niet zo zeker ben dat hij het meent) zou ik niet doen maar meteen wat gaan janken dat de andere op kleuterniveau zit... Ook niet direct.

Lijkt me toch wel duidelijk gezegd:

Maar soit, als mensen daardoor in hun gat gebeten zijn, mij niet gelaten. Ik blijft het ironisch vinden dat de discussie over thuiswerk de gemoederen weer hoog doet opwaaien in die mate dat er zo'n uitspraken gedaan moeten worden. Zeggen dat er een recessie nodig is (en het menen, wat ik niet zo zeker ben dat hij het meent) zou ik niet doen maar meteen wat gaan janken dat de andere op kleuterniveau zit... Ook niet direct.
dat is na dat jij wel de stok in het hoenderhok gegooid hebt met te stellen dat men zich precies aangesproken voelt. Dat kan voor mij toch ook wel tellen als op de man spelen.

dat is na dat jij wel de stok in het hoenderhok gegooid hebt met te stellen dat men zich precies aangesproken voelt. Dat kan voor mij toch ook wel tellen als op de man spelen.
Zeggen dat iemand zich precies aangesproken voelt is de stok in het hoenderhok gooien? Als iemand zich niet aangesproken voelt kan deze denk ik gewoon zeggen "helemaal niet maar de uitspraak over dat er een recessie moet komen vind ik belachelijk". Maar om dan te beginnen over kleuterniveau...

Soit, ben blij dat niemand zich aangesproken voelde!

Nochtans wel schitterend om te zien dat hij op zich geen schokkende dingen zegt (enkel die laatste 2 lijnen misschien wat overbodig) maar jullie er wel meteen opspringen, mogelijks voelen jullie je aangesproken?

Mijn job komt niet in aanmerking voor thuiswerken en ik heb het in het verleden ook nooit gedaan.

Ik heb wel een probleem met enkelen hier die zichzelf als maatstaf van efficiëntie zien en als motor van de Belgische economie. Om dan iedereen anders als luiaard af te schilderen.

In mijn ervaring met collega's zijn diegene die op anderen kappen bezig met hun eigen in te dekken

Het onboarden kan ik nog wel inkomen. De rest ligt imo ook gewoon aan de mensen en niet aan het telewerken.
Zelfs dat ligt dan toch ook wel aan de leidinggevende / structuur van werken imo
Wij krijgen jaarlijk nieuwe schoolverlater in ons team en dat loopt gewoon prima

Mijn job komt niet in aanmerking voor thuiswerken en ik heb het in het verleden ook nooit gedaan.

Ik heb wel een probleem met enkelen hier die zichzelf als maatstaf van efficiëntie zien en als motor van de Belgische economie. Om dan iedereen anders als luiaard af te schilderen.

In mijn ervaring met collega's zijn diegene die op anderen kappen bezig met hun eigen in te dekken
Ik neem aan dat je het dan over die voorlaatste zin hebt van Biljart waarvan ik al zei dat ik er zelf niet mee akkoord was? Of van nog iets anders?

Zelfs dat ligt dan toch ook wel aan de leidinggevende / structuur van werken imo
Wij krijgen jaarlijk nieuwe schoolverlater in ons team en dat loopt gewoon prima

Dus omdat het voor jouw job lukt moet het overal lukken en zo niet, ligt het aan de leidinggevende of aan de structuur van werken?

Jouw insinuatie dat ik thuiswerk verdedig omdat ik ervan profiteer door minder/ te weinig te werken. Maar ik denk dat je dat wel doorhad en nu je staart intrekt
:rofl:Dus als ik vraag of je je aangesproken voelt trek jij dat gelijk met een insinuatie dat je profiteert...

Man, ik ken u niet, ik ken uw situatie niet en bovenal, het interesseert me geen hol of je 100%, 50% of 0% geeft op je werk, waarom zou ik dan insinueren wat je wel of niet doet op je werk?

Dat is wat ik dus bedoel met de ironie over hoe het thuiswerken mensen nogmaals in colère doet schieten. Defensief worden wanneer dat nergens voor nodig is...

:rofl:Dus als ik vraag of je je aangesproken voelt trek jij dat gelijk met een insinuatie dat je profiteert...
Om eerlijk te zijn zou ik zo'n vraag ook eerder als beschuldiging opvatten dan als oprechte open vraag.

Laat ons die zij-discussie dan afronden met te stellen dat niemand mekaar heeft willen betichten van te profiteren van thuiswerk.

Dus omdat het voor jouw job lukt moet het overal lukken en zo niet, ligt het aan de leidinggevende of aan de structuur van werken?
Uiteraard kan dat niet voor elke job maar voor kantoorjobs eerlijk gezegd ja
Voor op kantoor te werken moet je toch ook het nodige voorzien als werkgever?

Uiteraard kan dat niet voor elke job maar voor kantoorjobs eerlijk gezegd ja
Voor op kantoor te werken moet je toch ook het nodige voorzien als werkgever?
Begrijp me niet verkeerd, 14 van onze 25 collega's werken consistent X aantal dagen per week van thuis (de overige 11 niet, omdat ze het niet willen en/of niet kunnen), ik ben dus volledig mee... Maar het gaat niet enkel om het praktische van uw werknemer een laptop/beeldscherm/... meegeven (wat we dan ook natuurlijk doen).

Het gaat er om dat je letterlijk zegt "Als dat bij ons kan, kan het overal, zo niet, dan ben je een slechte leidinggevende of heb je een slechte structuur". Die veralgemening kan ik niet goed tegen. Bij ons mogen bvb. schoolverlaters pas na 1 jaar thuiswerken, we hebben dat vroeger anders gedaan, de leercurve was gewoon veel vlakker en de collega had gewoon veel meer tijd nodig om dezelfde kennis op te doen als een collega die 100% naar kantoor kwam. Lag niet aan de collega in kwestie maar aan het feit dat je op kantoor veel meer opvangt van elkaar en veel sneller vragen stelt.

En zoals ik reeds gezegd heb, niet iedereen is gemaakt om van thuis te werken, sommige mensen hebben nu eenmaal mensen rond zich nodig om deftig te kunnen functioneren. Er zijn collega's die dat perfect van zichzelf weten, andere collega's beseffen dat niet of vinden het niet erg dat ze van thuis uit minder functioneren. Die laatste groep moet heus niet afkomen met "dat kan toch perfect, we hebben een kantoorjob en Joske mag dat wel". Als die laatste groep thuis niet dezelfde output kan opbrengen als op kantoor is het zeer simpel en werken ze 100% van op kantoor.

Begrijp me niet verkeerd, 14 van onze 25 collega's werken consistent X aantal dagen per week van thuis (de overige 11 niet, omdat ze het niet willen en/of niet kunnen), ik ben dus volledig mee... Maar het gaat niet enkel om het praktische van uw werknemer een laptop/beeldscherm/... meegeven (wat we dan ook natuurlijk doen).

Het gaat er om dat je letterlijk zegt "Als dat bij ons kan, kan het overal, zo niet, dan ben je een slechte leidinggevende of heb je een slechte structuur". Die veralgemening kan ik niet goed tegen. Bij ons mogen bvb. schoolverlaters pas na 1 jaar thuiswerken, we hebben dat vroeger anders gedaan, de leercurve was gewoon veel vlakker en de collega had gewoon veel meer tijd nodig om dezelfde kennis op te doen als een collega die 100% naar kantoor kwam. Lag niet aan de collega in kwestie maar aan het feit dat je op kantoor veel meer opvangt van elkaar en veel sneller vragen stelt.

En zoals ik reeds gezegd heb, niet iedereen is gemaakt om van thuis te werken, sommige mensen hebben nu eenmaal mensen rond zich nodig om deftig te kunnen functioneren. Er zijn collega's die dat perfect van zichzelf weten, andere collega's beseffen dat niet of vinden het niet erg dat ze van thuis uit minder functioneren. Die laatste groep moet heus niet afkomen met "dat kan toch perfect, we hebben een kantoorjob en Joske mag dat wel". Als die laatste groep thuis niet dezelfde output kan opbrengen als op kantoor is het zeer simpel en werken ze 100% van op kantoor.
Je hebt ook software waarmee je gewoon virtuele bureaus kan maken
Wij zitten constant in call met gans ons team, tenzij we willen focussen of meeting met andere hebben

sommige zitten toch in de 18e eeuw vast. Als je thuiswerkt, moet je wel in teams of zo zitten e, duh.

Ga je gewoon iemand 3d thuis zetten en fingers crossed dat die werkt en niet bereikbaar zijn of hem niet bereiken ?

Wij gebruiken gewoon discord 😀 (en daar kanalen/rooms in)
Hebben ooit met echt virtuele kantoren software getest (weet naam niet meer) maar was stuk duurder dacht ik en geen meerwaarde
Is dat dan niet hetzelfde als Teams en daarin chats/kanalen?

Is dat dan niet hetzelfde als Teams en daarin chats/kanalen?
Je kan dat mss in teams maar is toch veel omslachtiger en minder visuele
Op discord 'spring je gewoon binnen zoals je naar iemand zijn bureau gaat'

Wij doen wel ook een verplichte kantoordag per week (gans het team op dezelfde dag op kantoor) en niet-dringende zaken die toch handiger zijn om op kantoor te doen, doen we dan (maar dat komt nauwelijks voor)

Zo eens een steekproef: welke controles gebeuren bij jullie op thuiswerk en hoe gaat dat praktisch in zijn werk? Zijn er bepaalde verplichtingen of deadlines? Hoe ervaren jullie de bereikbaarheid van thuiswerk?

Terug
Bovenaan