Auto Is het absurd om een Mercedes amg a45s als daily te gebruiken?

super_veloce

Active member
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Even de situatie schetsen.
Ik heb momenteel een Renault Megane rs en ik ben aan het rondkijken voor iets anders. Ik heb mijn oog laten vallen op een a45s. Ik doe minder dan 10000km per jaar.
De a45s is op alle vlak duurder, maar dat verschil lijkt mij nu ook niet extreem groot kwa running costs, tenzij ik iets over het hoofd zie. Of ben ik gewoon crazy om een a45s als daily te willen gebruiken? Een a35 is ook een optie alhoewel die gekend is voor motorproblemen.
 
Laatst bewerkt:
Voor minder dan 10.000km per jaar zou ik mijn hoofd daarover niet teveel breken als je die echt wil.
 
Even de situatie schetsen.
Ik heb momenteel een Renault Megane rs en ik ben aan het rondkijken voor iets anders. Ik heb mijn oog laten vallen op een a45s. Ik doe minder dan 10000km per jaar.
De a45s is op alle vlak duurder, maar dat verschil lijkt mij nu ook niet extreem groot kwa running costs, tenzij ik iets over het hoofd zie. Of ben ik gewoon crazy om een a45s als daily te willen gebruiken? Een a35 is ook een optie alhoewel die gekend is voor motorproblemen.
Er is geen enkele reden waarom dat geen daily zou zijn. Uw grootste Running code is waarschijnlijk verzekering. En die betaal je sowieso voor een heel jaar...

Ik had hier een iX3 en 718 GTS die samen 10k km/jaar deden... Het is nu de moment om er nog van te genieten he.
 
Voor die paar jaren dat het nog mogelijk is om met een echte auto met pk’s te rijden ipv een elektrische heftruckje zonder de vorken eraan, Geniet ervan!
Zal nog lange tijd mogelijk zijn vermoed ik. En anders import :p
EV markt ziet er voorlopig ook niet rooskleurig uit.
 
Even de situatie schetsen.
Ik heb momenteel een Renault Megane rs en ik ben aan het rondkijken voor iets anders. Ik heb mijn oog laten vallen op een a45s. Ik doe minder dan 10000km per jaar.
De a45s is op alle vlak duurder, maar dat verschil lijkt mij nu ook niet extreem groot kwa running costs, tenzij ik iets over het hoofd zie. Of ben ik gewoon crazy om een a45s als daily te willen gebruiken? Een a35 is ook een optie alhoewel die gekend is voor motorproblemen.
Waarom is dat crazy? Die auto’s zijn er net op gebouwd om zowel dagelijks te kunnen gebruikt worden als op het circuit hun mannetje te kunnen staan.
 
Er is geen enkele reden waarom dat geen daily zou zijn. Uw grootste Running code is waarschijnlijk verzekering. En die betaal je sowieso voor een heel jaar...

Ik had hier een iX3 en 718 GTS die samen 10k km/jaar deden... Het is nu de moment om er nog van te genieten he.
Enige aanrader voor verzekering? Ik zit momenteel bij AXA maar lijkt mij zeer duur te zijn. Voor een a45s eens een simulatie gedaan, maar de meeste willen geen prijs geven en moet ik naar het kantoor gaan. Een van de enige opties die ik kreeg was van yuzzu en het is ongeveer de helft van wat ik betaal voor de Megane ( mini omnium genomen om eens te vergelijken)

Waarom is dat crazy? Die auto’s zijn er net op gebouwd om zowel dagelijks te kunnen gebruikt worden als op het circuit hun mannetje te kunnen staan.
Omdat je eigenlijk totaal geen 400pk nodig hebt voor een daily, maarja een elektrische wagen heeft tegenwoordig idd ook al vlug 400pk. Is idd perfect bruikbaar, rijdt zelfs wat comfortabeler dan de Megane.
Het is nu ook niet dat je een a45s, rs3 en aanverwanten veel tegenkomt. Ik heb zelfs nog nooit een a45s op de weg gezien.
 
Enige aanrader voor verzekering? Ik zit momenteel bij AXA maar lijkt mij zeer duur te zijn. Voor een a45s eens een simulatie gedaan, maar de meeste willen geen prijs geven en moet ik naar het kantoor gaan. Een van de enige opties die ik kreeg was van yuzzu en het is ongeveer de helft van wat ik betaal voor de Megane ( mini omnium genomen om eens te vergelijken)


Omdat je eigenlijk totaal geen 400pk nodig hebt voor een daily, maarja een elektrische wagen heeft tegenwoordig idd ook al vlug 400pk. Is idd perfect bruikbaar, rijdt zelfs wat comfortabeler dan de Megane.
Het is nu ook niet dat je een a45s, rs3 en aanverwanten veel tegenkomt. Ik heb zelfs nog nooit een a45s op de weg gezien.
Ik heb hier via ag insurance, maar hangt allemaal veel af van uw parameters...

En ik vermoed dat je wel al A45S'en gezien hebt hoor (en al helemaal RS3's). Ze vallen alleen niet zo super hard op omdat ze vaak in zwart of grijs verkocht zijn. Maar er rijden er zeker wel genoeg van rond om ze regelmatig tegen te komen.
 
Voor minder dan 10.000 km zou ik eens informeren bij Ethias, Yuzzu en Belfius Direct die een (kleine) korting geven voor lage kilometerrijders.
 
Ethias lijkt me 1 van de interessantere verzekeringen te hebben. Ben zelf ook verzekerd bij Ethias en zeker tevreden tot nu toe
 
Wanneer mensen zeggen dat ze tevreden zijn over een verzekeraar, dan vraag ik me altijd af hoeveel schadegevallen ze al hebben gehad. Offertes opmaken en premies innen, daar zijn alle verzekeraars erg goed in. Je netjes verder helpen met een schadedossier, dat is nog een ander paar mouwen.
 
Wanneer mensen zeggen dat ze tevreden zijn over een verzekeraar, dan vraag ik me altijd af hoeveel schadegevallen ze al hebben gehad. Offertes opmaken en premies innen, daar zijn alle verzekeraars erg goed in. Je netjes verder helpen met een schadedossier, dat is nog een ander paar mouwen.
Wel, ik heb onlangs een schadedossier gehad, ik heb er wel wat achter moeten zitten, maar uiteindelijk is het gewoon keurig betaald zonder al te veel gedoe. Al hangt een groot stuk ook gewoon af van de makelaar.
 
Wanneer mensen zeggen dat ze tevreden zijn over een verzekeraar, dan vraag ik me altijd af hoeveel schadegevallen ze al hebben gehad. Offertes opmaken en premies innen, daar zijn alle verzekeraars erg goed in. Je netjes verder helpen met een schadedossier, dat is nog een ander paar mouwen.
Ik ben tevreden van mij verzekeraar omdat hij mij altijd direct helpt (de zaakvoerder zelf). Houdt mij op de hoogte als het zover is om te switchen, of als er bv een boom omgevallen was, kwam hij persoonlijk af met de expert en mij mee assisteren enzovoort. Alles direct en keurig betaald enzovoort.

Dus tevreden aangezien ik van sommige mensen hoor die bv elke keer wel iemand anders hebben aan de lijn en je als een nr'tje behandeld wordt.
 
Pas hier een auto total loss gehad(ongeval in recht), zware jeep pickup.

Aangekocht nieuw in 2020. restwaarde/wrakwaarde uitgekeerd 29 000€ (aangekocht voor 35k 'ex btw' in 2020.)
Op 3 weken afgehandeld. (ik klaag niet)
 
Terug
Bovenaan