Iphone 16

Ondertussen de iPhone 16 Pro Max een dikke maand. Het is toch nog altijd wat wennen. Kleine dingen die me opvallen:

The weird:
  • Standaard keyboard loayout heeft geen leestekens zonder een extra klik.
  • Lang drukken op wifi, data of andere icoontjes op je eiland verwijzen niet naar de settingspagina
  • Het links of rechts naar beneden swipen voor respectievelijk de notificaties of de settings ben ik nog niet gewoon.
  • Ik kan geen eigen niveau van blauwlichtfilter selecteren (via een derdepartijapp). Soms is de laagste helderheid toch nog een tikkeltje te helder 's nachts.
  • Apple carplay laat niet toe om twee apps naast elkaar te hebben, het is of 1, of het overzicht, maar...
The amazing:
  • Face ID is ge-wel-dig. Het heeft een enorm bereik.
  • De standaard zoekbalk werkt gewoon goed en ik heb niet dat vreemde google search gedoe vs. Chrome.
  • de performantie!
  • Integratie met photo's zowel Apple als Google.
  • ... Apple carplay werkt voor mij vlotter dan Android auto.
Ik vergeet waarschijnlijk nog dingen maar dat is hetgeen het meeste opvalt voor mij komende van Samsung S20.

2x spatie drukken is een punt + spatie. Elke zin eindig je dus met 2x spatie. Voor de rest van de leestekens moet je inderdaad op het knopje drukken.

Laatst bewerkt:
Er zitten zoveel verborgen trucjes in iOS...
Ik ga zelf ook nog eens wat Youtube filmpjes moeten zien denk ik.

Veel Youtubers zoeken dat allemaal uit en maken dan een filmpje ervan, soms leer je wel eens wat bij haha...

Gebruiken jullie nog een screenprotector op jullie Iphone 16?

Ik deed dat vroeger altijd maar zit nu al 2jaar zonder op mijn oude Iphone en denk dat ik me er wel terug aan zou ergeren als terug eentje op ligt.

Ik ben daar zelf ook enorm slecht in om te plaatsen

Ik heb altijd een screenprotector gebruikt op mijn 8, in't begin dat ik die had gebruikte ik zo'n flipcase en geen screenprotector en ik heb eigenlijk nooit echt verschil gemerkt.

Nu heb ik terug een screenprotector geplaatst, wel voor eentje met zo'n applicator gekozen, dan kun je eigenlijk weinig mis doen.

Ik deed dat vroeger altijd maar zit nu al 2jaar zonder op mijn oude Iphone en denk dat ik me er wel terug aan zou ergeren als terug eentje op ligt.

Ik zou er altijd ene plaatsen…
Op toestel van mn werk dak tijdelijk ff gebruikt heb (ne gewone 13) had ik er gene gelegd en omduur komen daar toch veel van die haarkrasjes op ze…

Ne goeie tempered glass merk je imo niet echt? Dus weet niet waarom het u zou storen.

Zeker met een case die raised edges heeft neutraliseert dat eigenlijk die screenprotector.

Ik ben wel goed om ze te leggen, het is eigenlijk echt niet moeilijk…
Scherm proper maken met zo vochtig doekske da bij de protector normaal geleverd is. Goed droogwrijven met da microfiber doekje.
Dan met zo nen sticker al da stof eraf doen en dit kunde echt nie genoeg doen. Uw screenprotector achterkant velleke eraf trekken en hem naar beneden gericht houden dat er geen stof opvalt, en ik hou em ook meteen dicht boven de gsm zelf om toch die last second stofjes wa te mijden… desnoods nog rap met die sticker ze eraf halen.

Screenprotector leggen is nu meestal met een bijgeleverd kitje, dus ge kunt hem eigenlijk niet schuin leggen. En doe je het manueel tja gewoon goed mikken haha.
Daarna een tikje int midden van uw scherm en hij begint em volledig in te trekken, daarna gewoon de bellen eruit wrijven.

Maja ok, meeste stappen blijven wel van toepassing…. Maar het plaatsen met zo toolke is wel handig.

Mijn vrouw haar SE is aan vervanging toe en zou haar dan mijn 14 Pro geven en zelf een 16 Pro kopen.

Is er nu al iets van Apple intelligence te gebruiken in België zoals die Genmojis?

werkt het met toestelregio te veranderen of enkel met Amerikaans account dan bvb?

Mijn vrouw haar SE is aan vervanging toe en zou haar dan mijn 14 Pro geven en zelf een 16 Pro kopen.

Is er nu al iets van Apple intelligence te gebruiken in België zoals die Genmojis?

werkt het met toestelregio te veranderen of enkel met Amerikaans account dan bvb?

Voor zover ik weet komen de AI features pas ten vroegste rond april naar ons.

Ik zou er altijd een screenprotector op doen. Heb het eens geriskeerd met mijn 13 pro indertijd en na een paar weken had ik een paar krassen. Eens ge ze hebt en ziet kunt ge ze niet meer ontzien of er vanaf geraken... Die telefoons zijn niet goedkoop en een scherm reparatie kost bij Apple ook een arm en een been. Better safe than sorry.

Ik gebruik altijd een screenprotector. Ben er ook niet goed in om deze zelf te plaatsen, dus ik laat deze gewoon plaatsen in de winkel. Je betaalt misschien iets meer maar dan is het direct goed gedaan.
(Ik ga meestal bij Lab9, nu eens Coolblue geprobeerd en voorlopig ook ok. Die van Mediamarkt vorig jaar geprobeerd maar die zou ik niet aanraden, was snel kapot, nog nooit voorgehad)

Ik doe daar allemaal niet aan mee, aan covers en screenprotectors. Nadeel is wel dat die camera's dan echt keihard uitsteken. Met een cover neutraliseer je dat wat.

Ik kan geen eigen niveau van blauwlichtfilter selecteren (via een derdepartijapp). Soms is de laagste helderheid toch nog een tikkeltje te helder 's nachts.
Je moet eens zoeken naar 'verminder witpunt'. Ik heb die functionaliteit zitten onder 3x home knop duwen. Het scherm wordt dan nog een stukje donkerder.

Ik gebruik altijd een screenprotector. Ben er ook niet goed in om deze zelf te plaatsen, dus ik laat deze gewoon plaatsen in de winkel. Je betaalt misschien iets meer maar dan is het direct goed gedaan.
Met de Spigen screenprotectors kan je dat zelf doen, daar zit een soort mal bij zodat ze altijd perfect geplaatst zijn.

Welk hoesje gebruiken jullie? Tevreden van het siliconen hoesje van Apple zelf? Niet te snel vuil en pluisjes overal?

Met de Spigen screenprotectors kan je dat zelf doen, daar zit een soort mal bij zodat ze altijd perfect geplaatst zijn.

im-just-a-girl-.webp

Laatst bewerkt:
Welk hoesje gebruiken jullie? Tevreden van het siliconen hoesje van Apple zelf? Niet te snel vuil en pluisjes overal?

Ik heb er eentje liggen, op zich wel content van. Maar ja vingerafdrukken blijven wat plakken omdat de olie van uw handen in die case trekt.

Had eens een broekzak waar wat pluisjes inzaten en die bleven dan ook wel kleven aan de case…

Had veel liever de leather cases maarja daar zijn ze mee gestopt :’)

Ik gebruik nu ondertussen al 2 weken de Mous Limitless 6.0, supercontent van….
De reden van over te stappen is omdat de Mous case nu wel de camera control button beschermt, deze variant is pas beschikbaar geworden.

Is eerste keer dat ik iets van Mous koop, maar voelt goed in de hand en ziet er goed uit, en ook betere bescherming dan de Apple case for sure.

Levering was ook al op de 3e werkdag.

Terug
Bovenaan