Internet browsers starten niet op

Obi Wan Kenobi

Well-known member
Hallo,

Mijn internetbrowsers starten helemaal niet op.
Zowel chrome / Firefox / edge
Maar ik heb wel internet, Outlook / Spotify Enzo werken wel.

Iemand die kan helpen ?
 
Ict hulp = meer info nodig.
Want dit is heel random om een oplossing te krijgen van iemand vrees ik ;)

Wat bedoel je precies met "niet opstarten"?
De browsers zelf openen totaal niet? Blanco scherm? Foutmeldingen?

Want het is wel straf als meerdere browsers plotseling tegelijk niet meer werken zonder enige aanwijsbare reden die je kan meegeven.
Terwijl je netwerk wel nog ok is, zoals je aangeeft.

Had je net iets aangepast op je pc dat je kan meegeven, of iets van troubles gehad waar dit het gevolg zou "kunnen" van zijn?
Browser Extensions geinstalleerd net voor het zich voordeed?
Windows update gehad net ervoor?
Heb je iets van anti spyware/malware tools die alles blokkeren?

Deinstalleer anders eens enkel de chrome en doe een nieuwe clean install, en als hij een popup geeft ivm "wil je deze als standaard browser" = ja.
Misschien dat dat het al oplost.
 
Kijk eens in taakbeheer nadat je ze hebt gestart of proberen te starten. Staan de processen ertussen?
Kan gewoon iets stom zijn: staan de browservensters ergens 'verborgen' buiten uw beeld om de een of andere reden? Pop-up van een koosjere site die het formaat heeft aangepast of zo. Of omdat je op 2 monitors hebt gewerkt...
 
Dus als ik de icoontjes aanklik van bvb. Chrome of Firefox geeft de cursors even het laadsymbooltje.

Maar starten niet op, geen blanco scherm of iets, staat ook niet bij processen of iets dergelijks.

Niks speciaals gedaan, eventjes niet gebruikt na vakantie alleen, standaard dingen al geprobeerd (opnieuw starten).
 
Dus als ik de icoontjes aanklik van bvb. Chrome of Firefox geeft de cursors even het laadsymbooltje.

Maar starten niet op, geen blanco scherm of iets, staat ook niet bij processen of iets dergelijks.

Niks speciaals gedaan, eventjes niet gebruikt na vakantie alleen, standaard dingen al geprobeerd (opnieuw starten).

Open eens een CMD als admin en typ --> netsh winsock reset + ENTER
PC herstarten en erna nog eens testen.

Dat gaat een reset doen van socket errors/netwerkinstellingen van onder andere je browsers.
'Kan' voorkomen door malware op je pc.

Als je toch liever eens naleest wat dat doet, ik zal hier een random gegoogled linkje zetten :)
 
Toch maar vreemd zoiets. Lijkt me spyware of virus. Eens een scan doen en in Configuratiescherm --> Software die browsers herinstalleren of zo.
 
Gelukt,

Bij het overlopen van taakbeheer kwam ik op een antivirus programma die ik niet zelf geïnstalleerd had (avast) of ik had er geen weet van dat deze geïnstalleerd was. (gebruikte redelijk wat van de processor).

Deze verwijderd en zijn de browsers weer werkende.

Alvast bedankt voor hulp en eventuele tips !
 
Chance hoewel ik zoiets toch vreemd vind. Ook even gezocht op internet en er zijn blijkbaar nog gebruikers van Avast die dat hebben voorgehad.
 
Terug
Bovenaan