Project Inrichting keukentje poolhouse

lapino

Active member
Ga dit weekend keukentje in elkaar steken voor onze poolhouse, twijfelen alleen nog of we vaste kookplaat dan wel vrijstaand kookplaatje gaan zetten. Heel veel gaan we dat niet gebruiken, en zo hou ik wel meer werkblad over (en plaats voor bijv koffiezet/broodrooster enz). Jullie idee? Welke opstelling best? Onder spoelbak zit vuilbakje en wat spullen om te kuisen (draaideur), andere zijn telkens grote pottenlades met vlak onder werkblad besteklade.

nKDOMIV.jpg

(kookplaatje = https://www.ikea.com/be/nl/p/tillreda-draagbare-inductiekookplaat-1-zone-wit-10486794/)
of
gz0cZJ5.jpg
 
Vraagje ongerelateerd aan jouw vraag, maar heb je daar eigenlijk een vergunning voor aangevraagd?
Ik ben zelf nog aan het uitzoeken hoe ver ik kan gaan met een tuinhuis.
En met een keuken er in ga je al voorbij de grens van wat mag onvergund doen denk ik.
 
We hebben dit indertijd geplaatst samen met zwembad, en door ambetante buur sowieso vergunning gevraagd. Resultaat was dan wel verhoging KI ook. Maar staat dus op plan. Voor zover ik weet mag je gerust een bijgebouw zetten tot max 40m² zonder vergunning. Of je daar een keukentje, frigo, zetel of tafel inzet maakt toch niks uit. Enige waar je misschien rekening mee moet houden is keuring electriciteit mocht je daar zware aanpassingen voor doen (zat bij ons ook bij installatie zwembad/poolhouse enz)

Anyway...voorkeur? :)
 
Ik zou een vrijstaande pakken. Het zal (denk ik) in praktijk toch meer neerkomen op opwarmen/rap iets afbakken ipv echt koken. Daarvoor is een los inductieplaatje meer dan genoeg. Denk dat je veel meer deugd gaat hebben van 1 lang werkblad waarop je glazen, drank,.. kan klaarzetten
 
Ik zou dat niet voorzien, een kookplaat. Wij hadden vroeger een poolhouse met kleine keuken in en die kookplaat hebben we echt nooit gebruikt. Frigo en spoelbak, meer heb je echt niet nodig.
 
Ik zou voor de ingebouwde gaan en daar dan een snijplank op maat laten maken die daar boven past. Eventueel voorzie je dan nog een paar schragen of zo zodat je die buiten naast je bbq kan plaatsen. ;-)
 
Ga dit weekend keukentje in elkaar steken voor onze poolhouse, twijfelen alleen nog of we vaste kookplaat dan wel vrijstaand kookplaatje gaan zetten. Heel veel gaan we dat niet gebruiken, en zo hou ik wel meer werkblad over (en plaats voor bijv koffiezet/broodrooster enz). Jullie idee? Welke opstelling best? Onder spoelbak zit vuilbakje en wat spullen om te kuisen (draaideur), andere zijn telkens grote pottenlades met vlak onder werkblad besteklade.
Zou eerder de bovenste foto kiezen en daar bijkomstig kijken waar ik ergens deftig een gasbbq met extra pit kan plaatsen.
 
Vaste kookplaat zou ik ook niet nemen. Je gaat dat sowieso veel minder gebruiken dan dat je zou denken.
Zou de pombak ook links plaatsen. Als het in het midden staat "onderbreek" je het werkblad. Als je op het werkblad dingen plaatst heb je die misschien liever langs elkaar zou ik denken?
 
Smeg zou ik ook niet kiezen. Niks anders dan slechte verhalen gehoord, van klanten die een nieuwe keuken lieten plaatsen, met Smeg toestellen.
 
Trekt ook op geen kloten zo een Smeg, maar da's smaak natuurlijk :D

Weg met dat keukentje en bouw een toog!
 
Kunt ge het u eigenlijk niet makkelijk maken en gewoon buiten een blaft van LaCanche of La Cornue zetten?
 
Smeg is idd dikken brol. Enige merk die er bij onze keukenleverancier absoluut nooit inkomt. Had vroeger ook Smeg in mijn appartement, miserie met quasi elk toestel gehad (frigo, vaatwas, oven,...)
 
Ik zou inderdaad een aparte kookplaat en zelf met voorkeur een gasbbq (met evt helft rooster en helft teppanyaki). Zo heb je best of both worlds. En wil je graag eens iets opwarmen in een pot kan je dit gewoon op de teppanyaki kant zetten. Ja je verliest hier wat energie door maar als je daar 1 keer per week op zal koken zal het al veel zijn gok ik?

Over smeg: wijzelf hebben een inductiefornuis van Smeg (stond hier al van de vorige eigenaar) en heel tevreden van. Leeft ondertussen al 13 jaar :)
 
Ik zou een gasvuur (op fles) voorzien of gasbbq (met kap dan) zoals hier gemeld, dat is het plan hier. Geeft toch verschil met inductie van binnen voor bepaalde zaken.
En persoonlijk vaste opstelling, al is hier werkblad wel groter voorzien.
 
Terug
Bovenaan