Ingebrekestelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvezz

Well-known member
Raar verhaal, in mijn postbus zat daarnet een Ingebrekestelling van een verzekeringsmakelaar.
Na een paar telefoontjes bleek het een polis te zijn van mijn ex-vrouw, raar dat ze mijn naam daar in terug vinden.
Het adres dat ik kreeg te horen van een medewerker, is ons oud adres toen we nog getrouwd waren.
Volgens mijn laatste info zou ze daar zelfs niet meer wonen nu. Er zou volgens de brief een aangetekend schrijven zijn verstuurd,
naar dat oude adres, rond 02/12/2020.
Onze verzekeringen lagen altijd bij Ethias, toen we nog getrouwd waren. Nu ineens bij zou ze bij Baloise, voorheen Athora zitten.
Wij zijn gescheiden in 2016, ik heb de akte dan ook op vraag van een medewerker door gemaild, samen met mijn hele verhaal.
Mijn schrik is nu toch wel dat er een deurwaarder zou langskomen. De brief spreekt van 22/01/2021 als uiterste betalingsdatum.

Ik ben helemaal niet aansprakelijk mocht zij schulden maken, en ben dan ook voor geen centimeter van plan te betalen.
Kan een deurwaarder mij iets maken?
Hopelijk raakt Athora snel aan de juiste info van mijn ex-vrouw.
 
Laatst bewerkt:
Kan een deurwaarder mij iets maken?
Neen, niet meteen. Normale gang van zaken zou zijn dat je eerst wordt gedagvaard en veroordeeld voor de beweerde schuld. Pas dan kan die schuld via een deurwaarder worden geïnd.

Maar in elk geval die ingebrekestelling wel spoedig/gemotiveerd betwisten (al heb je dat blijkbaar al gedaan)?
 
Neen, niet meteen. Normale gang van zaken zou zijn dat je eerst wordt gedagvaard en veroordeeld voor de beweerde schuld. Pas dan kan die schuld via een deurwaarder worden geïnd.

Maar in elk geval die ingebrekestelling wel spoedig/gemotiveerd betwisten (al heb je dat blijkbaar al gedaan)?
Ja, per direct op vraag van de medewerker van Athora een mail opgesteld, met een duidelijk document van de notaris.
Ik ga nu ook per direct Alterius een mail sturen met dezelfde inhoud, als die naar Baloise/Athora.
 
Net nog maar eens een mail gestuurd, met de vraag of ze de vorige goed hebben ontvangen.
Antwoorden is toch een zwaar werk.
 
Desnoods aangetekend verzenden als je geen antwoord krijgt? Dan heb je nog enigzins een bewijs.
 
Zaak is afgerond, na een telefoongesprek van 30minuten.
Betalingsverzoek is vernietigd.
Bleek een oude polis te zijn die ik ook mee had ondertekend toen ik destijds ben verhuisd naar West Vlaanderen, samen met mijn nu ex-vrouw.
De scheidingsakte van de notaris bleek voldoende bewijs te zijn dat ik met die polis niks meer te maken had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan