Info Rally Ieper bezoeken?

K0RNMA5T3S

Member
Goedemiddag,

Hopelijk stel ik mijn vraag hier in het goede subforum, gezien het niet over auto's zelf gaat, maar over een event met auto's.

Ik had graag volgende week de rally in Ieper eens willen bezoeken.
Op de site heb ik gezien dat meeste tickets per specifiek traject verkocht worden.
Deze tickets omvangen dan telkens 2 SS met telkens een 4-tal uur tussenin.

Bvb:
SS 9 & 13 RENINGE
  • Zaterdag 20 augustus - 2 passages
    • SS 9 - 10u13
    • SS 13 - 15u13of

Of

SS 11 & 15 WIJTSCHATE

  • Zaterdag 20 augustus - 2 passages
    • SS 11 - 12u00
    • SS 15 - 17u00
Maar hoe werkt dit eigenlijk?
Betekent dit dat alle 80 piloten in 1u tot 1u30min allemaal passeren, en dat je dan een goeie 3u moet wachten tot ze de volgende passage langs uw traject doen? Of duurt het veel langer vooraleer ze allemaal gepasseerd zijn?
Zou het misschien aan te raden zijn dan nog een extra ticket aan te kopen voor een ander traject, om het gat tussenin te vullen?
Zo staan er de zaterdag 4 verschillende trajecten op de planning met 2 passages elk.

Iemand hier ervaring hiermee?


De site zelf is tamelijk vaag met geven van info over planning en traject,

Alvast bedankt!

Mvg,
K0RNMA5T3S
 
Goedemiddag,

Hopelijk stel ik mijn vraag hier in het goede subforum, gezien het niet over auto's zelf gaat, maar over een event met auto's.

Ik had graag volgende week de rally in Ieper eens willen bezoeken.
Op de site heb ik gezien dat meeste tickets per specifiek traject verkocht worden.
Deze tickets omvangen dan telkens 2 SS met telkens een 4-tal uur tussenin.

Bvb:
SS 9 & 13 RENINGE
  • Zaterdag 20 augustus - 2 passages
    • SS 9 - 10u13
    • SS 13 - 15u13of

Of

SS 11 & 15 WIJTSCHATE

  • Zaterdag 20 augustus - 2 passages
    • SS 11 - 12u00
    • SS 15 - 17u00
Maar hoe werkt dit eigenlijk?
Betekent dit dat alle 80 piloten in 1u tot 1u30min allemaal passeren, en dat je dan een goeie 3u moet wachten tot ze de volgende passage langs uw traject doen? Of duurt het veel langer vooraleer ze allemaal gepasseerd zijn?
Zou het misschien aan te raden zijn dan nog een extra ticket aan te kopen voor een ander traject, om het gat tussenin te vullen?
Zo staan er de zaterdag 4 verschillende trajecten op de planning met 2 passages elk.

Iemand hier ervaring hiermee?


De site zelf is tamelijk vaag met geven van info over planning en traject,

Alvast bedankt!

Mvg,
K0RNMA5T3S

Sommige kp's doen ze 2x vandaar de 2 tijden. Maar idd zou je dan 3u ofzo moeten wachten eer ze terug beginnen. Ik zou dus zeker nog een ticket kopen om het gat ertussen te vullen als je puur voor de rally te zien gaat. Maar blijf dan ook niet te lang hangen op de KP ertussen of je zal dan weer de eerste auto's missen op de 2de passage. En de eerste zijn eigenlijk het meest de moeite.

Reninge en wijtschate liggen ook wel ver uit elkaar.. Dus ik zou zeker op tijd vertrekken.
 
En een beetje inhouden als je van de ene naar de andere plaats rijdt, ik vermoed dat er wel redelijk wat geflitst wordt rond de KP’s. Dat is in Bocholt toch het geval.
 
Sommige kp's doen ze 2x vandaar de 2 tijden. Maar idd zou je dan 3u ofzo moeten wachten eer ze terug beginnen. Ik zou dus zeker nog een ticket kopen om het gat ertussen te vullen als je puur voor de rally te zien gaat. Maar blijf dan ook niet te lang hangen op de KP ertussen of je zal dan weer de eerste auto's missen op de 2de passage. En de eerste zijn eigenlijk het meest de moeite.

Reninge en wijtschate liggen ook wel ver uit elkaar.. Dus ik zou zeker op tijd vertrekken.

Bedankt voor de tip! Ik had al zo'n vermoeden.
Om wat op het gemak te zijn lijkt het me ook het interessants om niet opeenvolgende KP's te kiezen.
Dan is de druk er wat uit.

En een beetje inhouden als je van de ene naar de andere plaats rijdt, ik vermoed dat er wel redelijk wat geflitst wordt rond de KP’s. Dat is in Bocholt toch het geval.
Er wordt enorm veel geflitst tijdens de rally van Ieper.

Nog eens bedankt om me er aan te herinneren.
Het verwondert me niet dat ze hier zeker gebruik van maken om te flitsen
 
Er wordt enorm veel geflitst tijdens de rally van Ieper.
Terecht. De wannabe's die hier de streek dan onveilig maken zijn niet op 1 hand te tellen. En het gaat dan niet over 10kmh te snel, maar echt wel waanzinnige dingen die je hier ziet. De locals weten dat ze in die periode hun manieren moeten houden en diegene die er over klagen zijn de types waarvan je verwacht dat ze een ACAB tattoo hebben.
 
Terecht. De wannabe's die hier de streek dan onveilig maken zijn niet op 1 hand te tellen. En het gaat dan niet over 10kmh te snel, maar echt wel waanzinnige dingen die je hier ziet. De locals weten dat ze in die periode hun manieren moeten houden en diegene die er over klagen zijn de types waarvan je verwacht dat ze een ACAB tattoo hebben.
Rally is not a crime.
 
Idd, en hoewel ik nooit ga kijken vind ik de sfeer er rond altijd wel tof, maar de marginalen die er door aangetrokken worden zijn wel degelijk crimineel. :unsure:
Idd soms gestoord. Vorig jaar waren er hier 3 door het veld aan het tjolen die elk om beurt tegen dek gingen van zattigheid. Veel gaan ze er niet meer van gezien hebben. De ergste hebben ze op de duur gewoon achtergelaten want die geraakte niet meer recht.
 
Idd soms gestoord. Vorig jaar waren er hier 3 door het veld aan het tjolen die elk om beurt tegen dek gingen van zattigheid. Veel gaan ze er niet meer van gezien hebben. De ergste hebben ze op de duur gewoon achtergelaten want die geraakte niet meer recht.
Mijn ouders wonen aan de controlepost voor KP Dikkebus. Er was eens een jaar dat er een op hun oprit had geparkeerd. Toen mijn pa ging vragen om dat niet te doen, kreeg hij een halfzatte agressieve respons, dus wijselijk hem laten staan. 5 minuten later stond er een tweede auto achter die ene, ze waren blijkbaar samen.
Nu, mijn pa is een boer, en zijn Massey heeft het opgelost. Gewoon het veld op getrokken. :laugh:
Ik woonde toen nog thuis, dus da's al 10-15 jr geleden, maar sindsdien wel altijd de oprit afgezet.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan