Incident met Joost Klein (Nederland) op Eurovisie Songfestival

1000016902.jpg

Nieuwsblad liveblog, ze hebben die laatste zin er ondertussen precies al gewist. :unsure:

Al diegenen die vinden dat Joost sterk reageerde bij dat interview of "op de rooster legden", menen jullie dat nu echt?
Dat was een redelijk directe ad-rem uitspraak maar niet schofferend of onbeschoft imo....allez, die befaamde recht-door-zee no-nonsense attitude waar Nederlanders nogal om bekend staan en vaak ook om geroemd worden. Of ben ik daar misschien wat ongevoelig aan geworden na jarenlange omgang met Nederlanders....

En de controverse rond zijn uitsluiting hebben ze toch ook vooral aan hun gebrekkige en vage communicatie te danken. Want uiteindelijk geven ze hun zwaarste sanctie dan verwacht ge dat daar ook zwaarwichtige feiten tegenover staan
Ik percipieerde het dus ook zo. Ik zag het ook niet als provocerend, maar eerder als de Hollandse mentaliteit. Luidop zeggen wat wij Vlamingen stil in ons hoofd denken, maar niet durven zeggen..

Is dit nu symbolisch dat Zwitserland (neutraal) dit pleit wint, of oprecht een goede act?

Niks van gevolgd to be honest...

ze heeft meermaals haar tekst en titel van haar lied moeten aanpassen wegens te politiek.
Aangezien je hier voor de 3de keer over begint: wellicht een vergetelheid, maar je bent nog vergeten zeggen waar juist die "pure propaganda" stond in het originele lied.

Want daarop baseer je je om te gaan insinueren 'dat die zangeres toch niet onschuldig is'.

Laatst bewerkt:
Aangezien je hier voor de 3de keer over begint: wellicht een vergetelheid, maar je bent nog vergeten zeggen waar juist die "pure propaganda" stond in het originele lied.

Want daarop baseer je je om te gaan insinueren 'dat die zangeres toch niet onschuldig is'.
Het lied heette origineel "October Rain" en met lijnen zoals "Those that write history, stand with me" ligt het doel van het lied redelijk voor de hand.

Het lied heette origineel "October Rain" en met lijnen zoals "Those that write history, stand with me" ligt het doel van het lied redelijk voor de hand.
Shit, het is echt wel pure propaganda zoals @Sir.Killalot stelde.

Writers of history,
Stand by my side,
Look into my eyes and see
People walk, but never part.

Someone stole the moon tonight,
Took away my light,
Everything is black and white,
Who’s the fool who told you,
That boys don’t cry?

Hours and more hours, and flowers,
Life is no game for the fearful,
Why does time go mad?

Every day I lose my innocence,
Holding onto this mysterious journey,
Dancing in the storm,
We have nothing to hide, Take me home.

Leave the world behind,
And I promise you, never again,
I’m still drenched from the October rain, October rain.

Living in fantasy, In ecstasy,
Everything is meant to be,
We’ll die, but love never will.

No air left to breathe, No place, no me, day by day, All good children, one by one.

Shit, het is echt wel pure propaganda zoals @Sir.Killalot stelde.

Writers of history,
Stand by my side,
Look into my eyes and see
People walk, but never part.

Someone stole the moon tonight,
Took away my light,
Everything is black and white,
Who’s the fool who told you,
That boys don’t cry?

Hours and more hours, and flowers,
Life is no game for the fearful,
Why does time go mad?

Every day I lose my innocence,
Holding onto this mysterious journey,
Dancing in the storm,
We have nothing to hide, Take me home.

Leave the world behind,
And I promise you, never again,
I’m still drenched from the October rain, October rain.

Living in fantasy, In ecstasy,
Everything is meant to be,
We’ll die, but love never will.

No air left to breathe, No place, no me, day by day, All good children, one by one.
Wat is uw punt hiermee? Dat @Sir.Killalot 'liegt'? I'm still drenched from the October rain is toch duidelijk een politieke referentie?

Feit is dat Joost Klein eruit is op basis van wat wij weten het niet, maar als hij iets gedaan heeft kom er dan voor uit en kijk zeg dat heeft hij gedaan dit kan niet hij mag niet meer mee doen.

Maar hoe het nu zit creëren ze gewoon een oneerlijkheids gevoel bij veel mensen en verdelen ze de mensen in nog meer kampen ze moesten gewoon eerlijk zijn en niet rond de pot draaien.

Zoals het nu gegaan is het gewoon een schande en hoe de delegatie van Israël zich gedragen heeft volgens andere mede kandidaten doet er ook niet goed aan kweekt echt meer het gevoel dat er iets moest gebeuren van bovenaf.

En die Joost Klein is zeker een aparte type maar heeft wel beide ouders verloren op jonge leeftijd en op 26 jarig e leeftijd heeft hij toch wel al wat bereikt, wel veel respect voor zijn liedje en zijn gedachte erachter.

Kijk, een van mijn motto's is "overdrijving is de saus bij een goed verhaal", maar dit is toch echt te veel saus hoor.

Een journalist stelt een vraag aan de Israëlische deelnemer, perswoordvoerder geeft aan dat ze daar niet hoeft op te antwoorden. Klein antwoordt daarop "why not?". Dat is er een politiek spektakel van maken? Dat is iemand op de rooster leggen? Dat is een politieke mening door ieders strot proberen duwen? Kom zeg ... Hou het een beetje serieus hé.

Dat Golan er voor niets tussen zit, is trouwens een statement die je niet hard kan maken. Dat is hier ook al verschillende keren uitgelegd. Ze vertegenwoordigt vrijwillig haar land, haar overheid, en ze heeft meermaals haar tekst en titel van haar lied moeten aanpassen wegens te politiek.

Wat Klein richting de medewerker heeft gedaan, is nog niet duidelijk. Ik vind het persoonlijk niet abnormaal dat als hij iemand belaagd heeft, uitgelokt of niet, hij niet zomaar meer kan meedoen. Al lijkt het met de info die we nu hebben een heel drastische beslissing. Zeker gezien ook de geruchten rond de Israëlische delegatie. En je zit natuurlijk ook met het gegeven dat een deelnemer die iemand verbaal bedreigt wél geweerd wordt, maar een land dat onderzocht wordt voor het plegen van een genocide wel mag deelnemen "want het festival is apolitiek".
Dat ze haar land vertegenwoordigt tot daar aan toe, daar is ook niks mis mee, maar meedoen aan Eurosvisie heeft niks te maken met het vertegenwoordigen van je overheid en 'haar' nummer heeft ze 99% zeker ook zelf niet geschreven dus dat verwijt kan ook de vuilbak in.
Die is daar om een liedje te zingen, that's it, ik heb ze over de polititek niet veel bezig gehoord en wat ze gezegd heeft was zeker geen onvoorwaardelijke steunbetuiging voor waar Netanyahu mee bezig is.

Dit filmpje heeft ook weer een heel andere betekenis nu we weten dat het incident niets met Israël te maken had.
Nog wat liggen provoceren, moet de EBU ook geen onderzoek starten tegen deze journalist?

De Ebu is de politie niet he :)
Die journalist heeft toch niets te zien met de organisatie, in tegenstelling tot de cameravrouw.

Wat is uw punt hiermee? Dat @Sir.Killalot 'liegt'? I'm still drenched from the October rain is toch duidelijk een politieke referentie?
Een (kleine) politieke referentie staat toch niet gelijk aan 'pure propaganda'? Er zijn zoveel (kleine) politieke referenties in de liedjes en acts die de revue passeren. De winnaar is bv toch ook niet apolitiek.

Daarom dat het ook lastig is om daar een grens op te zetten wat kan en niet kan.

Mochten die artiesten nu ZELF eens in de eerste plaats zonder politieke referenties in hun songs komen.
Ipv de hypocrisie achteraf "het is een feest van de muziek, geen politiek"... :wtf:

Laatst bewerkt:
Waarom is er niemand op het idee gekomen om klacht in te dienen tegen de Israelische inzending wegens een (vermeende) bedreiging? Blijkbaar is dat toch voldoende om iemand te diskwalificeren...

Waarom is er niemand op het idee gekomen om klacht in te dienen tegen de Israelische inzending wegens een (vermeende) bedreiging?
Portugal & Ierland hebben dat gedaan, EBU heeft het geklasseerd. Da's ook de reden waarom bij de vlaggenparade de Portugese zangeres niet vrolijk rondliep.

Terug
Bovenaan