Importservice in US met ioss

D-Nick

New member
Ik zou een bestelling willen doen op een amerikaanse webshop die geen Import One-Stop Shop optie aanbiedt. Als ik dit rechtstreeks bestel zal ik bij ontvangst btw plus kosten moeten betalen. Daarom vraag ik me af of er een dienst bestaat die dit pakket vanuit Amerika naar mij doorstuurt en ook de btw voor mij in orde brengt.
Iemand hier een idee van?
 
Op uw initiële vraag heb ik geen antwoord, maar tijd terug wel iets laten verschepen uit de US waar ook geen BTW werd op ingehouden + extra invoerkosten (maar dat wist ik en was ingecalculeerd in mijn berekening van de totale prijs).

Via de app van bpost kon ik op een bepaald moment het pakket tracken, kreeg foto te zien van het pakket en gedetailleerd overzicht van de kosten.
Betalen kon vervolgens op voorhand via hun app, zodat de postbode het enkel nog diende af te leveren, zonder meer.

Geen idee hoe lang ze al zoiets aanbieden, maar ik vond dat meer dan oké.
 
De keren dat ik iets besteld heb waar ik importkosten moest op betaald worden was dit telkens met een grote logistic speler zoals DHL, fedex etc.
Die werkten dan de douaneformaliteiten af en verstuurden daarna een factuur met de gemaakte kosten zoals btw en andere heffingen.
 
Met welke koerier wordt het vanuit de VS verstuurd? Als dit Fedex of UPS of zo is, zou ik het gewoon zo laten opsturen en mij eigenlijk niet te veel zorgen maken want meestal loopt dat vlotter dan met Bpost. Zoals @zwarten aanhaalt, krijg je gewoon achteraf een factuur voor de gemaakte kosten. Zo heb ik het ook ervaren bij Fedex met bestellingen vanuit Japan. En dat is al 10 jaar geleden dus lang voor IOSS bestond.

Daarnaast zou ik misschien ook de afweging maken: als je nog eens een aparte dienst wil inschakelen om het via IOSS te regelen, zullen zij dit ook niet gratis doen en u een kost aanrekenen daarvoor. Misschien dat het verschil voor de totale kosten dan verwaarloosbaar wordt met hetgene je hier aan een koerier moet betalen om het hier volledig af te handelen?
 
Ik dacht dat MyUS dat - alleszins vroeger - deed. Maar kijk eens naar winkels die Shopify gebruiken als checkout systeem, die hebben vaker dan gemiddeld de optie om vooraf tax en kosten te betalen.
 
Het bedrijf dat de goederen in de EU importeert zal voor de douaneafhandeling zorgen en jou de rekening hiervan opsturen. Daar komt dan wel een administratieve kost bij bovenop de btw+invoerrecht.
Afhankelijk van het bedrag en het bedrijf kan het zijn dat je eerst moet betalen vooraleer je jouw goederen krijgt.
 
Terug
Bovenaan