Ik sluit me wat meer aan bij
@Puni - er zijn meerdere factoren, maar ik sluit ook jouw piste niet uit.
bijkomend zie ik geen echte uitweg voor Trump, die kan vandaag onmogelijk zeggen - jongens, we houden het voor bekeken. Leider in Iran heeft net zijn vader zien sneuvelen - die gaat de eerste weken niet plots bereid zijn om akkoorden te sluiten of rond een tafel te gaan zitten. En dan is er nog Israel - die gaan geen 100 maar 200% voor een oorlog. Maar Trump gaat hier wel op immens verzet stuiten want groot olie -kapitaal, echte druk op de economie - als Iran erin zou slagen om Westerse olie tegen te houden maar wel te kunnen leveren aan China .. dat lijkt een redelijk comfortabele positie voor Iran.
een conflict van vele maanden/jaren zie ik niet gebeuren - dat zou een ongeziene crisis veroorzaken, maar ettelijke weken is zeker niet ondenkbaar. Nog even en de reserve capaciteit van de meeste landen in de zandbak zit vol - dan moeten die productie stilleggen - dat gaat weken duren om terug op 100% te geraken.
Het kan zijn dat je gelijk krijgt en dat Trump dat effectief doet, hij wil de geschiedenis in - en dat gaat hem lukken, alle grote beslissingen zijn tot dusver een brokkenparcours zonder weerga: ICE debacle, Invoertarieven, strategie om oorlog in Oekraïne te beëindigen, ... dat is een vermelding waard in elk geval. Grootste succes is tot dusver zijn persoonlijke boost in vermogen door crypto.
Zit met portefeuille wat gevangen - weet niet wat ermee aanvangen, het feit dat de beurzen vandaag geen 10% lager staan dan een paar weken terug heeft er mss wel alles mee te maken dat TACO nog steeds een optie is.