"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Toch nog uitgedaagd door een ICE. :D

Toevallig gisteren op het werk nog over bezig. Ik merkte op dat ik door mensen met een ICE nog amper wordt "uitgedaagd", enkel wel vaak door EV rijders.
Maar dan ook vooral door EV rijders die niet de "performance" versie hebben.
Misschien had hij niet door dat het een performance versie was. Van de andere Model 3 versies had hij wellicht gewonnen.

Ik ben ook al eens "uitgedaagd" door 2 jonge gasten in een Golf GTI. Niet de slimste want het lag nat, dus dat was een patineerfestijn voor hen.
Aan de volgende lichten waren ze zeer kalm :laugh:

Misschien had hij niet door dat het een performance versie was. Van de andere Model 3 versies had hij wellicht gewonnen.

Ik ben ook al eens "uitgedaagd" door 2 jonge gasten in een Golf GTI. Niet de slimste want het lag nat, dus dat was een patineerfestijn voor hen.
Aan de volgende lichten waren ze zeer kalm :laugh:
Andersom ben ik met de 911 wel eens uitgedaagd door iemand met elektrische Abarth. Alle, de man kwam vriendelijk vragen of we eens wouden racen.

Ik ging er zelf van uit dat ik dat niet ging halen (geen idee van specs van die Abarth, en ik met manuele bak), maar dat ging wel vlot :p. Blijkbaar zijn die dingen ook gewoon niet zo snel.

Andersom ben ik met de 911 wel eens uitgedaagd door iemand met elektrische Abarth. Alle, de man kwam vriendelijk vragen of we eens wouden racen.

Ik ging er zelf van uit dat ik dat niet ging halen (geen idee van specs van die Abarth, en ik met manuele bak), maar dat ging wel vlot :p. Blijkbaar zijn die dingen ook gewoon niet zo snel.
Die wou gewoon nog eens horen hoe een deftige motor klinkt :D

Ligt eraan welke Macan GTS, die eerste PFL had een 3.0 met 'maar' 360pk voor 1900kg, was wel snel maar niet 'snel snel'. De FL gebruikte een geknepen versie van de RS4 motor (2.9) en die had 450pk maar was in de eerste bouwjaren softwarematig beperkt tot 380 omdat die anders de Turbo overbodig ging maken. Pas na '22 hebben ze die GTS in full power verkocht toen de Turbo uit het gamma ging. Maar ook die gaat het moeilijk hebben tegen bvb. een Model 3 performance of een i4 M50.

Het is in feite naar pk/kg dat je moet kijken. Een EV heeft ook instant koppel en vermogen terwijl de ICE eerst toeren moet maken en de turbo's moeten opspoelen.
Bij een sprintje ga je al bijna met een ice supercar moeten afkomen om een performance ev te kunnen kloppen.
100-200 is weer een ander verhaal maar is dan weer moeilijker te testen irl ;)

Ligt eraan welke Macan GTS, die eerste PFL had een 3.0 met 'maar' 360pk voor 1900kg, was wel snel maar niet 'snel snel'. De FL gebruikte een geknepen versie van de RS4 motor (2.9) en die had 450pk maar was in de eerste bouwjaren softwarematig beperkt tot 380 omdat die anders de Turbo overbodig ging maken. Pas na '22 hebben ze die GTS in full power verkocht toen de Turbo uit het gamma ging. Maar ook die gaat het moeilijk hebben tegen bvb. een Model 3 performance of een i4 M50.

Het is in feite naar pk/kg dat je moet kijken. Een EV heeft ook instant koppel en vermogen terwijl de ICE eerst toeren moet maken en de turbo's moeten opspoelen.
Bij een sprintje ga je al bijna met een ice supercar moeten afkomen om een performance ev te kunnen kloppen.
100-200 is weer een ander verhaal maar is dan weer moeilijker te testen irl ;)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke bouwjaar het was. Ik dacht de meeste recent want die had de lightbar achteraan op de koffer, maar die zat er voor 2022 ook al op zie ik.

Mijn wagen is vooral zeer afhankelijk van de SOC en batterij temperatuur bij 100-200 sprintjes. Dat gaat van 8.3s bij 100% SOC tot 11.3s bij 25% SOC. 0-100 is altijd snel omdat dit minder van de batterij vraagt.

Ik rijd zowel een performance EV (+500PK) en performance ICE (420pk op 1500kg) en geen twijfel mogelijk, een performance EV is gewoon een pak sneller door de onmiddelijke koppel, niet moeten schakelen en lineare opbouw. Zeker in stoplicht sprintjes. Op autostrade mss nog een kans maar dan gaan we al richting rijbewijs kwijt.

Met mijn ICE rijd ik dan ook vooral voor het geluid, de fun, de 'old school' mechaniek en de superieure baanligging maar stoplicht sprintjes met peformance EVs .. nope, not gonna work :D

2 matzwarte nieuwe M5 Tourings die me langs links en rechts voorbijstaken. Hollandse platen.

Onverantwoord. Maar gvd een van de zeldzame keren dat ik me traag voelde in een stage 1 545e :D

2 matzwarte nieuwe M5 Tourings die me langs links en rechts voorbijstaken. Hollandse platen.

Onverantwoord. Maar gvd een van de zeldzame keren dat ik me traag voelde in een stage 1 545e :D
Ge ziet ze ondertussen wel heel vaak rijden (net als de XM, jammer genoeg).
Ik blijf er wel bij dat het eruit ziet als een i5 met uitlaten.

Ottoke inleveren als ik de juge zou zijn, en niet voor 2 weekjes. Da is gewoon ongelukken veroorzaken da zulke typkes doen. Ik kan er van meespreken, iemand die mij van rechts heeft gepasseerd over de volle lijn. Ja ma menier, ik moest den afslag nog halen.

Echt hoe laks zulke wegpiraten worden behandeld in België, ik kan er echt niet bij.

Wilt ge van uwe farsen doen, rijd dan naar de nurburgring, en doe daar uw ding...

Was idd echt wel gevaarlijk want ik zat wat vast gepind - nog een geluk dat ik die andere in mijn spiegel ook zag komen.

Het zal dan toch wel degelijk geld opbrengen die thuisverpleging :lol:

IMG_0744.jpeg

Inderdaad, het bewijs dat met wat wilskracht je zelfs met een elektrische auto gigantische afstanden kan afleggen. 😁
Stond mss op een camion. :unsure:
Binnen de EU lijkt me het wel niet onmogelijk om vlot overal te komen met je EV, maar vanuit KZ naar de EU rijden lijkt me wel een uitdaging op zich.

Gecamoufleerde bmw ix3 met een aflopende daklijn ongeveer thv Planckendael.
Ik vermoed dus een toekomstige ix4, al had ik totaal geen idee dat deze eraan zit te komen.

Gecamoufleerde bmw ix3 met een aflopende daklijn ongeveer thv Planckendael.
Ik vermoed dus een toekomstige ix4, al had ik totaal geen idee dat deze eraan zit te komen.
BMW ging 40 nieuwe modellen uitbrengen tegen 2027 he. Ze gaan dus alles faceliften naar Neue klasse-gezichten. Dus dat kan een ix4 of een ix2 geweest zijn wss

Terug
Bovenaan