"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Heeft iemand al ooit een oldtimer gezien met een nummerplaat die enkel cijfers (zonder letters) bevat. Het is een hele grote uitzondering, maar wel mogelijk in Belgie

Heeft iemand al ooit een oldtimer gezien met een nummerplaat die enkel cijfers (zonder letters) bevat. Het is een hele grote uitzondering, maar wel mogelijk in Belgie
De koninklijke familie wordt rondgereden met Belgische cijfernummerplaten.
Het kan wel, maar ik heb het nog nooit gezien. Als je in het bezit was (via familiale band) van een nummerplaat bestaande uit 5 cijfers (tot 1953 uitgereikt), kon je deze blijven gebruiken en je kon na invoering van de Europese vorm voor onze platen zelfs als perso-plaat laten overzetten. Geen idee hoeveel er zo zouden zijn, als er al zijn, maar het kan dus wel.

Ik zoek straks nog even die uitzonderingsregel op, want weet niet uit het hoofd waar die ergens zit. 😅

Als je een tegenkomt die nog oud Belgisch formaat heeft met niets anders dan 5 rode cijfers, dan is dat een die dus al minstens 72 jaar dezelfde plaat gebruikt. Geen idee of dat nog kan, maar vroeger kon je die van je ouders overnemen bijvoorbeeld. Mijn vader heeft nog lang gereden met de plaat van mijn grootmoeder na haar overlijden door die op zijn naam te zetten.

Laatst bewerkt:
IMG_5165.jpeg

Waarom extra punten? Het is eentje van 2025, die er zelfs nog niet eens deftig op geplakt zit, dus weinig historische waarde aan.
Voor de rest wel zalige auto. Al staat die imo niet mooi met gesloten kap.
Omdat dat hopelijk een persiflage is, en geen poging om een Belgische bekakte rally op te zetten.

In Cannes wel veel zot gerief gezien.
Voor de Carlton stonden maar liefst 3 Chirons, wat RR Culli's, 812 Speciale, 12cilindri, zo een 6x6 G-wagon, ... Allemaal nummerplaten uit de Emiraten en consoorten. Ook iemand gezien aan Hotel Martinez met een BAC Mono een zo een KTM Xbox closed cockpit GT-VR of hoe noemt dat precies.

Voor de Carlton stonden maar liefst 3 Chirons, wat RR Culli's, 812 Speciale, 12cilindri, zo een 6x6 G-wagon, ... Allemaal nummerplaten uit de Emiraten en consoorten. Ook iemand gezien aan Hotel Martinez met een BAC Mono een zo een KTM Xbox closed cockpit GT-VR of hoe noemt dat precies.
Deze?

Bijlagen

Werd je anders behandeld doordat je ook met een speciale auto reed?
Althans ik ging daar altijd van uit, omdat die auto's dan ook prominent dicht bij de ingang mogen staan enzo.

Werd je anders behandeld doordat je ook met een speciale auto reed?
Althans ik ging daar altijd van uit, omdat die auto's dan ook prominent dicht bij de ingang mogen staan enzo.

Ze zetten u wel graag voor de deur dan. In Cannes rijdt er echter wel nog wat ander geschut rond dan een 'GT3ke'.

Met de Exige zetten ze je toch ook vaak voor de deur. Enige voordeel dat ik daar altijd aan vind is: zeker dat er niks met de wagen gebeurt want is onder toezicht.

Laatst bewerkt:
Ferrari Novitec Rosso F12 N-Largo S in Knokke, heb het zelf ff moeten opzoeken… wat een machien, uiterlijk valt over te discussiëren maar heerlijk geluid.

Kostprijs incl BPM +\- 550k

Kan ik ergens video uploaden?

Zo niet, printscreens gepakt van’t filmke

IMG_5196.jpeg

IMG_5197.jpeg

IMG_5194.jpeg

Terug
Bovenaan