"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

In mijn Facebook feed kom ik nu een hoop carspotter posts tegen, nagenoeg allemaal van Knokke. Niet te doen wat daar allemaal al te zien geweest is de voorbije week: McLaren Senna, AMG One, Valkyrie, F40... en ga zo maar door..

Niet normaal inderdaad. Een paar jaar terug daar eens toevallig aan het wandelen en de toen net uitgebrachte Bugatti Chiron zien passeren. Je vraagt je af waar ze allemaal vandaan komen.

Ik reed niet rond en het was niet "terstraks", maar ik liep wel rond op een beurs in Brussels Expo voor het werk voorbije woensdag.

Daar was een Tesla-stand waar de (beruchte) Cybertruck te bezichtigen was. Jammer genoeg mocht je er niet in gaan zitten.

Zou er zelf niet mee willen rondrijden (content van MY), maar het heeft wel iets stoer/futuristisch. :)

cybertruck-front.jpg

cybertruck-back.jpg

Deze werd ook gespot in de Lippenslaan afgelopen weekend. Niet mijn type auto maar wel indrukwekkend (groot).

Lijkt me toch niet oké te zijn. Geen idee of daar uitzonderingen op gemaakt kunnen worden?

Lijkt me toch niet oké te zijn. Geen idee of daar uitzonderingen op gemaakt kunnen worden?
Nee. Een ZZ-plaat zou eventueel nog ok zijn als die auto eigendom is van Tesla en ze het als proefrit verkopen. Maar dit is een gewone Z-plaat op een niet-gehomologeerd voertuig.

Nee. Een ZZ-plaat zou eventueel nog ok zijn als die auto eigendom is van Tesla en ze het als proefrit verkopen. Maar dit is een gewone Z-plaat op een niet-gehomologeerd voertuig.
Een ZZ-plaat zou nog kunnen, maar met een Z-plaat mag het inderdaad niet. Maar in Knokke werd dit weekend een oogje dicht geknepen zeker...
Vraag me wel af wat je de rest van het jaar daarmee doet. Nu, al goed dat ze het niet gehomologeerd krijgen.

Een ZZ-plaat bestaat niet meer. Een proefrittenplaat is nu een Y-plaat en mag enkel door constructeurs aangevraagd worden om proefritten mee te maken om het spel te testen. Een 'testritje' (het oude proefritten) mag niet meer met zo een plaat. Dus voor die zever in Knokke mag geen proefrittenplaat gebruikt worden aangezien dat geen proefrit is.

Ik heb genoeg klanten die al jaar en dag hun commerciële platen foutief gebruiken. Tot er eens iets (serieus) gebeurt...

In Knokke wordt er allesbehalve een oogje dicht gehouden. Ik hoor elk jaar van meerdere klanten dat ze weer een boete gekregen hadden omdat hun voorste nummerplaat niet evengroot was als hun achterste nummerplaat. (Lees sticker als voorste nummerplaat op hun supercar).

Laatst bewerkt:
Aan het tanken daarstraks en kwam daar een auto toe met witte plaat met groene letters op, beginnend met UA. Blijkbaar een 'nationale plaat'. Totaal geen idee dat dit bestond.

Op Interclassics Brussel stonden weer heel wat pareltjes, waaronder 2 machtige witte Lamborghini Countach's in uitstekende staat en geweldige Maserati's uit hun volledige geschiedenis, echt top!

Maar een absolute primeur voor mij, en het mag misschien wel bij deze ene keer blijven is een supercar waar ik nog nooit eerder van gehoord had, de Japanse "Mitsuoka Orochi". :laugh:

Mitsuoka-Orochi-00015.jpg

Niet echt op de weg en ook niet spontaan tegengekomen, maar op 1 beurs een Ferrari Enzo en zijn broer Maserati MC12 zien is wel bijzonder.
En dan die Lamborghini Countach... schreeuwerig tot en met en over the top, maar wat een beest! :love2:

Terug
Bovenaan