"Ik keek vandaag in de lucht en ik zag"

Booka

CEO
Crowdfunder FE
Zelfs in het programma Nonkels kwamen we er niet onderuit: vliegtuigen spotten is hip.
Ook ik waag mij er regelmatig aan en wat beter doen dan in het in een topic te gieten.

Heb jij een leuk vliegtuig gespot of heb jij aanraders via welke website/app je de vliegtuigen volgt, laat het dan zeker weten.

Onze tip om te spotten (incl. militaire toestellen): https://globe.adsbexchange.com/

Deze vloog hier daarnet over:

1657787562726.png
 
Zelfs in het programma Nonkels kwamen we er niet onderuit: vliegtuigen spotten is hip.
Ook ik waag mij er regelmatig aan en wat beter doen dan in het in een topic te gieten.

Heb jij een leuk vliegtuig gespot of heb jij aanraders via welke website/app je de vliegtuigen volgt, laat het dan zeker weten.

Onze tip om te spotten (incl. militaire toestellen): https://globe.adsbexchange.com/

Deze vloog hier daarnet over:

Bekijk bijlage 11350
Ik heb al wel een aantal leuke vliegtuigen gespot ja :p. Maar ik denk dat het niet eerlijk is gezien mijn job :D

De leukste die me zijn bijgebleven tot nu toe:
Airforce One
De 747's van de keizer van Japan
"The flying Palace" (747 van sultan van Brunei)
De eerste en laatste A380 die in Zaventem is geland :p

En dan qua leuke designs:
Belgian icons:
img.jpg

img.jpg

img.jpg

img.jpg

img.jpg

49866970883_5ffcb31b32_b.jpg


De star wars-collectie:
52cc36868c8906b2d1024c91689dbbe0.jpg
 
grote toestel lijkt me een Douglas DC3 te zijn, de 3 andere weet ik niet direct.
Toevallig airshow of zo in je buurt geweest?
 
Eergisteren vloog er ook eentje van de NATO over, gevolgd door een een F-35 (dacht ik).
Leek me deze te zijn:

1657792193495.png
 
Wij zitten onder een lange-afstandsroute en als het blauwe hemel is zie je ze mooi passeren. Ik kijk dan regelmatig eens op https://www.flightradar24.com/50.97,2.92/10 om te zien van waar en naar waar die gaat, of welk type het is. Als 't een 4-motorige is kijk ik sowieso eens. Meestal is het een A380 die van Londen naar de Emiraten vliegt of omgekeerd, of een 747 cargovliegtuig.

Onlangs ook nog een gele tweedekker die overvloog. Dat is wel dik om te zien. :D
 
Wij zitten onder een lange-afstandsroute en als het blauwe hemel is zie je ze mooi passeren. Ik kijk dan regelmatig eens op https://www.flightradar24.com/50.97,2.92/10 om te zien van waar en naar waar die gaat, of welk type het is. Als 't een 4-motorige is kijk ik sowieso eens. Meestal is het een A380 die van Londen naar de Emiraten vliegt of omgekeerd, of een 747 cargovliegtuig.

Onlangs ook nog een gele tweedekker die overvloog. Dat is wel dik om te zien. :D
Ja, 747's was voor Corona nog redelijk uitzonderlijk. Ondertussen door de immense groei in cargo voor Zaventem vliegt het hier vol precies :p
Maar het blijft wel een impossant toestel imo.
Ik kan mijn foto's van de A380 op zaventem niet meer vinden, maar die reed daar op een gegeven moment voorbij een 737 en ik schrok toch echt van dat verschil eigenlijk.

fotootjes van internet gepikt:
GettyImages-467471509-scaled.jpg

main-qimg-a191106cf3c3cd5c0bd14696857252d3-lq
 
Ja, 747's was voor Corona nog redelijk uitzonderlijk. Ondertussen door de immense groei in cargo voor Zaventem vliegt het hier vol precies :p
Maar het blijft wel een impossant toestel imo.
Ik kan mijn foto's van de A380 op zaventem niet meer vinden, maar die reed daar op een gegeven moment voorbij een 737 en ik schrok toch echt van dat verschil eigenlijk.

fotootjes van internet gepikt:
GettyImages-467471509-scaled.jpg

main-qimg-a191106cf3c3cd5c0bd14696857252d3-lq
Da's idd wel zot. Ik heb de A380 ook nog gezien op Zaventem, maar die stond niet naast een ander toestel, dus zo'n gigantisch verschil had ik nu toch ook niet verwacht.
 
Ja, 747's was voor Corona nog redelijk uitzonderlijk. Ondertussen door de immense groei in cargo voor Zaventem vliegt het hier vol precies :p
Maar het blijft wel een impossant toestel imo.
Ik kan mijn foto's van de A380 op zaventem niet meer vinden, maar die reed daar op een gegeven moment voorbij een 737 en ik schrok toch echt van dat verschil eigenlijk.

fotootjes van internet gepikt:
Met zo'n A380 2x meegevlogen, van Dusseldorf naar Dubai en terug
Als je voor het instappen zo'n mastodont naast die andere ziet staan vraag je je toch wel even af hoe dat in de lucht blijft hangen

Komende vakantie ook aan het twijfelen, het is dezelfde bestemming
maar ofwel vanop Schiphol met een A380 van Emirates ofwel vanop zaventem met een A330
 
Ja, 747's was voor Corona nog redelijk uitzonderlijk. Ondertussen door de immense groei in cargo voor Zaventem vliegt het hier vol precies :p
Maar het blijft wel een impossant toestel imo.
Ik kan mijn foto's van de A380 op zaventem niet meer vinden, maar die reed daar op een gegeven moment voorbij een 737 en ik schrok toch echt van dat verschil eigenlijk.
bwa, voor de crisis in 2008/2009 waren die vrij frequent hoor, met verschillende cargo-airlines die dagelijks met de 747 kwam (sommige ook met de voor mij imposantere MD-11)
Voor de duidelijkheid. Een paar foto's van op mijn bureau/op het werk:


gij zit in de sateliet, zeker?
 
bwa, voor de crisis in 2008/2009 waren die vrij frequent hoor, met verschillende cargo-airlines die dagelijks met de 747 kwam (sommige ook met de voor mij imposantere MD-11)

gij zit in de sateliet, zeker?
Momenteel in satelliet, tijdje in passport gezeten en na de zomer verhuis naar Compass :p
 
Ik herken een Rolls Royce Merlin of Bristol Centaurus als ik er eentje hoor, dus deze heb ik al eens puur op gehoor kunnen spotten (lees: je hoort het ronken, en dan even alles neerleggen wat je aan het doen bent en kijken waar het geluid vandaan komt).

OO-XVI-1641517319-0.jpg

Supermarine Spitfire Mk.16 (registratie OO-XVI)

49670897392_b02f9ee95f_b.jpg

Hawker Hurricane Mk.4 (registratie OO-HUR)

img.axd

Hawker Fury Mk. 10 (registratie OO-ISS)


Allen in België geregistreerd en gestationeerd.
 
Eergisteren vloog er ook eentje van de NATO over, gevolgd door een een F-35 (dacht ik).
Leek me deze te zijn:
Ook gezien, ik dacht dat het een F-16 was.

Die draaiden terug boven mijn werk en zaten tamelijk laag ook op dat moment, dat was inderdaad een Airbus A330 MRTT.

Volgens HLN oefening voor 21 juli.
Wanneer ze daarvoor vliegen is hun keerpunt om terug richting Brussel te gaan ongeveer boven mijn werk, ik heb er dan altijd prachtig zicht op :)
 
Hier kwam daarstraks OO-RAW overgevlogen, een Yakovlev Yak 9UM uit 1996 (nabouw van het model uit 1945, met een Amerikaanse Allison V12 ipv de Russische Klimov V12. Ronkt anders toch ook even mooi hoor :love: ).

IMG_5004-D-FENK-Yakovlev-STRELA-YAK-9UM-Brasschaat-16-september-2018-800x534.jpg
 
F-16's zie en hoor ik vooral regelmatig aan de kanten van Mol en Beerse. Een F-35 zou een pak luidruchtiger zijn, dacht ik? Ik zou eens graag een airshow willen meemaken met toptoestellen uit Westerse en niet-Westerse landen, maar ik acht de kans klein dat ik een TU-160 broederlijk naast een F-22 ga zien staan.
 
Terug
Bovenaan