Iemand parkeert zich op mijn ondergrondse staanplaats

Status
Niet open voor verdere reacties.
Indien het een kleine wagen is...
Wij hebben indertijd met een groep zatte studenten de auto van onze studentenvereniging (een Renault 4 Fourgonette) verplaatst.
Na ons manoeuvre stond de wagen waar nu de stelling staat op de foto. Die mannen zijn nadien dus met hun auto van die trappen moeten rijden. Lachen


Zo'n R4 was nu ook niet zo echt zwaar - 570 kg, maar die groep studenten die die auto naar boven hebben gedragen waren goed teut.
 
kan ik hem rechtstreeks laten vervolgen misschien?
Je kan de eigenaar altijd dagvaarden voor het vredegerecht (= burgerlijke zaak), maar je je gaat onomstotelijk bewijs moeten voorleggen dat hij daar stond én dat je schade hebt geleden. Rolrecht en deurwaarderskosten zal je ook moeten voorschieten en enkel kunnen recupereren als je wint. Bezint eer je begint.
 
Kan ik deze auto laten wegtakelen op eigen kosten en de takelaar een fooi geven als hij deze auto per ongeluk zwaar beschadigd? Andere ideeën
Op privé terrein kan de politie niet tussen komen. Je kan die op eigen kosten laten takelen, en nadien kan je die via het vredegerecht proberen terug te vorderen. Pas op, het is zelf nog erger. Jij mag die wagen niet blokkeren of beschadigen, want dan kan de politie wel tussen beiden komen.
en naar waar mag ik die dan laten weg takelen? enkel van de plaats tot aan de openbare weg of tot aan een soort parkeerterrein van een takeldienst? kan dat er één zijn aan de andere kant van het land zodat de eigenaar toch een zeker strafelement ervaart?
De takeldienst neemt die mee naar een depot en van daar zal de eigenaar worden gecontacteerd.

Wij hebben dat hier in onze appartementsblok ook een tijdje gehad met een huurder, wat voor wrevel en frustratie zorgde, maar helaas.

Aangezien we merken dat de meeste reacties weinig tot niets nuttigs meer bijdragen gaat hier verder een slotje op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan