Iemand ervaring met een seniorensmartphone?

Mulan

Well-known member

Iemand ervaring met specifieke seniorensmartphones?
Mijn moeder heeft nu al enkele jaren een Motorola en redt het daar heel goed mee! WhatsApp, aliexpress, bankapp, mail,... Ze kan er prima mee overweg!
Mijn vader however... 🙈🙄
Hij ziet er de voordelen absoluut van in maar vindt het te ingewikkeld. De lettertjes te klein, de apps te talrijk,... Dus start hij liever de vaste computer om een mail te bekijken, een bankverrichting te doen,... Zijn zus heeft nu een specifieke seniorensmartphone (zoals hierboven) en dat vindt hij precies wel interessant... Dus willen we hem graag zo eentje cadeau doen.
Voornamelijk voor WhatsApp, bellen en sms'en, youtube, online krant lezen en waze zal ik zeker ook verkocht krijgen 😏

Misschien heeft iemand van jullie hier wel ervaring om me op goede weg te wijze of net merken om te vermijden?
Thx!
 
Hier heeft mijn opa een jaar of 2 geleden een Doro 8040 gekregen.
Die Doro’s zijn wel wat duurder dan jouw voorbeeld.

Op zich kan hij er wel redelijk weg mee, al vind ik hem qua prestaties wat slomer (maar dat heb je frequent met die goedkopere Android-toestellen volgens mij).

Daar zit ook een SOS-knop op, als hij die 3x na elkaar indrukt belt/sms’t het toestel de ingestelde contacten. Hij stuurt dan ook de gps-positie mee, al hebben we het nog nooit nodig gehad/getest.

Het interesseert hem ook niet zo maar toen hij een maand of 2 geleden zijn heup brak en geopereerd werd kwam het wel van pas dat hij zo kon videobellen met Messenger/Whatsapp.
Zeker in deze tijden zonder bezoek was dat een ferme hulp.
 
Voor oudere mensen zal de krant lezen op een smartphone toch moeilijk worden. Mocht hij het meestal thuis gebruiken is een tablet misschien een betere optie? Ook youtube kijkt daar toch aangenamer op
 
Voor oudere mensen zal de krant lezen op een smartphone toch moeilijk worden. Mocht hij het meestal thuis gebruiken is een tablet misschien een betere optie? Ook youtube kijkt daar toch aangenamer op
Hebben ze al gehad, was totaal geen succes 😉 Kort daarna kwam de smartphone bij de mama en dat was duidelijk een groter succes!
 
Update: papa kreeg een seniorengsm zoals hij wou... En deed er geen fluit mee! 🤣
Dus terug verkocht en hij heeft een SmartPhone afdankertje gekregen waarvan mijn moeder hem tenminste kan uitleggen wat hij wel of niet moet doen omdat ze de icoontjes en instellingen tenminste herkent. 😬
 
Update: papa kreeg een seniorengsm zoals hij wou... En deed er geen fluit mee! 🤣
Dus terug verkocht en hij heeft een SmartPhone afdankertje gekregen waarvan mijn moeder hem tenminste kan uitleggen wat hij wel of niet moet doen omdat ze de icoontjes en instellingen tenminste herkent. 😬
En is dat eigenlijk een probleem?
 
En is dat eigenlijk een probleem?
Wel als dat niet was wat hij zelf wou. Hij wou Whatsapp kunnen gebruiken, mails lezen, foto's kunnen trekken,... Maar hij vond het allemaal te ingewikkeld. 😔
Dus heeft mijn mama een nieuwe smartphone voor zichzelf gekocht na 3j en heeft mijn pa haar oude gekregen waarop zij veel kan tonen hoe het werkt.
 
Haha, dat treft: bij mijn opa zowat hetzelfde.

Hij raakt zijn Doro ook amper nog aan, we hebben ook al gedacht aan een oude iPhone omdat het dan hetzelfde is als de iPad.
Die Doro is ook verschrikkelijk traag geworden imo, dat was een beetje een miskoop achteraf gezien.

Nu, gezien zijn geheugen de laatste tijd snel achteruitgaat zal hij met een iPhone ook wel problemen hebben.
 
Terug
Bovenaan