Idee thread

Ik ga ook meedoen, maar ik wil wel liever niet aftrappen omdat ik een beetje wil aanvoelen wat voor keuze goed zou zijn (dat ik niet te obscuur of juist te mainstream kies).

Ik ga ook meedoen, maar ik wil wel liever niet aftrappen omdat ik een beetje wil aanvoelen wat voor keuze goed zou zijn (dat ik niet te obscuur of juist te mainstream kies).
Dat is net het punt e. Je kiest iets wat je zelf goed vindt wat je andere mensen wilt laten leren kennen of herontdekken. Hoe obscuur of mainstream dat is maakt eigenlijk niet uit.

Nu ik moet wel zeggen als metalhead ga ik uiteraard zelf ook niet voor een obscure kvlt black metal band kiezen waar 5 man en een paardenkop naar luistert, het moet ook nog een beetje tof blijven voor de rest :D.

Niet te veel over nadenken. Als ik je last.fm zie is dat niet te obscuur.

I’m in!
Heel benieuwd wat hier de revue gaat passeren. Der zit toch wel wat volk dat me qua muziek geweldig intrigeert.

edit: allez, aye!

Dat is net het punt e. Je kiest iets wat je zelf goed vindt wat je andere mensen wilt laten leren kennen of herontdekken. Hoe obscuur of mainstream dat is maakt eigenlijk niet uit.

Nu ik moet wel zeggen als metalhead ga ik uiteraard zelf ook niet voor een obscure kvlt black metal band kiezen waar 5 man en een paardenkop naar luistert, het moet ook nog een beetje tof blijven voor de rest :D.
Ik vat je ivm je laatste zin.
Ik zie het ook wel zitten om eens mee te doen maar ik ga me wat moeten aanpassen. Mijn muzieksmaak zou de meeste mensen 50 minuten ongemak bezorgen terwijl ik in mijn zetel met een drankje zit te genieten.
Ik ben ook een slechte in een hele uitleg schrijven.
Voor mij is een goede plaat zoals een boek lezen, je bent mee in het verhaal en geniet ervan en that's it. Maar we gaan ons best doen.

Het is een kwestie van met een open geest een album in te duiken en daarmee ook een genre? Je hebt obscure black metal dat muzikaal echt wel interessant kan zijn, maar je moet voorbij je vooroordelen durven kijken. Als ik pakweg Bitches Brew van Miles Davis naar voor schuif als album, weet ik ook wel dat het voor sommige mensen een uitdaging zal zijn. Als ik daarmee echter een enkeling in vervoering breng vind ik het een geslaagde keuze.

Dus of het nu gaat om obscure kvlt black metal, misogyne reggaeton of cryptotrotskistische crustpunk ... bring it on! Het moet niet altijd hapklare Q-musicdrab zijn.

Het moet niet altijd hapklare Q-musicdrab zijn.
Zou zelfs durven zeggen dat de hele opzet het tegenovergestelde tracht te bereiken. Dat er idd wat dieper gegraven wordt, maar er zijn natuurlijk ook gradaties in obscuriteit. Ik ga geen slecht geproduceerde dungeon synth voorstellen waarvan ik weet dat het merendeel if not iedereen er na een half nummer al genoeg van heeft, open mind of niet.

Als je echt niet zeker bent misschien een iets toegankelijkere plaat voorstellen en verwijzen naar de meer obscure?
Al hoeft dat niet persé voor mij. Ik volg Avondland daar wel in: als 10 man de plaat af zet maar de 11e hem helemaal beluistert en goed vindt, is het zeker geslaagd!

Zou zelfs durven zeggen dat de hele opzet het tegenovergestelde tracht te bereiken. Dat er idd wat dieper gegraven wordt, maar er zijn natuurlijk ook gradaties in obscuriteit. Ik ga geen slecht geproduceerde dungeon synth voorstellen waarvan ik weet dat het merendeel if not iedereen er na een half nummer al genoeg van heeft, open mind of niet.
Je moet een ambassadeur van je album zijn, dus je hebt wel gelijk dat het wat schipperen is tussen je obscure voorliefde en de mogelijkheid anderen te betrekken in je gepassioneerde liefde voor een bepaald album. In plaats van slechtgeproduceerde dungeon synth is een iconisch album zoals Filosofem van Burzum wel interessant.

Het is een kwestie van met een open geest een album in te duiken en daarmee ook een genre? Je hebt obscure black metal dat muzikaal echt wel interessant kan zijn, maar je moet voorbij je vooroordelen durven kijken. Als ik pakweg Bitches Brew van Miles Davis naar voor schuif als album, weet ik ook wel dat het voor sommige mensen een uitdaging zal zijn. Als ik daarmee echter een enkeling in vervoering breng vind ik het een geslaagde keuze.

Dus of het nu gaat om obscure kvlt black metal, misogyne reggaeton of cryptotrotskistische crustpunk ... bring it on! Het moet niet altijd hapklare Q-musicdrab zijn.
Right on. Als ik naar radiomuziek wil luisteren zijn er genoeg opties. Always in for a challenge.

Je moet een ambassadeur van je album zijn, dus je hebt wel gelijk dat het wat schipperen is tussen je obscure voorliefde en de mogelijkheid anderen te betrekken in je gepassioneerde liefde voor een bepaald album. In plaats van slechtgeproduceerde dungeon synth is een iconisch album zoals Filosofem van Burzum wel interessant.
Dat is inderdaad een beetje het moeilijke. Beetje schipperen tussen wat te obscuur is of wat te persoonlijk voor jou zal zijn, en waarvan je weet dat anderen het wel zullen kunnen waarderen, maar soms is het een beetje moeilijk in te schatten hoe bekend iets al is.

Voor dit concept is in mijn ogen net niets te 'obscuur' of 'experimenteel', of omgekeerd net 'te bekend'? Je komt gewoon een plaat voorstellen die je goed vindt.

Ik vermoed dat zelfs de allerbekendste albums hier door hoogstens de helft al meermaals beluisterd gaan zijn. Er waren hier meer dan genoeg mensen die OK Computer, Nevermind of Revolver nog nooit beluisterd hadden. Hier zit zo'n bont allegaartje van muziekliefhebbers dat je echt niet moet vrezen dat je 'te bekende' muziek kiest. :p

Terug
Bovenaan