Ideale grootte voor een regenput?

Wat bedoel je exact met ''5 CM naar rechts zou al beter zijn, dan is er geen rechtstreeks contact met de trap.'' ?
Is die pomp tot tegen de trap gemonteerd?
Een houten trap is sowieso al een grote klankkast.

Die 2 'rubbertjes' zijn stukken carrosserie band, is niet voor trillingen maar als bescherming aan een scherpe rand.

We hebben hier ne regenwaterput steken (appartementsblok). Ik heb echter geen idee waar die op is aangesloten. De papieren daarover zijn opgefret door de vorige bewoners.

Hoe kan je laten controleren of weten welke kraantjes daar op aangesloten zijn? :)

We hebben hier ne regenwaterput steken (appartementsblok). Ik heb echter geen idee waar die op is aangesloten. De papieren daarover zijn opgefret door de vorige bewoners.

Hoe kan je laten controleren of weten welke kraantjes daar op aangesloten zijn? :)
Hoofdleiding stadswater dichtdraaien en dan kijken uit welke kraantjes nog water komt?

Bij ons is het regenwater ook niet zo 100% helder als het drinkwater. Dus dan zou het al aan de kleur moeten opgevallen zijn. Eens in een doorzichtige karaf gieten? Geen idee hoe helder je het krijgt door filtering, dat het misschien zelfs niet meer opvalt.

Ik vrees dat je die moet demonteren en volledig loskoppelen om te zien of er iets van rubber tussen het profiel zit. In de kast vond ik ook nog 2 kleine losliggende rubberen dempers (en paar bouten). Nu begin ik dus te twijfelen of ze die wel geplaatst hebben, of er gewoon te veel geleverd zijn. Daarjuist nog eens proberen kijken, (maar zonder demontage) zie ik niks van de draagbeugel.

Merci voor de tips, we zullen de ruimte al eens bekleden langs binnen. Dempt hopelijk het geluid beetje. Voor de trillingen zal dat niet veel doen.
Als uw pomp rechtstreeks aan de muur hangt zal extra uitbekleden inderdaad weinig helpen. De trillingen worden doorgegeven via muur. Er moet iets tussen pomp en muur komen volgens mij.

Wat bedoel je exact met ''5 CM naar rechts zou al beter zijn, dan is er geen rechtstreeks contact met de trap.'' ?
Is die pomp tot tegen de trap gemonteerd?
Een houten trap is sowieso al een grote klankkast.

Die 2 'rubbertjes' zijn stukken carrosserie band, is niet voor trillingen maar als bescherming aan een scherpe rand.

De isomo omkasting/isolatie zit tegen de houten balk van de trap. Onze berging zit onder de trap.

Ik heb ondertussen via een unboxing video op youtube achterhaald dat er standaard 4 rubberen ringen worden meegeleverd. Ik zie ze echter niet zitten, al zeker niet aan de bevestiging van de pomp zelf. Misschien ergens bij het ophangsysteem, maar dat zit verborgen.

Handleiding: "Gebruik de 4 bijgeleverde antitrillingsinrichtingen tussen de beugel en de muur (2 antitrillingsinrichtingen) en tussen het reservoir en de muur (2 antitrillingsinrichtingen) om de overdracht van trillingen aan de wand te verminderen."

Terug
Bovenaan