Hybride vs diesel in specifiek geval

Hallo,
Ik heb mijn oog laten vallen op de "nieuwe" Peugeot 308 sw gt pack...mooiste break op het moment in het c segment voor mij persoonlijk.
Het probleem zit hem hier: is een plug in hybride met ofwel 180 of 225 pk...ik weet al uit ervaring dat het verschil tussen die versies qua vermogen en gevoel best weinig verschilt.
Maar ik huur een appartement,kan geen laadpaal installeren en ben verplicht aan een openbaar laadstation te laden(op werk ook geen optie)
De diesel versie heeft "maar" 130 pk...de benzine ook.
Maar met de onzekerheid wat diesel in de toekomst gaat doen...en ook het duidelijk vermogensverschil.
Wat zouden jullie zelf doen? Uiteraard is 130 pk eigelijk voldoende...
Het verschil in prijsklasse is wel best groot tss hybride en pure verbranding.
Op papier is de hybride ook zeer zuinig,wat ik een dikke plus vind.
Qua uiterlijk is er geen verschil als je de gt pack neemt.
Zit daar echt een beetje mee in de knoop.
Misschien mensen die daar een meer heldere kijk op hebben ipv mezelf die voor 90% overtuigd is dat het absoluut die wagen moet zijn.
Dank u,
 
Ik wou dat ik je kon helpen maar kan alleen zeggen dat de 308 SW GT Pack een zeer leuke wagen is, zelfs in diesel versie. Heb hier zo eentje staan in het Avatar Blue.

Dacht dat de GT Pack niet meer bestaat, enkel nog de GT en de extra opties uit de Pack zijn apart aan te vinken.
 
Ik wou dat ik je kon helpen maar kan alleen zeggen dat de 308 SW GT Pack een zeer leuke wagen is, zelfs in diesel versie. Heb hier zo eentje staan in het Avatar Blue.

Dacht dat de GT Pack niet meer bestaat, enkel nog de GT en de extra opties uit de Pack zijn apart aan te vinken.
Zoek hem niet nieuw te kopen enkel met zeer weinig km's...de configuratie om een nieuwe is de levertijd ruim een jaar en dat kan ik niet aan.
 
levertijden zijn inderdaad een ramp, bestelling gedaan in september 2021, geleverd in augustus 2022.

Hoeveel kilometer is je dagelijks traject? Had begrepen dat de hybride slechts dikke 40km elektrisch kan rijden.
 
levertijden zijn inderdaad een ramp, bestelling gedaan in september 2021, geleverd in augustus 2022.

Hoeveel kilometer is je dagelijks traject? Had begrepen dat de hybride slechts dikke 40km elektrisch kan rijden.
Varieert maar gemiddeld puur woon werk verkeer ongeveer 50 km...ook weer volgens fabrikant op papier 60 km.
 
Varieert maar gemiddeld puur woon werk verkeer ongeveer 50 km...ook weer volgens fabrikant op papier 60 km.

Maja, als je niet thuis noch op werk kan opladen ga je die kilometers ook nooit elektrisch kunnen doen.

Tenzij ge de auto elke dag bij uw werk aan een publieke laadpaal hangt overdag, en 's avonds aan een publieke in uw buurt.

Dan moet ge goed afwegen of ge dat ook gaat doen.

Zonder opladen gaat die wagen absoluut niet zo zuinig zijn.

In uw geval zou ik de benzine overwegen.
 
Maja, als je niet thuis noch op werk kan opladen ga je die kilometers ook nooit elektrisch kunnen doen.

Tenzij ge de auto elke dag bij uw werk aan een publieke laadpaal hangt overdag, en 's avonds aan een publieke in uw buurt.

Dan moet ge goed afwegen of ge dat ook gaat doen.

Zonder opladen gaat die wagen absoluut niet zo zuinig zijn.

In uw geval zou ik de benzine overwegen.
True...is goe over brainstormen dan...anyway thx 4 the feedback😉
 
Privé aankoop => benzine
Op bv => hybride

Veel hangt kwa verbruik ook af van uw traject. Veel snelwegkilometers is zelfs met een hybride vrij zuinig.
Ik zit op de snelweg met mijn hybride aan een 6 a 7 liter, kleine wegen makkelijk 8 a 9l/100km.
 
Privé aankoop => benzine
Op bv => hybride

Veel hangt kwa verbruik ook af van uw traject. Veel snelwegkilometers is zelfs met een hybride vrij zuinig.
Ik zit op de snelweg met mijn hybride aan een 6 a 7 liter, kleine wegen makkelijk 8 a 9l/100km.

Met opladen dan vermoed ik? Want een niet opgeladen hybride komt eigenlijk neer op een benzine die wat extra gewicht meesleept (als we die ene hybride-diesel van Mercedes buiten beschouwing laten)
 
Met opladen dan vermoed ik? Want een niet opgeladen hybride komt eigenlijk neer op een benzine die wat extra gewicht meesleept (als we die ene hybride-diesel van Mercedes buiten beschouwing

Dit verbruik is puur op naft, sinds de verhoogde elektriciteitsprijs komt me dit veel duurder uit dan rijden op naft dus laad ik ook niet meer op. Ik rijd wel 80% van de tijd rustig.
 
Terug
Bovenaan