Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Wa vinden jullie van volgende?: https://wijns.be/nl/te-koop/woning/..._content=referral&utm_campaign=immoscoop-klik

Lijkt me degelijk geprijsd, enige nadeel vind ik de iets kleinere keuken/apart van de leefruimte en 1 toilet.
Goh, ik weet natuurlijk niet welke stijl je zoekt, maar ik vind om te beginnen die vloer (zowel beneden als boven) niet echt mooi.
Dat terzijde is er (imo) nog wel wat werk om dat up to date te brengen, zowel binnen als buiten. Buiten zou (wederom naar mijn mening) wel wat uitgebroken moeten worden om daarna een mooi terras e.d. aan te leggen en daar mag je zeker de kost niet van onderschatten.

Laatst bewerkt:
Goh, ik weet natuurlijk niet welke stijl je zoekt, maar ik vind om te beginnen die vloer (zowel beneden als boven) niet echt mooi.
Dat terzijde is er (imo) nog wel wat werk om dat up to date te brengen, zowel binnen als buiten. Buiten zou (wederom naar mijn mening) wel wat uitgebroken moeten worden om daarna een mooi terras e.d. aan te leggen.
mja die vloer is smaak natuurlijk. Ben al een tijdje aant rondneuzen in de regio en iets rond de 350k dat én volledig de smaak is én een relatief ruime tuin én up-to-date is lijkt me momenteel een illusie. :)

mja die vloer is smaak natuurlijk. Ben al een tijdje aant rondneuzen in de regio en iets rond de 350k dat én volledig de smaak is én een relatief ruime tuin én up-to-date is lijkt me momenteel een illusie. :)
Da's waar, vrienden van ons zijn ook in die regio aan het kijken en die huizen zijn allemaal héél snel weg en hebben zo goed als altijd een kleine tuin, of hebben wel wat werk.

Nu vroeg ik mij wel af waar de keuken juist gepositioneerd is, als die achter die muur zit naast die zetel kan je dat natuurlijk nog opentrekken.

Da's waar, vrienden van ons zijn ook in die regio aan het kijken en die huizen zijn allemaal héél snel weg en hebben zo goed als altijd een kleine tuin, of hebben wel wat werk.

Nu vroeg ik mij wel af waar de keuken juist gepositioneerd is, als die achter die muur zit naast die zetel kan je dat natuurlijk nog opentrekken.
Die keuken zit eigenlijk in de eerste kamer rechts van die gang, iets lastiger om dat te veranderen vermoed ik.

Brrr, denk aan alle partikeltjes die uit het wc op je tandenborstel gaan springen als je die zo op de pompbak laat staan, of in je badkuip. :sick:
Zo erg zal dat wel niet zijn. Je hebt alles wat in die partikels zit ooit als een opgegeten en toen werd je er ook niet ziek van. :unsure:

Brrr, denk aan alle partikeltjes die uit het wc op je tandenborstel gaan springen als je die zo op de pompbak laat staan, of in je badkuip. :sick:
Die discussie is hier (en ervoor en erna, denk dat die post zowat in het midden zit) nog al gevoerd, en algeme consensus was "Hygiënische redenen zijn niet belangrijk!" :rolleyes:

Los van het hygiënische is die toilet daar precies gewoon achteraf ingezet. Maar dat is dan ook precies een groot huis dat in twee is gedeeld ooit? Een keuken die daar dan ook ergens helemaal apart staat en wat met buren lawaai?

Los van het hygiënische is die toilet daar precies gewoon achteraf ingezet. Maar dat is dan ook precies een groot huis dat in twee is gedeeld ooit? Een keuken die daar dan ook ergens helemaal apart staat en wat met buren lawaai?
Klopt, zie je wel vaker met die grotere huizen van vroeger.. en gohja ik ben niet bij de buren gaan aankloppen om te vragen of ze veel lawaai maken, het zagen er mij in ieder geval niet de types familie flodder uit maar dat risico loop je vrijwel altijd bij een niet vrijstaande woning zeker?

Ik zie nu dat er zelfs een hoofdsteun in het bad is ingebouwd. Zodat je lekker kan ontspannen met je hoofd op dezelfde hoogte als het toilet. :unsure:

Klopt, zie je wel vaker met die grotere huizen van vroeger.. en gohja ik ben niet bij de buren gaan aankloppen om te vragen of ze veel lawaai maken, het zagen er mij in ieder geval niet de types familie flodder uit maar dat risico loop je vrijwel altijd bij een niet vrijstaande woning zeker?
Nee maar omdat het één huis was vroeger. Dus hoe is die muur tussen de twee woningen dan. Is dat dan eigenlijk een gewone binnenmuur of? Ik weet het zelf niet dus ben wel benieuwd. En rijwoningen vanaf de jaren 60-70 hebben een spouwmuur dacht ik dus dat is ook al anders.

gaan kijken naar een huis met ruime tuin dat (in mijn opinie) prijselijk geprijsd stond. Makelaar kwam al af met dat er veel interesse was.

Gaan kijken, en normaal gezien vandaag gingen we bellen voor een tweede bezichtiging, en het was al weg. Meneer had niet gelogen :D En twas dus ook correct geprijsd.

Achja, zo zijn we weer in de zoektocht gerold en weet het vrouwmens nu ook wat ze wilt (ofwle bouwgrond ofwel een oud huis dat structureel wel in orde is, maar dat voor de rest volledig voor te strippen is).
Nu maar eens ons huiswerk beginnen maken en bepaalde richtprijzen gaan opzoeken zodat we de volgende keer sneller weten of we het aankunnen of niet.

Nee maar omdat het één huis was vroeger. Dus hoe is die muur tussen de twee woningen dan. Is dat dan eigenlijk een gewone binnenmuur of? Ik weet het zelf niet dus ben wel benieuwd. En rijwoningen vanaf de jaren 60-70 hebben een spouwmuur dacht ik dus dat is ook al anders.
Ah op die manier.. nja da's weer zoiets waar diene makelaar het antwoord natuurlijk nie op wist, waarvoor dienen die gasten eigenlijk buiten om de epc waarde te vertellen en de deur te openen? :)

Dat is normaliter een enkele steen. Rijwoningen van de jaren 60-70 hebben niet noodzakelijk hun eigen aparte binnenmuur. Noch een spouw. Is geen standaard.

bod was dus aanvaard, nu werk maken om onze 2 huizen te verkopen :p
Best ook al eens banken af gaan? Of eerder notaris?
Huis is gekocht via makelaar, had al laten vallen als ze het aan een schappelijke % doet, ze er 2 kan verkopen
Het te lenen bedrag zal dan ook afhangen van de verkoopprijs van beide woningen.
Iemand soortgelijke meegemaakt?

bod was dus aanvaard, nu werk maken om onze 2 huizen te verkopen :p
Best ook al eens banken af gaan? Of eerder notaris?
Huis is gekocht via makelaar, had al laten vallen als ze het aan een schappelijke % doet, ze er 2 kan verkopen
Het te lenen bedrag zal dan ook afhangen van de verkoopprijs van beide woningen.
Iemand soortgelijke meegemaakt?
Rente staat zeer laag, indien je wilt/moet lenen kan je dit al gaan vastleggen tegen de aflossing die je veilig vindt.
De extra van de verkoop kan je dan met doen wat je wilt met meer opbrengst dan een spaarboekje.

Bij ons was de keuze net dezelfde, uiteindelijk gekozen voor een deftige lening en overschot van verkoop van het huis gaat naar beleggingen, opdoen aan extra's,...

ah ok
Dan eens wat gaan rond horen
Ik zit nu bij BNP en vriendin ING.

We hopen dat we rond de €1200 ergens zitten voor de aflossing

ah ok
Dan eens wat gaan rond horen
Ik zit nu bij BNP en vriendin ING.

We hopen dat we rond de €1200 ergens zitten voor de aflossing
Je kan sowieso al eens zelf wat berekenen he.
Hoeveel heb je betaald voor je nieuwe woning en hoeveel voorzie je nog voor verfraaiingen?
Voor hoeveel schat je de andere huizen te verkopen en zit er op die andere huizen nog een lening die moet afgelost worden?

Terug
Bovenaan