Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Bod gedaan op een huis. En zo goed als aanvaard.
wel wat onder de tafel geboden.
nu nog onze 2 huizen verkopen
Op hoeveel % staat de rente momenteel?
Vorige jaar heb ik 1,28% gekregen
Wat is de reden van het onder tafel bieden? Om toch zeker te zijn dat je het hebt?.
Kvind dat altijd zo risky business

Ereloon is voor de villa met zwembad. Administratieve kosten zijn voor de Porsche.
De notaris van mijn recente vastgoedtransacties had een Porsche Macan op zijn oprit staan. Bij een telefoontje over de afrekening liet ik ontvallen dat ik precies net een huis en een Porsche Macan had gekocht maar dat die Porsche nooit in de garage zal staan. Zijn antwoord: die Porsche is van mijn vrouw :rolleyes:

De notaris van mijn recente vastgoedtransacties had een Porsche Macan op zijn oprit staan. Bij een telefoontje over de afrekening liet ik ontvallen dat ik precies net een huis en een Porsche Macan had gekocht maar dat die Porsche nooit in de garage zal staan. Zijn antwoord: die Porsche is van mijn vrouw :rolleyes:
't Is ook niet dat die die Porsche met 1 transactie kan kopen natuurlijk.

Keytrade is een goede referentie en daarnaast je huisbankier of die van je ouders 😉

Wij hadden 2 weken geleden nog een voorstel gekregen van 0,94% vast op 20 jaar. Was het eerste voorstel.

Eigen inbreng doet ook zeer veel natuurlijk. Een bepaald percentage zegt niet zoveel.
Nee klopt, maar in dit geval zorgde eigen inbreng voor niet direct een beter voorstel.

of ik nu aan een quotiteit van 85% zat of 40%, was geen verschil.

Daarmee dat ik het “basisvoorstel” poste.

Laatst bewerkt:
Nee klopt, maar in dit geval zorgde eigen inbreng voor niet direct een beter voorstel.

of ik nu aan een quotiteit van 85% zat of 40%, was geen verschil.

Daarmee dat ik het “basisvoorstel” poste.
Je loonbrief zal wel geleid hebben tot dat voorstel :woohoo:. Toen ik mijn huis kocht had ik een bediendencontract van tegen de 5k bruto , deuren gingen open, banken deden moeite voor scherpe tarieven. Vorig jaar ging ik voor een herziening als arbeider, het was direct een pak minder. Sommige banken wimpelden mij gewoon af. Uiteindelijk wel een herziening kunnen losprutsen, maar toch veel moeite moeten doen.

Wij waren ook echt wel daarnaar op zoek. De woning die we nu aan het verbouwen zijn is nog beter dan dit, is gewoon omgeven door velden, aan het eind van een klein doodlopend straatje. In dat straatje staan nog 2 huizen voor dat van ons, maar onze oprit is ook nog eens 75m lang van aan het einde van de straat en langs die zijde hebben we een tuin van 3000m, dus die 2 woningen hebben we ook helemaal geen last van.

En aan de andere kant hebben we een stuk bos van 5000m² met daarrond dus de velden, imo gaan zo eigendommen echt onbetaalbaar worden binnen dit en 10 jaar, en wij hebben hier echt nog wel een slag geslagen.
Als in het zo lees weer zo een huis met immense kost voor de maatschappij om toch maar ergens in rust te kunnen wonen. Als die kost eens zou doorgerekend worden naar de eigenaars wordt dat idd terecht onbetaalbaar

Als in het zo lees weer zo een huis met immense kost voor de maatschappij om toch maar ergens in rust te kunnen wonen. Als die kost eens zou doorgerekend worden naar de eigenaars wordt dat idd terecht onbetaalbaar
mac-bc, is that you? :unsure:

Geef mij dan eens aan welke immense kost dat is voor "de maatschappij". Maar echt, met concrete cijfers hé.

Je weet niet eens waar het ligt, doe aub geen uitspraken zonder te weten hoe of wat.

mac-bc, is that you? :unsure:

Geef mij dan eens aan welke immense kost dat is voor "de maatschappij". Maar echt, met concrete cijfers hé.

Je weet niet eens waar het ligt, doe aub geen uitspraken zonder te weten hoe of wat.
Ik denk eerder omgekeerd, omdat je grond/terrein uit veel natuur bestaat wordt er veel water geïnfiltreerd, in tegenstelling tot de doorsnee verkavelingswoning met een terras in waterondoorlaatbare tegels, een oprit in ondoorlaatbare polybeton en nog wat bakken vol sierkiezels met hier en daar een pluimpje Duinengras. Die verkavelingen leggen een grotere druk op de maatschappij door enerzijds wateroverlast in de natte seizoenen en lage grondwaterstanden in de droge seizoenen.

Hadt ge van tevoren kunnen weten, welke man rijdt er nu met een Macan.

Eigen inbreng gaat iets van 200000 zijn
Op een bedrag van 495000
Wij zitten aan 0,79% op 20j, wel al in november vastgelegd.
Zoals al gezegd, eigen inleg is vanaf een bepaald % niet meer belangrijk voor je procent, maandelijks inkomen en beleggingen dan weer wel (bij ons toch).

Paar banken afgaan, soms beter om een duurdere % te nemen icm goedkopere ssv en verzekeringen.

Paar banken afgaan, soms beter om een duurdere % te nemen icm goedkopere ssv en verzekeringen.
Dit is idd een belangrijke.

Wij hebben 1,04% op 20 jaar voor een quotiteit van 95% (vóór kosten) voor 2 verhuurwoningen.
Dit had waarschijnlijk een 0,10% goedkoper gekund door te shoppen, maar SSV was veel goedkoper en brandverzekeringen ook.

0,10% spaart ons het eerste jaar +-235€ uit, maar op SSV doen we 2.000€ winst tegenover de tweede goedkoopste SSV, brandverzekeringen waren +-150€/jaar goedkoper.

Tip: zie dat je alles op papier hebt qua voorstellen.
10 jaar terug voor onze gezinswoning een %, brandverzekering en SSV onderhandeld.
Achteraf werd SSV van mijn vrouw verdubbeld in prijs na medische vragenlijst én brandverzekering bleek 'misbegrepen' en daar kwam ook 150€/jaar bij.
(Het stond ons vrij om een brandverzekering elders te nemen, maar dan kwam er een boete% bij bij de lening.
Je zat dus vast om brandverzekering ook daar te nemen en de verhoging te slikken...)

Terug
Bovenaan