Proficiat!! Er was waarschijnlijk heel wat interesse. Vrienden van ons zijn ook al een tijd op zoek binnen Gent. Maar bieden onder gesloten omslag blijft echt moeilijk. Zou je indicatie willen geven (%) wat jullie bod was tov vraagprijs?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Proficiat!! Er was waarschijnlijk heel wat interesse. Vrienden van ons zijn ook al een tijd op zoek binnen Gent. Maar bieden onder gesloten omslag blijft echt moeilijk. Zou je indicatie willen geven (%) wat jullie bod was tov vraagprijs?
ik wil wel wat ervaringen delen.Proficiat!! Er was waarschijnlijk heel wat interesse. Vrienden van ons zijn ook al een tijd op zoek binnen Gent. Maar bieden onder gesloten omslag blijft echt moeilijk. Zou je indicatie willen geven (%) wat jullie bod was tov vraagprijs?
Ik ga vandaag al eens ervoor horen wat zij als prijs in gedachten hebben. Gisteren ook gebeld met een immomakelaar die "kopers" bijstaat, en die vond het toch ook een heel interessant pand. prijs/kwaliteit/ligging lijken te kloppen al vermoed hij dat er boven richtprijs geboden gaat worden. Hij heeft wel een aantal goede punten aangehaald (laagbouw => mogelijkheid tot uitbreiding naar 2e appartement ooit. Voordelen om vlak bij uw eigen huis te verhuren. prijsevolutie van de regio tov andere regio's etc).Je kan aan het SVK vragen om eventueel mee te gaan kijken een prijsindicatie van huur te geven. Hangt wat van hun werking af. Lijkt op eerste zicht wel de vinkjes te checken.
Verder is een SVK niet slecht ofzo maar die contracten zijn vaak wel opgesteld zodat zij wel binnen 9 jaar kunnen opzeggen.
In de praktijk doen ze dat als ze bijvoorbeeld op 8,3 jaar zitten en er een nieuwe huurder in moet.
Waarschijnlijk no big deal, just saying.
Je kan ook premies genieten etc dan.
Maar ik gok wel dat de prijs wel wat lager gaat liggen als €990. Zal eerder €650 zijn ofzo.
willen echt via deze weg een poging doen om een woning te kopen, maar niet met die kosten.. Is die website zo fout of klopt dit?Aangeklikt als enige woning, of als 2de woning?Heeft er iemand enig idee waarom je bij het aankopen via Biddit 12% registratierechten zou moeten betalen? Volgens de kostencalculator van Biddit moet ik voor 400k, 52.800euro aan kosten betalen waarvan 48.000 (12%) registratierechtenwillen echt via deze weg een poging doen om een woning te kopen, maar niet met die kosten.. Is die website zo fout of klopt dit?
Heeft er iemand enig idee waarom je bij het aankopen via Biddit 12% registratierechten zou moeten betalen? Volgens de kostencalculator van Biddit moet ik voor 400k, 52.800euro aan kosten betalen waarvan 48.000 (12%) registratierechtenwillen echt via deze weg een poging doen om een woning te kopen, maar niet met die kosten.. Is die website zo fout of klopt dit?
Super vaag wel.. Je zou toch denken dat ze wel wat duidelijker zouden zijn als het over zo een belangrijke informatie gaat. Voorderest tevreden over je aankoop via biddit?Die website schept een algemeen kader dat foutief is. Ik vermoed dat ze daar de worst case willen insteken voor mensen die een 2e pand kopen ofzo. Stond bij mij ook in de berekening aan 12% en is nu aan 3% geregistreerd. Moet je geen schrik van hebben.
Ik zie naast de mogelijkheid om de regio of het bedrag te wijzigen geen andere aanpassingsmogelijkheden.Aangeklikt als enige woning, of als 2de woning?
Super vaag wel.. Je zou toch denken dat ze wel wat duidelijker zouden zijn als het over zo een belangrijke informatie gaat. Voorderest tevreden over je aankoop via biddit?
Wettelijk zijn ze correct: al dan niet 3% kan je nu nog niet weten (tussen bod en akte kan nog wat veranderen), dus geven ze de 'zekerheid' = hoogste bedrag.Super vaag wel.. Je zou toch denken dat ze wel wat duidelijker zouden zijn als het over zo een belangrijke informatie gaat. Voorderest tevreden over je aankoop via biddit?
Check het EPC-rapport en de voorgestelde kosten. Weeg af of deze het voor jou waard zijn.Hmm, leuk huis gevonden met alles wat we wensen, maar EPC is zeer slecht (F)
geen idee wat doen aiai
Hmm, leuk huis gevonden met alles wat we wensen, maar EPC is zeer slecht (F)
geen idee wat doen aiai
Bedankt voor de informatie! Jij ook veel succes met de verhuis binnenkort!Voor de omvang van hun platform had ik ook wel verwacht dat dit correcter ging vermeld staan, maar goed...
Voordeel is dat alles na aankoop heel vlot verloopt omdat de notaris al bij het online zetten op biddit over alle nodige gegevens beschikt.
Bij een klassieke aankoop heb je de sleutels pas na 4 maand in je handen, hier is dat uiterlijk 6 weken.
'Nadeel' is dat je dat tempo dus wel moet aankunnen voor je betaling/krediet, daar krijg je maar 6 weken voor. Dat legt wat gezonde druk op, maar ik ben nu na 5 weken met alles rond en ga deze namiddag bij de notaris de akte tekenen
Kan je alleen maar aanraden om - als je het pand serieus overweegt - heel goed na te denken over waar je grens ligt, en indien mogelijk al eens wat banken te spreken. Zo win je wat tijd om je krediet af te sluiten. Ik ben pas banken beginnen zien de week na mijn winnend bod. Tijdens het opbieden lijkt 1.000 euro klein geld, en dat maakt het wel wat gevaarlijk om je te hard laten meeslepen.
Je kan bij de pv van toewijzing ook geen enkele opschortende voorwaarde noteren, dus je moet wel vrij zeker zijn van je stuk.
Alleszins veel succes!
als de woning in Wallonië gelegen is, is het ook nog altijd 12.5% registratiekosten..Ik zie naast de mogelijkheid om de regio of het bedrag te wijzigen geen andere aanpassingsmogelijkheden.
Dag iedereen!
Ik heb eens een vraag en om zoveel paginas te door zoeken is dat onbegonnen werk.
Ik zou in de toekomst graag een huis kopen met mijn vriendin. Zij is al eigenares van een appartement en ik heb nog geen eigendom.
Stel we kopen een huis van 400.000 euro.
Ik betaal dan 3 procent registratierechten en mijn vriendin 12 procent aangezien ze al een eigendom heeft.
Maar hoe doen ze de berekening ? Doen ze de prijs van 400k door 2 en betaal ik dan 3 procent op 200k?
Sorry voor de mss simpele vraag maar ik dacht ik stel ze toch.
Je hoeft je niet te excuserenDag iedereen!
Ik heb eens een vraag en om zoveel paginas te door zoeken is dat onbegonnen werk.
Ik zou in de toekomst graag een huis kopen met mijn vriendin. Zij is al eigenares van een appartement en ik heb nog geen eigendom.
Ik betaal dan 3 procent registratierechten en mijn vriendin 12 procent aangezien ze al een eigendom heeft.
Maar hoe doen ze de berekening ? Doen ze de prijs van 400k door 2 en betaal ik dan 3 procent op 200k?

Als ik het goed heb de verdeling die je notarieel laat vastleggenDag iedereen!