Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
gegevens aan het doorsturen om compromis te tekenen, dus ja het besef dat het huis zo goed als gekocht is begint eindelijk door te komen.
mensen komen dan af met: 'nu begint het pas', zeggen die dat maar om te plagen of is dat effectief zo?
hoe ik het zie is het nu wachten op akkoorden van bank, immokantoor, notaris en verkoper terwijl ik hier en daar wat informatie moet doorspelen?

gegevens aan het doorsturen om compromis te tekenen, dus ja het besef dat het huis zo goed als gekocht is begint eindelijk door te komen.
mensen komen dan af met: 'nu begint het pas', zeggen die dat maar om te plagen of is dat effectief zo?
hoe ik het zie is het nu wachten op akkoorden van bank, immokantoor, notaris en verkoper terwijl ik hier en daar wat informatie moet doorspelen?
Lijkt me idd overdreven, natuurlijk zit je wel met de praktische kant van verhuizen en eventuele verbouwplannen (laat die "eventuele" zelfs maar weg)

Lijkt me idd overdreven, natuurlijk zit je wel met de praktische kant van verhuizen en eventuele verbouwplannen (laat die "eventuele" zelfs maar weg)
er is nog wel wat te verhuizen en te regelen, maar die verbouwingen zie ik expliciet als 'eventueel' omdat ze niet echt nodig zijn.
tenzij je kleinere dingen bedoelt waar geen externe partij voor nodig is om ze af te werken (verven, bepaalde afwerking etc)

er is nog wel wat te verhuizen en te regelen, maar die verbouwingen zie ik expliciet als 'eventueel' omdat ze niet echt nodig zijn.
tenzij je kleinere dingen bedoelt waar geen externe partij voor nodig is om ze af te werken (verven, bepaalde afwerking etc)
Ik blijf het herhalen: wij hadden in 2009 een woning gekocht en hadden het idee dat we quasi direct de keuken & verwarming gingen vernieuwen, op termijn de badkamer. De rest gingen we laten liggen voor wat het was tot minstens 2020.

Uiteindelijk:
2010: verwarming (ketel + 1e verdiep) + zonnepanelen
2014: verdieping 1 herdoen behalve badkamer + zolder inrichten + trap steken
2017: badkamer
2019: electrificering garage + gelijkvloers grotendeels herdoen (vloer, electriciteit, sanitair, ...) behalve keuken

Dak, tuin en garage is nog niet gedaan. De rest is volledig vernieuw (op ruwbouw na natuurlijk). Dak is écht niet nodig, garage idem en tuin hebben we niet gedaan omdatwe met een andere aankoop zaten.

Ik blijf het herhalen: wij hadden in 2009 een woning gekocht en hadden het idee dat we quasi direct de keuken & verwarming gingen vernieuwen, op termijn de badkamer. De rest gingen we laten liggen voor wat het was tot minstens 2020.

Uiteindelijk:
2010: verwarming (ketel + 1e verdiep) + zonnepanelen
2014: verdieping 1 herdoen behalve badkamer + zolder inrichten + trap steken
2017: badkamer
2019: electrificering garage + gelijkvloers grotendeels herdoen (vloer, electriciteit, sanitair, ...) behalve keuken

Dak, tuin en garage is nog niet gedaan. De rest is volledig vernieuw (op ruwbouw na natuurlijk). Dak is écht niet nodig, garage idem en tuin hebben we niet gedaan omdatwe met een andere aankoop zaten.
uiteraard rekening gehouden met onverwachtse kosten ( heb nog een stretch budget vrij gehouden ), de droom van een warmtepomp, extra isolatie en vernieuwing van de keuken/badkamer in het achterhoofd,
maar uw geval lijkt me eerder extreem geval van pech hebben?

Nah, dat is een fabeltje, dan trek je net publiek aan dat in principe niet voldoende middelen heeft voor jouw woonst ;).
Maar dat weten de andere bezoekers niet.
Een bezoekdag die veel volk trekt wekt de indruk dat het een gegeerde woning is.
De echte geïnteresseerden zullen dan mogelijks een hoger bod doen om toch maar niet naast de woning te grijpen.

Meningen over dit huis?
https://www.heylenvastgoed.be/nl/kopen/huis-te-koop-in-heist-op-den-berg/58507

(voor verhuur, niet om zelf in te wonen)
Een schoonheidsprijs gaat het voor mij niet winnen maar voor verhuur lijkt dat wel ok.

Maar inderdaad geen mechanische verluchting, weird met dat EPC. Ook raar dat je langs voor de originele muur ziet en langs binnen zitten de ramen niet erg diep. Waar en hoeveel muurisolatie? Als ze binnen met Gyproc gewerkt hebben en er is geen isolatie of niet goed aangebracht dampscherm...

Uit nieuwsgierigheid, wat brengt zo'n pand maandelijks op in verhuur in die regio?

Een schoonheidsprijs gaat het voor mij niet winnen maar voor verhuur lijkt dat wel ok.

Maar inderdaad geen mechanische verluchting, weird met dat EPC. Ook raar dat je langs voor de originele muur ziet en langs binnen zitten de ramen niet erg diep. Waar en hoeveel muurisolatie? Als ze binnen met Gyproc gewerkt hebben en er is geen isolatie of niet goed aangebracht dampscherm...

Uit nieuwsgierigheid, wat brengt zo'n pand maandelijks op in verhuur in die regio?
Er vlakbij is een soortgelijk huis net verhuurd aan 990€/maand.

Dus ruw geschat 340-360 aankoop + 40-50k kost?

Lijkt mij wel makkelijk verhuurbaar met dat EPC en ligging.
Zoiets inderdaad.
Al zou ik zelfs overwegen om aan sociaal verhuurkantoor te verhuren. Doordat ze 9 jaar sowieso huur betalen en je maar 7% ipv 13% registratierechten moet betalen, kan dat interessant zijn...

Nu, voor hetzelfde geld biedt er daar iemand 400k.

Ik vraag me zelf ook wel af hoe ze aan dat epc zijn geraakt.

Doordat ze 9 jaar sowieso huur betalen en je maar 7% ipv 13% registratierechten moet betalen
Je kan aan het SVK vragen om eventueel mee te gaan kijken een prijsindicatie van huur te geven. Hangt wat van hun werking af. Lijkt op eerste zicht wel de vinkjes te checken.

Verder is een SVK niet slecht ofzo maar die contracten zijn vaak wel opgesteld zodat zij wel binnen 9 jaar kunnen opzeggen.
In de praktijk doen ze dat als ze bijvoorbeeld op 8,3 jaar zitten en er een nieuwe huurder in moet.
Waarschijnlijk no big deal, just saying.

Je kan ook premies genieten etc dan.

Maar ik gok wel dat de prijs wel wat lager gaat liggen als €990. Zal eerder €650 zijn ofzo.

Terug
Bovenaan