Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Ja inderdaad

1. Geen foto's van binnen.
2. Foto's van buiten geven al de indruk van grondige tot totaalrenovatie
3. Foto's van buiten zijn eigenlijk ook al niet schitterend.
4. Architectuur van dat huis lijkt me nogal beperkend, ongeacht effectieve ruimte
5. Geen prijsindicatie.

Kvind het nogal vervallen jeugdhuis uitstralen. Goed, er zijn mensen die een renovatie/mogelijkheden veel beter kunnen 'zien' dan mij maar als ik zoiets tegenkom op een immosite is dat een hard pass.

@NDEFCB

Dit is een echte buitenkans dat slechts zelden te koop wordt aangeboden.
Prijs via het kantoor.

Ik gok dat je achterover gaat vallen van de vraagprijs... Het feit dat er geen foto's van binnen op staan, zal ook niet echt helpen me dunkt...

Ja inderdaad

1. Geen foto's van binnen.
2. Foto's van buiten geven al de indruk van grondige tot totaalrenovatie
3. Foto's van buiten zijn eigenlijk ook al niet schitterend.
4. Architectuur van dat huis lijkt me nogal beperkend, ongeacht effectieve ruimte
5. Geen prijsindicatie.

Kvind het nogal vervallen jeugdhuis uitstralen. Goed, er zijn mensen die een renovatie/mogelijkheden veel beter kunnen 'zien' dan mij maar als ik zoiets tegenkom op een immosite is dat een hard pass.
Das een kot geweest, vandaar geen foto’s van de binnenkant.

Serieuze buitenkans als uwe naam Ray Van Mechelen is. Zie wat een mogelijkheid voor parking joh. :unsure:

@NDEFCB

Das een kot geweest, vandaar geen foto’s van de binnenkant.

Serieuze buitenkans als uwe naam Ray Van Mechelen is. Zie wat een mogelijkheid voor parking joh. :unsure:

Dat verklaart veel. En huidige bestemming gebied "agrarisch" is ook geen cadeau denk ik...

In een aangrenzende gemeente stond er hier een tijd een villa te huur voor €5000 in de maand, voor een zeker niet uitzonderlijk pand; ik vroeg me ook altijd af waarom ze daar zo geschift veel voor vroegen, maar dat bleek ook een "club" geweest te zijn, waarschijnlijk wilden ze de zaak uitbesteden of zo :tongue:

Voor de kenners misschien :unsure:

Ik zag dat daar toch ook niet in zonder de gebruikelijke neon verlichting enzo.
Zo een speciale inkom/bijgebouw voor/rond het gebouw, helemaal afgelegen van de buitenwereld met een grote parking, die bankjes , bbq, afvalcontainer en jacuzzi etc.

Om nog maar te zwijgen over de ramen.

Ziet uw huis er ook zo uit?

Dat gebouw schreeuwt gewoon privéclub uit

Laatst bewerkt:
Zo een speciale inkom/bijgebouw voor/rond het gebouw, helemaal afgelegen van de buitenwereld met een grote parking, die bankjes , bbq, afvalcontainer en jacuzzi etc.

Om nog maar te zwijgen over de ramen.

Ziet uw huis er ook zo uit?

Dat gebouw schreeuwt gewoon privéclub uit
Nee, mijn huis ziet er zo niet uit maar ik verschiet van zoiets in een land als Belgie niet. Van alle kunstzinnige koterijen die hier gebouwd zijn is het niet zo speciaal dat ik meteen aan een sexclub denk.

In de buurt staan vergelijkbare afgelegen boerenvilla's met een zee van verharding voor landbouwvoertuigen.

Enige wat ik raar vond was dat groen zeil aan die ramen links maar euh dat zal dan zeker de VIP room geweest zijn.

Geen idee waar ik deze vraag kan stellen, niet zo vertrouwd met dit subforum.

We staan op het punt om een bod te doen op een huis, gebouwd in de jaren 60 maar nog dik in orde en wel nog wat budget over om de kamers die niet vernieuwd werden op te frissen. Nu willen wij zoals iedereen van onze generatie een open keuken (of toch semi-open). Op dit moment is er een living en een deur naar de keuken. De muur die ertussen staat is een draagmuur/steunmuur en kan dus niet zomaar opengebroken worden.

Hoe kunnen we te weten komen of die muur weg kan ? Kan enkel een ingenieur dit te weten komen via de bouwplannen of kan ik ervan uitgaan dat dit sowieso zal lukken ? Het is nogal dringend dat we dit moeten weten want de verwachting is dat het huis rap zal weg zijn.

Geen idee waar ik deze vraag kan stellen, niet zo vertrouwd met dit subforum.

We staan op het punt om een bod te doen op een huis, gebouwd in de jaren 60 maar nog dik in orde en wel nog wat budget over om de kamers die niet vernieuwd werden op te frissen. Nu willen wij zoals iedereen van onze generatie een open keuken (of toch semi-open). Op dit moment is er een living en een deur naar de keuken. De muur die ertussen staat is een draagmuur/steunmuur en kan dus niet zomaar opengebroken worden.

Hoe kunnen we te weten komen of die muur weg kan ? Kan enkel een ingenieur dit te weten komen via de bouwplannen of kan ik ervan uitgaan dat dit sowieso zal lukken ? Het is nogal dringend dat we dit moeten weten want de verwachting is dat het huis rap zal weg zijn.
Een steunmuur kan DEELS verwijderd worden en die opening moet dan ondersteund worden met een draagbalk. Daar moet je van uit gaan.
Volledige verwijderen zou ik niet van uit gaan, een semi-open keuken zal wel lukken.

@Renegadexxripxx kan mss meer technische info geven?

Steunmuur Weg kan niet zomaar. Die is er met een reden.

Een grotere opening met een extra draagbalk kan eventueel.

Maar als je x euro geeft voor de woning, reserveer je best wat geld voor een stabiliteitsingenieur. Voor een gewone muur maakt dat niet uit. Die gaat het dan berekenen en het zekere voor het onzekere nemen met wat marge te nemen.

Risico als je zomaar iets doet en die steunmuur wegneemt is dat dat stuk het begeeft onder de druk.

Steunmuur Weg kan niet zomaar. Die is er met een reden.

Een grotere opening met een extra draagbalk kan eventueel.

Maar als je x euro geeft voor de woning, reserveer je best wat geld voor een stabiliteitsingenieur. Voor een gewone muur maakt dat niet uit. Die gaat het dan berekenen en het zekere voor het onzekere nemen met wat marge te nemen.

Risico als je zomaar iets doet en die steunmuur wegneemt is dat dat stuk het begeeft onder de druk.
Kijk bvb de aflevering van huis gemaakt waar hij een steunmuur weghaalt (een steunmuur waar al een grote opening in was zonder draagbalk, het leek dus geen steunmuur te zijn). Hij haalt daar 1 steen uit de constructie en die muur barst eigenlijk over heel de breedte door door de spanning die er op staat.

Oké dus volledig weg kan niet, een stuk moet sowieso lukken, daar kan ik in se wel mee leven. We hebben zo'n 100K budget om verbouwingen te doen maar dat is iets wat echt wel een vereiste is. Verder zou er nog een nieuwe badkamer, nieuwe keuken, nieuwe slaapkamer (al kan die op termijn) komen.

Een steunmuur kan je perfect volledig weghalen. Hangt van de situatie af. Gewoon zien dat je de juiste poutrel plaatst, dat laat je best idd berekenen. Als hij op 2 punten kan steunen kan alles daartussen weg. Het plaatsen zelf is op zich niet zo moeilijk met het juiste materiaal of mankracht.

100k is trouwens een mooi renovatiebudget. Daar krijg je al wel wat mee gedaan :)

Laatst bewerkt:
Een steunmuur kan je perfect volledig weghalen. Hangt van de situatie af.
ik denk dat je jezelf tegenspreekt ;).

Voor alle duidelijkheid: VAAK kan je een steunmuur volledig weghalen, maar verre van altijd. Nu, meestal zijn oudere woningen iets confortabeler berekend qua draagkracht zou ik denken en kan daar wel wat meer dan bij nieuwbouw waar men eerder al de limieten opzoekt om kostprijs te drukken. Of @Renegadexxripxx , ben ik mis?

ik denk dat je jezelf tegenspreekt ;).

Voor alle duidelijkheid: VAAK kan je een steunmuur volledig weghalen, maar verre van altijd. Nu, meestal zijn oudere woningen iets confortabeler berekend qua draagkracht zou ik denken en kan daar wel wat meer dan bij nieuwbouw waar men eerder al de limieten opzoekt om kostprijs te drukken. Of @Renegadexxripxx , ben ik mis?
Qua situatie bedoel ik hoe de punten waarop je poutrel plaatst liggen in verhouding met je balk. Op een muur van 14 met een betonnen slof onder moet da perfect lukken, ma goed. Ben zelf geen expert :)

Hier hebben we 2 muren weg gehaald die samenkomen en centraal ondersteund worden door 1 kolom. Waren beiden steunmuren. Als je het nog beter zou willen doen en de kolom weg wil kan je zelfs die poutrel ophangen aan een constructie onder het dak, maar daar komt dan nog heel wat meer bij kijken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle antwoorden. We hebben beslist om een bod uit te voeren.
We hebben op dit moment al een huis, gekocht 3j geleden aan vraagprijs.

Nu is het huis wel echt de vraagprijs waard voor ons maar hoe zit het met de markt, ik hoor hier en daar dat huizen moeilijker verkocht raken. Ik zou de vraagprijs willen bieden maar gaat de markt op dit moment nog steeds uit van 20-50K bieden boven vraagprijs of worden lagere biedingen momenteel ook aanvaard ?

Het is nogal moeilijk antwoorden natuurlijk zonder het huis en de vraagprijs te kennen. Het huis staat nog niet online alleszins.

Terug
Bovenaan