Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Kan iemand inschatten hoeveel het ongeveer zou kosten om dit huis “sleutel op de deur” ten heden dage te laten bouwen (niks zelf doen). Prijs van de Bouwgrond exclusief.

Vind de prijs nog wel meevallen denk ik? Zeker met alle technologie die er ook in zit, keuken, onderkeldering… die bouwgrond daar gaat ongeveer 170k waard zijn denk ik dus 430k voor dat huis.
Dit nu bouwen gok ik rond de 500k€. Trek daar 10 jaar leeftijd vanaf en ~450k klinkt aannemelijk voor mij?

Het gaat over 2 woningen in de praktijk, hé. Allez, 1 echte woning, 1 stuk waarvan je een (grote) werkplaats kan maken. Niet te onderschatten.

En ja, tuurlijk is het een historische woning, vandaar de extra kans. Nu, gans het centrum van Ieper is historisch en hier is toch wel héél wat aan het verbouwen hoor, dus zo dramatisch zie ik het niet. bvb de ruiten zie ik overal gewoon vervangen worden, idd wel zelfde formaat zoals nu.
Historisch is ook wel wat veel gezegd. Heel Ieper hebben ze opnieuw gebouwd na WO I. Weliswaar moest het er zo goed mogelijk uit zien als hetgeen er voor WO I uitzag.

Ga voor de 2e keer deelnemen aan een biddit war. Vorige keer gestopt met bieden op wat voor mij een realistische prijs was en dat was de laatste 30k ik tegen nog maar 1 andere. In het begin nog wel wat andere bieders maar die stopten al vanaf het echt serieus werd.

Hopelijk deze keer meer geluk en geen zot die het persé wil hebben... Wish me luck BG.

Bingo!
Weer exact dezelfde ervaring, laatste 20k waar het echt serieus werd was het ik tegen nog eentje.
Doet ergens wel pijn om te beseffen dat dat 20k goedkoper kon als die ene sukkel er niet bij zat maar goed.
Afgerond exact op de limiet die ik in mijn hoofd had zitten, binnenkort naar de notaris om te tekenen.

Bedankt voor de steunduimpjes :love:

Wat een stress trouwens. Die laatste minuten ingaan, overboden worden in de laatste 19 seconden,... Ik voelde mijn hart ver uit mijn borst slaan :tongue:

Het gaat over 2 woningen in de praktijk, hé. Allez, 1 echte woning, 1 stuk waarvan je een (grote) werkplaats kan maken. Niet te onderschatten.

En ja, tuurlijk is het een historische woning, vandaar de extra kans. Nu, gans het centrum van Ieper is historisch en hier is toch wel héél wat aan het verbouwen hoor, dus zo dramatisch zie ik het niet. bvb de ruiten zie ik overal gewoon vervangen worden, idd wel zelfde formaat zoals nu.
Ja, ik had de oppervlakte gezien.

Maar persoonlijk als ik een grote werkplaats wil, dan zou ik mij toch eerder buiten ieper zetten dan op zo'n locatie vlak in ieper. Persoonlijk mensen die plaats nodig hebben, en die daar hun geld uithalen, die verwacht ik eerder op de zones waar het wat goedkoper is, dan dat ze zich gaan laten vastpinnen op een klein perceeltje.
Potentiële oppervlakte als je met werkplaatsen bezig bent is altijd niet te versmaden.

En als het een werkplaats zou zijn voor mijn hobbyprojecten, dan zou ik eerder opteren voor een extra module in de tuin.

De ruiten vormt geen probleem om te vervangen hé. Daar vallen ze meestal niet over. Ik had het eerder over de profielen. Als het historisch uitzicht een houten profiel is, dan zal dat een houten profiel zijn, dan mag jij fluiten als je er een aluminium of plastieken profiel wilt (voor het gemakkelijkere onderhoud). Zijn dat ruiten in vierkantjes, dan zul jij vierkantjes zetten. En ik garandeer ook niet ofdat die ruiten nog hedendaagse standaardmaten zijn. Al vormt dat bij glazenmakers geen onoverkomelijk probleem natuurlijk. Het kost gewoon een paar percentjes meer.

Laatst bewerkt:
Vandeweek toch eens een bod doen. Puur om die ervaring te hebben en weten wat dat inhoud.
Uiteraard op een huis dat mij echt aanstaat en zwaar onderbieden om een feel te krijgen van de tegenpartij.
Gaat over dat huiske in diepenbeek hier vroeger gelinkt. Vandaag 3de keer langsgeweest :)

Vandeweek toch eens een bod doen. Puur om die ervaring te hebben en weten wat dat inhoud.
Uiteraard op een huis dat mij echt aanstaat en zwaar onderbieden om een feel te krijgen van de tegenpartij.
Gaat over dat huiske in diepenbeek hier vroeger gelinkt. Vandaag 3de keer langsgeweest :)
Toevallig een linkje? Wil wel eens snuiten in de foto's.

Toevallig een linkje? Wil wel eens snuiten in de foto's.

Kzou wel nog wat renoveren en personaliseren. Die trap bruikbaarder maken en zonnepannelen en heel de boel daarbij als eerste om de epc wat lager te houden (en de energiefactuur uiteindelijk ook). Keuken en badkamer ook. Rest is bijzaak voor mij. Kamerindeling is volledig mijn ding.

Gewoon een tip, maar wat noem jij zwaar onderbieden?
Want een TE laag bod kan als een belediging gezien worden waarbij er zelfs niet eens een tegenbod komt...

Gewoon een tip, maar wat noem jij zwaar onderbieden?
Want een TE laag bod kan als een belediging gezien worden waarbij er zelfs niet eens een tegenbod komt...
Ik wil minstens 35000 onder de prijs vermeld. Meer geef ik er niet aan. Dus daar nog onder met 20000 in de verwachting da ze het gaan weglachen of nipt 'tegenbieden'. Als t niks word, geen probleem. Niet echt verwachtingen.

Kzou wel nog wat renoveren en personaliseren. Die trap bruikbaarder maken en zonnepannelen en heel de boel daarbij als eerste om de epc wat lager te houden (en de energiefactuur uiteindelijk ook). Keuken en badkamer ook. Rest is bijzaak voor mij. Kamerindeling is volledig mijn ding.

Inderdaad een leuke woning. Begrijp uw opbouw van het bod ook. Ik zou er persoonlijk ook niet meer op bieden dan 250k omwille van de werken die er zowel energetisch als esthetisch nog moeten gebeuren.

Oei, die had je toch al getoond? Mooi huis opzich maar stevig aan de prijs zeker voor de nabijheid van het Keizerpark.

Das een mooi huis. Nu zeker eerst op verschillende uren een keer de straat door fietsen.
Een EPC van 80, een leuke tuin, dat zijn wel mooie troeven.

Amaai vind ik ook een mooi huis, en goed geprijsd voor Gent lijkt mij?

Op basis van foto's maar 2 punten:
  1. Opbergruimte?
  2. Die glazen vloer bij de bureau ben ik geen fan van. Koop maar ne goede dure stoel met zachte wielen, of dat staat snel vol met krassen, en dan is dat aartslelijk.

Amaai vind ik ook een mooi huis, en goed geprijsd voor Gent lijkt mij?

Op basis van foto's maar 2 punten:
  1. Opbergruimte?
  2. Die glazen vloer bij de bureau ben ik geen fan van. Koop maar ne goede dure stoel met zachte wielen, of dat staat snel vol met krassen, en dan is dat aartslelijk.
Vergeet niet dat er staat instelprijs. (>< vraagprijs)

Terug
Bovenaan