SomeDude
Banned
Omdat de banken boetes betalen als ze geld over hebbenWaarom kan je aan 1% lenen, als je zomaar 7% op de beurs kan halen. Zijn de banken vzw's geworden?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat de banken boetes betalen als ze geld over hebbenWaarom kan je aan 1% lenen, als je zomaar 7% op de beurs kan halen. Zijn de banken vzw's geworden?
SHIT !'Zie eerst hoe de schoonma eruit ziet, dan weet ge wat u binnen 28 jaar te wachten staat' is de eerste tip die mijn vader mij meegaf bij het zoeken naar een lief.

Waarom kan je aan 1% lenen, als je zomaar 7% op de beurs kan halen. Zijn de banken vzw's geworden?
0.5-2%Aan welke rentevoet kan je op dit ogenblik lenen?
Iemand een idee?
Hoeveel % van het bedrag dien je al ter beschikking te hebben?
Reken toch al op de notariskosten en 10 á 20 procent van de aankoopprijs. Zoals hierboven aangehaald gaat 100% lenen, maar niet voor alle bedragen en zeker niet bij alle financiële instellingen.Hoeveel % van het bedrag dien je al ter beschikking te hebben?
Hangt af van de prijsklasse waarin je zoekt, als je al 30k aan notariskosten moet betalen, is 10-20k gene vetten qua eigen inbreng.Met 40k - 50k zou dat toch moeten lukken een lening krijgen?
Alé dat hoop ik toch![]()
Was jij trouwens niet van plan om 4/5de te werken eens je kinderen had? Als jij en je partner dat gaan doen zou ik sowieso niet te hard rekenen op extra loonWe leven relatief zuinig, hebben wel een kinderwens, 2 zelfs.
Ik stel me wel voor dat onze lonen nog serieus zullen stijgen en ik heb wel nog een niet onbelangrijke erfenis op komst, hopelijk zo laat mogelijk maar zal toch binnen dit en 10j zijn.
Eens alles in een excel gooien zal idd wat meer zicht geven. Naar jullie ervaring, had je liever wat meer of minder per maand betaald bij jullie lening ?

Met 40k - 50k zou dat toch moeten lukken een lening krijgen?
Alé dat hoop ik toch![]()
Ik zou nooit rekening houden met een erfenis die ergens onderweg is.We leven relatief zuinig, hebben wel een kinderwens, 2 zelfs.
Ik stel me wel voor dat onze lonen nog serieus zullen stijgen en ik heb wel nog een niet onbelangrijke erfenis op komst, hopelijk zo laat mogelijk maar zal toch binnen dit en 10j zijn.
Eens alles in een excel gooien zal idd wat meer zicht geven. Naar jullie ervaring, had je liever wat meer of minder per maand betaald bij jullie lening ?
Wij hebben midden december getekend voor 0,96% vast (20 jaar looptijd, quotiteit 63%). Op dat moment was de OLO op 10 jaar wat aan het stijgen, hadden we een dag later de aanvraag ingediend was het 1,16%.Aan welke rentevoet kan je op dit ogenblik lenen?
Iemand een idee?
Hoeveel % van het bedrag dien je al ter beschikking te hebben?
Alle scenario's wat uittekenen inderdaad; wat de toekomst brengt is nog een raadselWas jij trouwens niet van plan om 4/5de te werken eens je kinderen had? Als jij en je partner dat gaan doen zou ik sowieso niet te hard rekenen op extra loon![]()

Maar uw profiel is voor banken stuk interessanter dus betere voorwaarden dan gebruikelijkWij hebben midden december getekend voor 0,96% vast (20 jaar looptijd, quotiteit 63%). Op dat moment was de OLO op 10 jaar wat aan het stijgen, hadden we een dag later de aanvraag ingediend was het 1,16%.

Waarom kan je aan 1% lenen, als je zomaar 7% op de beurs kan halen. Zijn de banken vzw's geworden?
Omdat de banken op een hele hoop kapitaal slechts 0,11% interest geven. En wees maar zeker dat veel banken serieuze risico's nemen met ons geld (zie wat er in de kredietcrisis allemaal naar boven kwam, of occasioneel als er zo'n fund manager eens wat te dicht tegen de zon vliegt).
Ze krijgen geld aan -0.5% van de ecb en lenen uit aan 1.5 %. 2% return met giga hefboom op equity. Money printing. Wel degelijk de hoofdmoot van de hypotheken met all refi die gedaan zijn.Die recentere hypothecaire leningen zijn lage opbrengst maar ook laag risico voor de bank, en maar een fractie van hun portefeuille.
Behalve dan misschien Kaupthing... Hoewel dat toen cowboyland was en ik geen idee heb van wat soort garanties er toen waren wat betreft je spaargeld en schuldeisers aan het adres van de failliete bank.Denk niet dat er zelfs in de krediet crisis met klantengeld belegd werd..
Ja?
Denk niet dat er zelfs in de krediet crisis met klantengeld belegd werd..
Ze krijgen geld aan -0.5% van de ecb en lenen uit aan 1.5 %. 2% return met giga hefboom op equity. Money printing. Wel degelijk de hoofdmoot van de hypotheken met all refi die gedaan zijn.