Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Zelfs in de Bijbel stond het al: "Want wie heeft zal nog meer krijgen, en wel in overvloed, maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft nog worden ontnomen” (Matteüs 25:29 voor de liefhebbers).
Awel dat citaat onthou ik voor het kerstdiner wanneer ik de laatste kroketten voor de neus van mijn schoonbroer op mijn bord schep

Zelfs in de Bijbel stond het al: "Want wie heeft zal nog meer krijgen, en wel in overvloed, maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft nog worden ontnomen” (Matteüs 25:29 voor de liefhebbers).
Een citaat ovrer het gevaar van inflatie en het belang van compound interest? :D

Is het matteus effect nu iets nieuw opeens?

"Hoogmoed komt voor de val, maar een nederig mens wordt gewaardeerd" (Spreuken 29:23). Je kan met wat losse bijbelcitaten misschien nog punten scoren bij je Amerikaanse collega's.

Een citaat ovrer het gevaar van inflatie en het belang van compound interest? :D

Dat past daarin ja. Het gaat over een parabel van een paar dienaars die elk wat geld krijgen dat ze moeten beheren in naam van hun baas. De ene dienaar gaat er goed mee om en slaagt erin het geld te vermeerderen, de andere dienaar is risico-avers en begraaft het. Als de baas na een tijdje vraagt wat er met zijn geld gebeurd is wordt diegene beloond die erin geslaagd is het geld te vermeerderen, maar diegene zijn geld begraven heeft en dus enkel het bedrag kan teruggeven dat hij gekregen heeft wordt gestraft.

Tot zover de introductie in het nieuwe testament /OT

Iemand een mening over dit appartement? Is veel geld voor een appartement, maar zijn helaas wel de prijzen in Gent voor moderne appartementen. Zou de verhoging naar 12% registratierechten veel invloed hebben op de prijzen van appartementen? Ik heb wel de indruk dat ze de laatste tijd wat minder verkopen.

Iemand een mening over dit appartement? Is veel geld voor een appartement, maar zijn helaas wel de prijzen in Gent voor moderne appartementen. Zou de verhoging naar 12% registratierechten veel invloed hebben op de prijzen van appartementen? Ik heb wel de indruk dat ze de laatste tijd wat minder verkopen.
Verhoging? Je bedoelt dat dit je 2de eigendom zou zijn dan?
Lijkt me heel marktconform wel, k zou zeker nagaan hoe vlot je in de buurt kan parkeren ook.

Heeft iemand verstand van voorkooprecht?

Heb m'n oog laten vallen op een appartement, blijkbaar rust er een voorkooprecht van de Vlaamse waterwegen op omdat het oorspronkelijk landbouwgrond was. Normaal hebben ze 3 maanden de tijd om gebruik te maken van het recht, maar makelaar beweert dat dit slechts een formaliteit is ivm de oorspronkelijke bestemming en dat het gefixt zou moeten zijn met 1 telefoontje van de notaris.

Klopt dit, of is hij het mooier aan het voorstellen dan het is?

Gaat om een nieuwe verkaveling met appartementen en losstaande gezinswoningen etc. Het app zelf is dit: http://www.accessestate.be/nl-be/ei...staanplaats%2bberging-te-koop-in-serskamp.htm

Lijkt me ook wel marktconform. Leuke locatie om nog vlot Gent buiten te kunnen rijden en aan sport te doen, om te voet naar het stadscentrum te gaan is het wel al wat ver.
Parkeren op straat is daar volgens mij wel echt niet haalbaar, tenzij aan de watersportbaan zelf, maar dat is toch al even wandelen.

Nee, de parkeerplaats zou ik ook aankopen.

De huurder is juist uit het appartement getrokken en zijn contract loopt ook af op 1 januari. Zou het mogelijk zijn om in mijn bod op te nemen dat ik er in mag vanaf 1 januari en dat de huurprijs tot de akte getekend is, inbegrepen zit in mijn bod? Voor de verkoper lijkt mij dit geen probleem aangezien het toch leeg staat, voor mij zou het ook toffer zijn. Alleen weet ik niet of dit administratief niet te complex is om te regelen.

Nee, de parkeerplaats zou ik ook aankopen.

De huurder is juist uit het appartement getrokken en zijn contract loopt ook af op 1 januari. Zou het mogelijk zijn om in mijn bod op te nemen dat ik er in mag vanaf 1 januari en dat de huurprijs tot de akte getekend is, inbegrepen zit in mijn bod? Voor de verkoper lijkt mij dit geen probleem aangezien het toch leeg staat, voor mij zou het ook toffer zijn. Alleen weet ik niet of dit administratief niet te complex is om te regelen.
Bij mijn ex is dat ook zo gegaan, een bezettingsvergoeding is echt wel een standaard iets hoor!

Iemand een mening over dit appartement?
Heb je de verslagen van de laatste 3 algemene vergaderingen al opgevraagd?

Daar heb je recht op en bij zo'n aankoop wil je toch zicht hebben wat er daar leeft en welke kosten ze daar hebben of gaan doen.

Die foto boven het bed though :unsure:

De eerste foto heeft ook een speciale tekening ;).
En de zetel wijst op de aanwezigheid van een kat. Ik vraag mij af of deze single (1 kussen) verhuist omdat hij van straat geraakt is want dat zijn toch een hele hoop red flags bijeen als je met zo iemand date.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het hebben van een kat een red flag?
Gemengde gevoelens blijkbaar. Sommige vrouwen vinden dat zeer dateable, voor anderen wijst dat op een moedercomplex. Maar die borsten op die slaapkamer is zo fout. 😬

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan