Ik gok daar toch ook op, maar waarom ze er dan niet gewoon bijzetten "vernieuwd EPC in behandeling" snap ik niet.Kan toch niet juist zijn? Is misschien het epc van voor de renovatie?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik gok daar toch ook op, maar waarom ze er dan niet gewoon bijzetten "vernieuwd EPC in behandeling" snap ik niet.Kan toch niet juist zijn? Is misschien het epc van voor de renovatie?
Maar ook op uw eigen woonst?Het heeft m.i. wel nut belasting op eigendom te hebben als ontmoedigende maatregel om het verzamelen van vermogen zoals dit tegen te gaan en natuurlijk overconsumptie.
Maar uiteindelijk bestaat dit al deels via de erfenis/schenking over generaties heen. Maar dan eenmalig per leven.
Ik heb geen trottoir en afwatering gaat eerst naar regenwaterput en dan naar infiltratieput en pas als die vol zit (in theorie nooit) verder.Betaal jij trottoirtaks of iets voor de afvoer van het regenwater op je dak,...

Kan toch niet juist zijn? Is misschien het epc van voor de renovatie?
Ik zou ook liever het EPC attest zien i.p.v. puur op die score af te gaan.Ik gok daar toch ook op, maar waarom ze er dan niet gewoon bijzetten "vernieuwd EPC in behandeling" snap ik niet.
Deze verbouwing is echt vreselijk:Volgens info van de immo + foto's zie ik een aantal dingen die wel impact hebben en raar lijken: Overal dubbel glas, geen zonnepanelen, airco op zolder, sanitair vernieuwd (dus nieuwe HR-ketel?), ...
- Ook lelijk: die 2 spaties aan beide kanten naast de damkamp: daar had toch ook steeds die natuursteen (?) gehangen moeten worden.Deze verbouwing is echt vreselijk:
Steer clear, dit is een decor dat ze gebouwd hebben ipv een doorgedreven renovatie...
- Zo groot mogelijke schuiven in de keuken om het goedkoop te houden. Een groter aantal schuiven van een kleiner formaat of een mengeling van formaten is immers duurder.
- Materialenkeuze en afwerkingsniveau keuken (losstaande koelkast!) en badkamer is abominabel. Ik zou mij dood schamen moest ik dit zelf geplaatst hebben.
- Een spiegelkast boven het toilet? WTF?
- Oude radiator op de slaapkamer.
- In de spiegel van de badkamer zie ik een wit toestel (boiler?) hangen tussen 2 planken.
- Een stuk van de voorgevel rechts zijn ze vergeten verven.
- De lichtpunten/stopcontacten zien er niet (overal) vernieuwd uit. De kleur en de locaties in de kamers geven dit weg. Muren zijn dus zeker niet overal open geslepen geweest.
- De foto van de eetkamer laat in de verte een zithoek (alé ja, zetels gemaakt van paletten) met haard zien. Voor een of andere reden mogen we geen aparte foto zien van die ruimte.
- Op Street View zijn er maar liefst 8 (!) verschillende tijdstippen waarbij je dit huis kan zien. Ramen werden vervangen in 2018. Die stelling om de gevel te verven heeft er een half jaar gestaan. Alle ramen zijn nog voorzien van (oude) rolluiken, ...
Eigenlijk best wel grappig dat ze hun eigen ruiten zo ingooien door foto's te nemen die nooit online hadden mogen komen.
Bij mij loopt het in een regenwater put, dan in een infiltratie put en dan in de gracht.Ik heb geen trottoir en afwatering gaat eerst naar regenwaterput en dan naar infiltratieput en pas als die vol zit (in theorie nooit) verder.
En toch betaal ik pak meer KI dan huis hier 500m verder met trottoir en geen regenwaterput![]()

Waarom denk je dat de elektriciteit afgekeurd is- Ook lelijk: die 2 spaties aan beide kanten naast de damkamp: daar had toch ook steeds die natuursteen (?) gehangen moeten worden.
- Badkamermeubel: een stopcontact moet in principe minstens 60cm verwijderd zijn van een waterbron. Hier hangt dat vlak naast elkaar.

Lijkt mij wel handig, dan kan je spelen met korting per "woonst".Maar ook op uw eigen woonst?
- Ook lelijk: die 2 spaties aan beide kanten naast de damkamp: daar had toch ook steeds die natuursteen (?) gehangen moeten worden.
- Badkamermeubel: een stopcontact moet in principe minstens 60cm verwijderd zijn van een waterbron. Hier hangt dat vlak naast elkaar.
Dat is niet correct iirc. Dat is alleen toepasbaar op bad & douche die afstand. Voor lavabo's mag het dichter staan.Waarom denk je dat de elektriciteit afgekeurd is![]()
Neen, die 60cm lijnt de zone af rond bad en douche. En daar mogen stopcontacten zijn, zolang ze achter een 10mA diff zitten.- Badkamermeubel: een stopcontact moet in principe minstens 60cm verwijderd zijn van een waterbron. Hier hangt dat vlak naast elkaar.
Dit laatste is gedefinieerd in afdeling 2.6.4:d. Elektrisch materieel in volume 2
In het volume 2 zijn enkel toegelaten:
- [...]
- contactdozen beschermd door een differentieelstroominrichting met zeer grote gevoeligheid.
Het AREI kan je trouwens hier gewoon downloaden, moest je iets willen nakijken voor je het post:Afdeling 2.6.4. Kenmerken van de beschermingsinrichtingen
Residuele differentiële aanspreekstroom: waarde van de residuele differentiële stroom die de werking van
een beschermingsinrichting veroorzaakt.
Naargelang de gevoeligheid van het toestel worden differentieelstroominrichtingen ingedeeld in vier categorie-
en, te weten:
- toestellen met kleine gevoeligheid, bij dewelke de aanspreekstroom groter is dan 1000 mA;
- toestellen met middelmatige gevoeligheid, bij dewelke de aanspreekstroom groter is dan 30 mA en kleiner dan of gelijk aan 1000 mA. De genormaliseerde aanspreekstromen zijn 100, 300, 500 en 1000 mA;
- toestellen met grote gevoeligheid, bij dewelke de aanspreekstroom groter is dan 10 mA en ten hoogste 30 mA is;
- toestellen met zeer grote gevoeligheid, bij dewelke de aanspreekstroom ten hoogste 10 mA is.
Klopt (https://www.livios.be/nl/bouwinform...vraag/19623/mogen-stopcontacten-naast-lavabo/) maar men adviseert om het toch te doen (https://www.livios.be/nl/bouwinform...k je nog meer het risico op contact met water.)Dat is niet correct iirc. Dat is alleen toepasbaar op bad & douche die afstand. Voor lavabo's mag het dichter staan.
Ik kan wel oprecht zeggen dat het een betrouwbare makelaar is.![]()
Huis te koop in Denderleeuw - 3 slaapkamers - 168m² - Immoweb
Ontdek dit te koop huis en Denderleeuw. . Adres: Wildebeekstraat 131 9470 — Denderleeuwwww.immoweb.be
Allez “vernieuwd” maar kijk naar dat EPC…
EPC zou toch goed moeten zijn, er staat verdorie een windmolen in de tuin![]()
Huis te koop in Denderleeuw - 3 slaapkamers - 168m² - Immoweb
Ontdek dit te koop huis en Denderleeuw. . Adres: Wildebeekstraat 131 9470 — Denderleeuwwww.immoweb.be
Allez “vernieuwd” maar kijk naar dat EPC…

Ik heb ook ervaring met die makelaar en is inderdaad heel correct. Absoluut geen cowboys, zeer professioneel.Ik kan wel oprecht zeggen dat het een betrouwbare makelaar is.
Heb met die mensen gestudeerd. Ik weet dat geen cowboys zijn. Heb hun ook mijn woning laten schatten.

Huis staat al 2 maanden online. Makelaar heeft me gezegd dat ze tot op heden geen bod hebben ontvangen.![]()
Huis te koop , 3 slaapkamers , € 439.000
Rustig gelegen instapklare HOB met veranda, tuin en grote garage op 4a60ca. Deze prachtige lichtrijke woning werd totaal gerenoveerd in 2017. Deze parel heeft op de gelijkvloerse verdieping een inkomhal met toilet, een lichtrijke living met eetplaats en aansluitend een veranda. Tevens vindt u...www.immoweb.be
Zonet bod gedaan van 410k![]()

Groot gelijk dat je je kop niet laat zot maken dan!Huis staat al 2 maanden online. Makelaar heeft me gezegd dat ze tot op heden geen bod hebben ontvangen.
Dit is de reactie van de makelaar op mijn bod:
“Ik heb jullie bod ontvangen. Ik kan niet ingaan op het laten weten van andere biedingen. Van belang is dat jullie direct maximaal gaan dat het geen braderie wordt. Ik laat jullie na het overlopen met de eigenaar iets weten maar vrees dat dit te laag is. Mvg Marik”
Edit: de eigenaar heeft ook reeds een andere woning gekocht en zijn huis staat intussen 2 maanden te koop. Ik vind mijn bod meer dan logisch.

Ja mijn vriendin sloeg al in paniek. Nu ja ik ben dit gewoon, zit zelf in de verkoop in een zeer competitieve markt.Groot gelijk dat je je kop niet laat zot maken dan!![]()