Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Goh, dat dacht ik bij de vorige woning ook, tot je je draai wat vindt in de omgeving, je jouw eigen persoonlijke accenten legt in de woning,...
Bij een recente, goed afgewerkte gezinswoning waar je je thuis voelt, ga je eigenlijk niet meer zo snel op zoek naar een upgrade vind ik. En als je het leest overheen de topics geldt dat wel voor velen: ze willen wel verbeteren maar vinden het gewoon te duur voor wat ze extra krijgen.
Dus dan gaan ze gewoon loco op wat ze wél hebben, nietwaar @Tomski ?! 😁
Ja kan natuurlijk. Het zou me echter verwonderen als mijn vrouw en ik binnen 10-15 jaar, als we wat verder geklommen zijn op carrièregebied, niet zouden kijken om zelf ons droomhuis te bouwen ergens in het groen (als dat dan nog bestaat).

Er is alvast een "ventilatie D" systeem. Nu niet dat dat de heilige graal is maar dat geeft m.i. wel een indicatie dat de verbouwers toch enigzins een plan van aanpak hadden :).

Ziet er op zich wel een ok woning uit die met een beperkt budget aangenaam te maken is. Ik ken de regio niet maar richting Leuven was ze al verkocht voor die prijs.

Je ziet wel dat ze in het EPC van 2018 een B scoren met condenserende gasketel, zonnepanelen en ventilatie D. Op zich niet slecht maar ik zou het EPC en de bijhorende adviezen wel is lezen. Ik verwacht dat het isolatieniveau niet 'super' is voor sommige delen in de bouwschil. Aan de andere kant zal je bij crepi toch extra isolatie willen plaatsen en bij een asbestdak van hetzelfde. Maar dat zijn geen dringende kosten denk ik dan.

Er is alvast een "ventilatie D" systeem. Nu niet dat dat de heilige graal is maar dat geeft m.i. wel een indicatie dat de verbouwers toch enigzins een plan van aanpak hadden :).

Ziet er op zich wel een ok woning uit die met een beperkt budget aangenaam te maken is. Ik ken de regio niet maar richting Leuven was ze al verkocht voor die prijs.

Je ziet wel dat ze in het EPC van 2018 een B scoren met condenserende gasketel, zonnepanelen en ventilatie D. Op zich niet slecht maar ik zou het EPC en de bijhorende adviezen wel is lezen. Ik verwacht dat het isolatieniveau niet 'super' is voor sommige delen in de bouwschil. Aan de andere kant zal je bij crepi toch extra isolatie willen plaatsen en bij een asbestdak van hetzelfde. Maar dat zijn geen dringende kosten denk ik dan.
Als het me aanstaat morgen zal ik wellicht een bod van net boven de 400k doen om kans te kunnen hebben.

Ga morgen naar dit kijken:

Ben wel fan van de indeling, vooral den beneden.

Oorspronkelijk bouwjaar geen idee, maar tzal geen jong huis zijn. Eetkamer en keuken is er duidelijk bijgebouwd. Op Google Maps staat t te koop door B&V Invest dus tis precies al paar keer van hand gewisseld. Edit: blijkbaar is die foto van maart dit jaar... Dus het wordt na een halfjaar al verkocht.. Suspicious.

Nadelen: geen garage of parkeerplek, tuintje is heel klein, 'verkeerde kant van den Dender'.

Laatst bewerkt:

Oorspronkelijk bouwjaar geen idee, maar tzal geen jong huis zijn. Eetkamer en keuken is er duidelijk bijgebouwd. Op Google Maps staat t te koop door B&V Invest dus tis precies al paar keer van hand gewisseld.

Nadelen: geen garage of parkeerplek, tuintje is heel klein, 'verkeerde kant van den Dender'.
Droogkas en wasmachine in badkamer zou mij wel irriteren. Voor mij moet dat in een berging of aparte ruimte staan.

Oorspronkelijk bouwjaar geen idee, maar tzal geen jong huis zijn. Eetkamer en keuken is er duidelijk bijgebouwd. Op Google Maps staat t te koop door B&V Invest dus tis precies al paar keer van hand gewisseld. Edit: blijkbaar is die foto van maart dit jaar... Dus het wordt na een halfjaar al verkocht.. Suspicious.

Zo snel wisselen van eigenaar -> buren bevragen!
Smal huis, dus geen mogelijkheid tot plaatsen van extra geluidsisolatie en als je buur stil is omdat hij zijn roes uitslaapt wanneer de bezoeken gepland zijn, is er enkel een mooi, klassevol huis te zien. Waar van 18u tot 2u misschien wel boenkeboenkemuziek door de muren schalt, gecombineerd met duidelijk verstaanbare ambras.
Daarom moet je echt de buren te pakken hebben. Meerdere..😁

Zo snel wisselen van eigenaar -> buren bevragen!
Smal huis, dus geen mogelijkheid tot plaatsen van extra geluidsisolatie en als je buur stil is omdat hij zijn roes uitslaapt wanneer de bezoeken gepland zijn, is er enkel een mooi, klassevol huis te zien. Waar van 18u tot 2u misschien wel boenkeboenkemuziek door de muren schalt, gecombineerd met duidelijk verstaanbare ambras.
Daarom moet je echt de buren te pakken hebben. Meerdere..😁
Ofwel marginale buren ('t is uiteindelijk nog altijd Oilsjt) ofwel is er een serieus probleem met de renovatie van in 2020. Kan mij moeilijk voorstellen da ge een huis koopt en na 6 maand al verkoopt, doet ge alleen verlies aan.

Ofwel marginale buren ('t is uiteindelijk nog altijd Oilsjt) ofwel is er een serieus probleem met de renovatie van in 2020. Kan mij moeilijk voorstellen da ge een huis koopt en na 6 maand al verkoopt, doet ge alleen verlies aan.
Zeker nu de "coronapiek" wat aan het afzwakken is!

Ja ging ik sowieso vragen. Er ligt vloerverwarming dus ik denk niet dat die kachel daar nodig is?
Vloerverwarming is een trage verwarming. Ik kom daar eigenlijk bijna nooit aan. Dus als het wat kouder wordt is het wel handig om snel ff te kunnen bijverwarmen met een kachel (wij hebben hier gashaard).

Ja ging ik sowieso vragen. Er ligt vloerverwarming dus ik denk niet dat die kachel daar nodig is?
Dak is idd asbest. Beneden moet er ook nog wel stuk afgewerkt worden. Master bedroom beneden valt klein uit. Kamers boven ook kleiner dan verwacht. 32 bezoekers vandaag 🙃. Weer mijn vriendin die boos is omdat ik realistisch ben en zeg dat het deze wellicht niet zal worden 🥲

Dak is idd asbest. Beneden moet er ook nog wel stuk afgewerkt worden. Master bedroom beneden valt klein uit. Kamers boven ook kleiner dan verwacht. 32 bezoekers vandaag 🙃. Weer mijn vriendin die boos is omdat ik realistisch ben en zeg dat het deze wellicht niet zal worden 🥲
Wel een bod gedaan van €401250. Hopelijk zijn de andere bezoekers even kritisch als mij. Reden van verkoop is scheiding. Die haard moet nog verder afgewerkt worden, er is ook een gasaansluiting.

Wel een bod gedaan van €401250. Hopelijk zijn de andere bezoekers even kritisch als mij. Reden van verkoop is scheiding. Die haard moet nog verder afgewerkt worden, er is ook een gasaansluiting.
400k voor een huis met asbest dak (en nog wat in de muren hier en daar?) is toch iets dat ik nooit zou doen maar ik ben misschien onnozel daarin 🙃.

Dat asbestdak is nu ook het ergste niet maar t is wel weer een kostenpost die je ooit gaat hebben.
Je mag daarvoor pakweg 15-20k rekenen. Gezien de goede EPC waarde heeft men waarschijnlijk al gekozen voor koud dak / zoldervloerisolatie en met de keuze om de zonnepanelen op het plat dak te voorzien, is er niets dat presseert om dat dak te vervangen zolang het niet wettelijk moet.

Iemand een ruime schatting van wat het kost om:
-Die 2 grote kamers boven elk op te splitsen en volledig af te werken (vloer, schilderen etc) inclusief de nachthal.
-Die gevel te vernieuwen met witte crepi.

Thanks!
Ziet er binnenin vrij deftig uit. Zal wss snel verkocht zijn?

Terug
Bovenaan