Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630

Opbod vanaf 445k? Lol
Ik ken de huizenmarkt in Zele niet, hier in de regio (pakweg N-O van Brussel/Rand) gaan jongere pastorijwoningen wel weg voor die prijzen.

Toch een kanttekening: ze geven een bewoonbare oppervlakte van 230m² aan. Gezien het overduidelijke gebruik van de bredehoeklens en ontbreken van foto's van de zolder (tenzij ik iets gemist heb) denk ik dat dat een overschatting is.

't is een mooi huisje daar niet van, maar ik ken de prijzen niet in die regio. Ik zou het er zelf allezinds niet aan geven, en al zeker niet meedoen aan een opbod vanaf dat prijspunt.

Ik ken de huizenmarkt in Zele niet, hier in de regio (pakweg N-O van Brussel/Rand) gaan jongere pastorijwoningen wel weg voor die prijzen.

Toch een kanttekening: ze geven een bewoonbare oppervlakte van 230m² aan. Gezien het overduidelijke gebruik van de bredehoeklens en ontbreken van foto's van de zolder (tenzij ik iets gemist heb) denk ik dat dat een overschatting is.

't is een mooi huisje daar niet van, maar ik ken de prijzen niet in die regio. Ik zou het er zelf allezinds niet aan geven, en al zeker niet meedoen aan een opbod vanaf dat prijspunt.
Ja precies. Voor wat ik in de regio heb gezien lijkt me dit extreem veel dat ze vragen.

Zo te zien is het ook gelegen naast soort bakkerij, take-away zaak. Wat betekent extra volk die constant rond uw huis zit te lopen/hangen. Plus extra verkeer. Wilt ge toch niet?

Iemand een ruime schatting van wat het kost om:
-Die 2 grote kamers boven elk op te splitsen en volledig af te werken (vloer, schilderen etc) inclusief de nachthal.
-Die gevel te vernieuwen met witte crepi.

Thanks!

Iemand een ruime schatting van wat het kost om:
-Die 2 grote kamers boven elk op te splitsen en volledig af te werken (vloer, schilderen etc) inclusief de nachthal.
-Die gevel te vernieuwen met witte crepi.

Thanks!
Hangt vooral af van de materialen.
Crepi -> met of zonder isolatie?

Kamers opsplitsen: enkel muurke in gyproc met een deur in? Of met een apparte doorgang in de nieuw gecreëerde kamer waarbij men dus ook nog eens door stenen moet slijpen, verwarming, extra raam,...?

Vloer: laminaatvloer van15 euro per M2 of kurk bvb?

Hangt vooral af van de materialen.
Crepi -> met of zonder isolatie?

Kamers opsplitsen: enkel muurke in gyproc met een deur in? Of met een apparte doorgang in de nieuw gecreëerde kamer waarbij men dus ook nog eens door stenen moet slijpen, verwarming, extra raam,...?

Vloer: laminaatvloer van15 euro per M2 of kurk bvb?
Ik ga morgen tijdens het bezoek eens moeten zien wat er mogelijk is. Door 1 kamer moeten gaan om naar de volgende kamer te kunnen, lijkt me echt niet ideaal. Zou eigenlijk 2 bureauruimtes en 2 slaapkamers voor kinderen moeten hebben.

Ik ga morgen tijdens het bezoek eens moeten zien wat er mogelijk is. Door 1 kamer moeten gaan om naar de volgende kamer te kunnen, lijkt me echt niet ideaal. Zou eigenlijk 2 bureauruimtes en 2 slaapkamers voor kinderen moeten hebben.
Dan is dat net de perfecte, meest kostenbesparende optie vind ik zelf.
Doorgaans werk je niet apart in een bureau als ze al slapen, en als ze wakker zijn zitten ze toch niet in hun kamer. 🤷🏼
Dus ik zou 2x kinderkamer met daarnaast een bureau doen. Niet 2 kinderkamers naast elkaar.

Dan is dat net de perfecte, meest kostenbesparende optie vind ik zelf.
Doorgaans werk je niet apart in een bureau als ze al slapen, en als ze wakker zijn zitten ze toch niet in hun kamer. 🤷🏼
Dus ik zou 2x kinderkamer met daarnaast een bureau doen. Niet 2 kinderkamers naast elkaar.
Voorlopig lijkt me dat idd de beste, goedkoopste oplossing. Het eerste kind is nog geen 3 maand en het tweede zullen we maar binnen jaar of 2 aan beginnen. Dus is niet alsof al die aparte ruimtes er meteen moeten zijn :)

Op de foto's lijkt de kans dat het dak nog uit Asbestleien bestaat.

Met zekerheid als het asbest is zal je dat ooit moeten veranderen. Misschien interessant om tijdens het bezoek is te bevragen.

Op de foto's lijkt de kans dat het dak nog uit Asbestleien bestaat.

Met zekerheid als het asbest is zal je dat ooit moeten veranderen. Misschien interessant om tijdens het bezoek is te bevragen.
Er liggen zonnepanelen. Ik dacht dat het verboden was om zonnepanelen op een asbest dak te leggen, dus eigenlijk zou het niet mogen uit asbest bestaan.

Ja, maar normaal zouden we tegen dan al een stap verder moeten zijn qua huis 😅
Goh, dat dacht ik bij de vorige woning ook, tot je je draai wat vindt in de omgeving, je jouw eigen persoonlijke accenten legt in de woning,...
Bij een recente, goed afgewerkte gezinswoning waar je je thuis voelt, ga je eigenlijk niet meer zo snel op zoek naar een upgrade vind ik. En als je het leest overheen de topics geldt dat wel voor velen: ze willen wel verbeteren maar vinden het gewoon te duur voor wat ze extra krijgen.
Dus dan gaan ze gewoon loco op wat ze wél hebben, nietwaar @Tomski ?! 😁

Terug
Bovenaan