Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Wij zijn nu volop bezig met bankleningen te vergelijken. Rentevoeten schommelen momenteel tussen 1.10% & 1.70%.
Tot dusver komt BNP Paribas er als beste uit, maar ik wacht nog op voorstel van een aantal banken.

Zitten met quotiteit rond de 83%, 320000€ lenen op bedrag van €383500.

We hebben beide een eigendom die we willen behouden en zouden verhuren via Airbnb. Zijn een aantal banken die daar moeilijk over doen en uitsluitend werken met een vast verhuurcontract om hun rentevoet te berekenen.

Wat doet ik verkeerd? :help:

Wow dat is ook bizar laag. Ik krijg maar 1,4 op mijn vennootschap (voor aankoop deel van de woning).
Is dat laatste mss niet een deel van het probleem? Als je hypotheek slechts op één deel van een woning staat...

Doe ook eens aan online shoppen. Hello bank en keytrade

Mensen met een hoger percent gaan dat niet snel posten.:)
Rentevoet stijgt ook gewoon nog niet hoor

Dit is de dagelijkse index van kortlopende rentevoeten (op basis hiervan wordt de variabele rentevoeten herzien). als deze sterk stijgen, zou je ook een hoger percentage hebben.

Doe ook eens aan online shoppen. Hello bank en keytrade
Hellobank had ik al gedaan, was 1,54%. Keytrade net eens gedaan en dat is wel 1,25% zonder voorwaarde (lijkt mij).
Dus dan lijken mijn voorstellen van Argenta en KBC toch in lijn te liggen. Ook op spaargids.be vind ik vergelijkbare cijfers.

Volgens mij hebben jullie toch echt bizar lage leningen te pakken. Congrats!

Paar maand geleden 25 jaar aan 1.10% zonder verplichting SSV of brand.
Ook maar 20% als inschrijving, rest mandaat.
Welke bank en welke quotiteit was dat?

Heb je andere beleggingen of spaargeld staan?
Wij hebben gemerkt dat dit (veel) meer invloed heeft dan loon en quotiteit.
Bij Argenta nog wel heel in beleggingen staan. Bij KBC staat mijn professionele rekening.

SSV, brand en loondomiciliering.

Hebben uiteindelijk voor een andere lening gegaan (0,84%). Rentelast was niet veel hoger, verzekering een stuk lager.
😲 0,84 is echt wel HEEL mooi. Welke bank was dat? Veel moeten onderhandelen of gewoon zo gekregen? Want dat is toch wel bizar laag.

Heeft ook wel met de duurtijd te maken. Hier zat er toch een groot verschil tussen 15 en 25j (maar toch voor 25j gegaan)
Geen verschil in % tussen 18 en 25 jaar, miniem verschil (0,05 ofzo) met het naar 15 te brengen.

Is dat laatste mss niet een deel van het probleem? Als je hypotheek slechts op één deel van een woning staat...
Ga ik eens vragen, maar ik denk het niet. Ze vragen beide een persoonlijke volmacht van mij en vriendin, en de vennootschap zit sowieso in 2e rang.

Rentevoet stijgt ook gewoon nog niet hoor

Dit is de dagelijkse index van kortlopende rentevoeten (op basis hiervan wordt de variabele rentevoeten herzien). als deze sterk stijgen, zou je ook een hoger percentage hebben.
KBC is in elk geval licht gestegen (0,1 a 0,15%) de afgelopen maand.

Wat denken jullie van Hypostart , das een sociale lening , kan je ook op 30j lenen .

Wow dat is ook bizar laag. Ik krijg maar 1,4 op mijn vennootschap (voor aankoop deel van de woning).

Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een studio/kot met 27 jaar huurgarantie via VIVES Hogeschool.

Voor mijn woning heb ik in maart (of april) getekend aan 0,69% bij AXA.
Waarom trouwens deel vd woning met de zaak kopen? Alle banken raadden mij dit af, boekhouder ook.

Hellobank had ik al gedaan, was 1,54%. Keytrade net eens gedaan en dat is wel 1,25% zonder voorwaarde (lijkt mij).
Dus dan lijken mijn voorstellen van Argenta en KBC toch in lijn te liggen. Ook op spaargids.be vind ik vergelijkbare cijfers.
1,25% zonder voorwaarden kan wel eens gelijk zijn aan 1% met voorwaarden.

Ik had online met Keytrade 1,14% ofzo en ben 0,30% lager uitgekomen.

Zeker dus verder doen met de bankenronde.
😲 0,84 is echt wel HEEL mooi. Welke bank was dat? Veel moeten onderhandelen of gewoon zo gekregen? Want dat is toch wel bizar laag.
Zie https://www.beyondgaming.be/threads/maandelijkse-aflossing-woning.461/post-314539 en verder

Iemand van dicht of ver ervaring met deze man? (vorige week ons overbruggingskrediet afgesloten, en ik ben van het type dat alle doemscenario's wil gecovered hebben moest ons pand binnen een jaar niet verkocht raken)

Dit ziet er inderdaad maar louche uit. Allé het zal wel legaal zijn, maar zoals @JPV zegt zal je hier toch geen correcte prijs krijgen lijkt me.

Wel amusante website en filmpjes in elk geval.

Dat ballonnetje dat in beeld komt wanneer hij het over het voorschot heeft :').

Iemand van dicht of ver ervaring met deze man? (vorige week ons overbruggingskrediet afgesloten, en ik ben van het type dat alle doemscenario's wil gecovered hebben moest ons pand binnen een jaar niet verkocht raken)

Ons huis is verkocht na 1 bezoek. Alst geen krot is geraakt alles snel weg denk ik in deze tijden

Iemand enig idee of Fintro & BNP klantgegevens uitwisselen?
Momenteel bieden beide banken de voordeligste hypothecaire kredieten aan en zouden we ze graag onderling uitspelen. Of is dit nutteloos gezien ze tot dezelfde groep behoren? De voorstellen zien er alleszins 100% gelijk uit qua layout, verschil zit hem momenteel dat de één wat goochelt met bedrag & type rentevoet waardoor het moeilijk is 1:1 te vergelijken.

Ik heb al eens een "boze" mail gehad van BNP omdat ik een ander kantoor had aangeschreven en dat is vrij snel aan het licht gekomen.

Iemand enig idee of Fintro & BNP klantgegevens uitwisselen?
Momenteel bieden beide banken de voordeligste hypothecaire kredieten aan en zouden we ze graag onderling uitspelen. Of is dit nutteloos gezien ze tot dezelfde groep behoren? De voorstellen zien er alleszins 100% gelijk uit qua layout, verschil zit hem momenteel dat de één wat goochelt met bedrag & type rentevoet waardoor het moeilijk is 1:1 te vergelijken.

Ik heb al eens een "boze" mail gehad van BNP omdat ik een ander kantoor had aangeschreven en dat is vrij snel aan het licht gekomen.
Ze maken deel uit van dezelfde groep dus ze mogen mekaar niet beconcurreren. Enfin, Fintro werkt via zelfstandigen en die doen al eens hun eigen goesting om een klant binnen te halen.
Maar BNP mag dan hoogstens hun voorstel matchen, en er niet onder gaan.

Ik zie heel veel potentieel in Biddit. Als de notarissen zich daar echt zouden op toeleggen, zou dat binnen 10 jaar volgens mij de standaardmethode kunnen worden om vastgoed te verhandelen. Transparant, geen louche immomakelaars meer voor gemakkelijke verkopen van gewone huizen en appartementen.
Gewoon alle documenten op een rijtje, je kan het op voorhand bezoeken, het biedproces is duidelijk.

Ons appartement staat nu ongeveer twee maanden te koop. Is door drie schatters ongeveer aan dezelfde prijs geschat. Het is een iets "duurder" appartement door de grootte en de effectieve prijs per vierkante meter in de gemeente.
We hebben een lokale immo makelaar onder de arm genomen. En daar misschien de mist ingegaan. Ik heb de indruk dat die mens niet te veel doet. Onze grootste frustratie momenteel is dat er in die twee maanden, geen enkele bezoeker langsgekomen is. (en dat doet natuurlijk wat alarmbellen rinkelen)
Als ik wat statistieken bekijken op zimmo voor onze gemeente, dan is het niet zo vreemd blijkbaar dat het wat langer kan duren. Het enige advies dat hij ons momenteel geeft is "geduld" hebben. Ik kan je zeggen dat ik al zit af te tellen tot dat zijn contract afloopt. (helaas zes maanden)

Ik vraag me dan af wat het beste na die zes maanden zullen doen. Ik heb ook wel een goed gevoel bij het immo kantoor waar we ons nieuw pand mee gekocht hebben. Of zouden we toch eerder opteren voor Biddit?

Ons appartement staat nu ongeveer twee maanden te koop. Is door drie schatters ongeveer aan dezelfde prijs geschat. Het is een iets "duurder" appartement door de grootte en de effectieve prijs per vierkante meter in de gemeente.
We hebben een lokale immo makelaar onder de arm genomen. En daar misschien de mist ingegaan. Ik heb de indruk dat die mens niet te veel doet. Onze grootste frustratie momenteel is dat er in die twee maanden, geen enkele bezoeker langsgekomen is. (en dat doet natuurlijk wat alarmbellen rinkelen)
Als ik wat statistieken bekijken op zimmo voor onze gemeente, dan is het niet zo vreemd blijkbaar dat het wat langer kan duren. Het enige advies dat hij ons momenteel geeft is "geduld" hebben. Ik kan je zeggen dat ik al zit af te tellen tot dat zijn contract afloopt. (helaas zes maanden)

Ik vraag me dan af wat het beste na die zes maanden zullen doen. Ik heb ook wel een goed gevoel bij het immo kantoor waar we ons nieuw pand mee gekocht hebben. Of zouden we toch eerder opteren voor Biddit?

Een makelaar heeft de verplichting de verkopers periodiek, en minstens maandelijks, schriftelijk in te lichten over de stand van zaken en de stappen die gezet zijn mbt de verkoop van het pand. Heb je dit ontvangen voor die eerste 2 maanden? Want je zegt dat je "de indruk hebt" dat hij niet veel doet, maar je kan en moet dat ook gewoon effectief uit die verslagen kunnen afleiden.

Het kan best zijn dat hij alle nodige publiciteit heeft gemaakt maar er gewoon effectief quasi geen reactie op komt hé. Daarom hoeft de makelaar nog niet meteen als slecht te worden aanzien.

Klopt hetgeen je zegt. Maar de verslagen moeten we altijd zelf vragen. Hij zal nooit iets pro-actiefs sturen. Het kan inderdaad heel goed zijn dat er geen interesse is, maar laat ons zeggen dat z'n manier van doen en z'n lichaamstaal als we hem zien er niet veel goed aan doet.

Terug
Bovenaan