Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
3 slaapkamers, geen ruimte voor een bureau.

Woning van 2004, dus eigenlijk worst of both worlds. Te recent en mooi om te renoveren, maar de isolatie is beperkt tot nihil.
En uiteindelijk leg je daar in totaal 400k voor neer.

@Mulan, 10j aansprakelijkheid heeft geen zin. Het is van 2004, die 10j is al lang voorbij.
Helemaal gelijk, ik zat met 2024 in mijn hoofd als eindtermijn 🙈

Elke ochtend en avond file aan uw deur dankzij de lichten, en al het verkeer van de sporthal (en dat is elke weekavond én in het weekend een pak volk) passeert langszij dat huis.
En dat is tot laat, ze zitten daar tot makkelijk na middernacht in de cafetaria.

Ik zeg het maar even want de verkopers zullen het niet zeggen 😉
Bovendien is er op nog geen 25m het gebouw van het jeugdhuis. Failliet verklaard, maar sinds vorig jaar wordt het opnieuw opgestart onder nieuwe naam. Als daar maar geen wekelijkse fuiven van komen post-Corona.

80m2 mag je onvergund doen. Maar ga je daar boven dan moet je het melden/ een vergunning aanvragen. Ons toekomstig terras, tuinpad en geplande oprit zitten hier al ruim boven. Ook wouden wij twee opritten/ autostaanplaatsen in onze vooruit en dit mag maar moet je wel aanvragen.
Bijna heel de week heeft op zijn minst twee autostaanplaatsen in zijn voortuin hier, er zijn zelfs twee uitschieters die heel hun voortuin verhard hebben en waar vier wagens staan. Er is hier zelfs een koppel die een zwembad heeft gelegd onvergund. Bijna heel hun tuin is zwembad, hun grond is 36xm2 halfopen dus ze verliezen al 70m2 aan de voortuin. Mij maak dat allemaal niet uit ik heb daar geen last van. Maar het is toch wel tekenend Vlaamse mentaliteit.
Is uw oprit niet voor uw huis? Want dat telt al niet mee dan he?

En ja dat is idd schrijnend dat mensen zo egoïstisch zijn en niet doorhebben dat al die kleine dingen mee zorgen voor waterschaarste en overstromingen.

Dat ze dan in nieuwe wijken nog aanvragen goedkeuren die afwijken is eigenlijk helemaal niet te snappen

Is uw oprit niet voor uw huis? Want dat telt al niet mee dan he?

En ja dat is idd schrijnend dat mensen zo egoïstisch zijn en niet doorhebben dat al die kleine dingen mee zorgen voor waterschaarste en overstromingen.

Dat ze dan in nieuwe wijken nog aanvragen goedkeuren die afwijken is eigenlijk helemaal niet te snappen
Wij wonen op een hoek, dus de oprit en toegang naar ons huis is naast ons huis. Maar wij wouden dus ook nog een tweede parkeerplek echt in onze voortuin. En dat moest aangevraagd worden omdat dit de 80m2 verharding oversteeg en je strikt genomen ook geen meerdere parkeerplaatsen aan uw woning mag hebben volgens onze verkavelingsvergunning.
Maar door onze opstelling van oprit opzij is deze ook niet zo lang (3m en een beetje.), dus met dat extra parkeervak hebben we nu in totaal het equivalent van een oprit van 6m in totaal, allez alles bij elkaar wel iets meer :P
En 2/3de van onze tuin is ook gewoon niet verhard dus dat zit ook snor.

We hebben die vergunning ook gewoon gekregen hoor, en uiteraard heeft ook er ook niemand bezwaar ingediend. We zijn nu volledig in orde, en dat is goed. Maar de keerzijde is wel dat het ons geld heeft gekost en we 3 maanden hebben moeten wachten op onze oprit. Terwijl ik ook gewoon onvergund had kunnen leggen en daar had waarschijnlijk ook nooit een haan naar gekraaid.

Nee dat wou ik niet doen.

Ik had met iedereen wel een goede klik en iedereen vond het ook een zeer leuke rondleiding. (zelf vond ik het ook zeer fijn)
Vele kwamen dan ook met hun kinderen en die waren dan ook onder de indruk van hun eventuele slaapkamers. Toen we naar de kelder gingen, zagen ze allemaal één voor één een groot speelparadijs.
Dus vind ik het wel wat zonde om hun slecht nieuws te moeten melden . Maar ja, hoogste bod wint nu eenmaal.

Ik heb dan ook iedereen apart een mail gestuurd die gebaseerd was op hun ervaring van de rondleiding en de tekst dat ze bij het bod hebben geplaatst.
Iedereen heeft dan achteraf nog een mailtje gestuurd dat ze wilde benadrukken dat ze het echt aangenaam huisbezoek vonden en ons ook veel succes wenste met de bouw en een vlotte verkoop.
Mooi van je dat je toch voor de persoonlijke aanpak kiest. Dat is er niet zoveel gegeven dezer dagen. Je weet nooit wie je in de toekomst nog maar eens tegenkomt.

Maar serieus: Als ge een hond wilt nemen, gaat niet want geen deftige afsluiting mogelijk?
Ja maar je moet de voorwaarden die geldig zijn maar eerst bekijken he
Nu goed ik zeg het 90% heeft een draad staan hoor dus dan kan je u de vraag stellen waarom ze dat in een verkavelingsvoorwaarde vastleggen..

Draadafsluiting mag wel maar dan moet je er een haag bijzetten of klimop laten op groeien.
Nee dat blijft artificiële erfscheiding en mag dus volgens de voorschriften ook niet (heb het nagevraagd aan de gemeente en toen ik zei dat iedereen wel draad heeft dan 'mja we controleren dat niet')

En draad met klimop wordt aanzien als levende haag en moet dus 50cm van perceelgrens (of er op met wederzijdse toestemming)

Nee dat blijft artificiële erfscheiding en mag dus volgens de voorschriften ook niet (heb het nagevraagd aan de gemeente en toen ik zei dat iedereen wel draad heeft dan 'mja we controleren dat niet')

En draad met klimop wordt aanzien als levende haag en moet dus 50cm van perceelgrens (of er op met wederzijdse toestemming)
Hier is het verplicht een groene haag op de perceelsgrens, draad met klimop mag.

Als uw buur niet mac-bc heet valt dat goed mee hoor :p
Mijn buur is ook een hell. Die haar oprit is net breed genoeg voor haar auto, uitstappen dan zit ze al op mijn oprit! En haar tuin afsluiten voor haar hond how maar, ze gebruikt mijn dure houten schermen (voor privacy omdat ze anders gewoon haar stoel tegen de scheiding zet en heel de dag zit binnen te gluren) die aan onze kant staat voor haar beest in haar tuin te houden hoewel politie-reglement heel duidelijk is: 'hond mag enkel buiten op een volledig omheind erf'

Maar stel de ene wilt haag type x met giftige dingen voor een hond en andere wilt een draad want die willen een hond. Enjoy!

Hier is het verplicht een groene haag op de perceelsgrens, draad met klimop mag.
Zal van gemeente tot gemeente afhangen. In Leuven mag dat slechts voor een beperkte lengte. Is je tuin langer, dan heb je pech. Ik ken er die vanwege die regelneverij enkele jaren na aankoop uit miserie terug verkocht hebben en in limburg zijn gaan wonen waar tweeverdieners met 2 wagens en die een veilig omheinde tuin voor hun kinderen (en om diefstal te ontmoedigen) willen wel nog welkom zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan