Met die negatieve rentes die de banken ons opleggen, zal de situatie toch alleen meer erger worden? Onze bankier raadde bv aan om vastgoed te kopen…
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je bedoelt doordat ze bij ECB moeten betalen?Met die negatieve rentes die de banken ons opleggen, zal de situatie toch alleen meer erger worden? Onze bankier raadde bv aan om vastgoed te kopen…
de reden waarom maakt hier niet uit toch?Je bedoelt doordat ze bij ECB moeten betalen?
De manier waarop jij het zegt is dat de bank u geld geeft met negatieve rente wat niet het geval isde reden waarom maakt hier niet uit toch?
feit is dat ING hun professionele klanten aanraadt om vastgoed te kopen.
Hij bedoelt negatieve rentes op rekeningen, niet op leningenDe manier waarop jij het zegt is dat de bank u geld geeft met negatieve rente wat niet het geval is
Kan dat je op papier negatieve rente hebt maar meestal staat er wel in dat het niet onder 0 mag + dat zijn al reeds lopende contracten

In Aalst zou je voor die prijsklasse toch zeker een deftige appartement moeten vinden?
Moest de woonbonus nog bestaan, zou ik zeggen ga ervoor, maar als je nu toch goedkoop huurt, zou ik eventueel een app kopen om te verhuren(je kunt nog profiteren van de federale woonbonus bij verhuur). Laat ondertussen de huurder uw app afbetalen. Na 5 a 10 jaar kun je verkopen met meerprijs om dan uw eindbestemming(huis/villa) te kopen.
Ondertussen kun je mss iemand leren kennen en ben je flexibel. Zij kan in uw huurappartement komen, jij bij haar, of jij kunt de huurder buitensmijten en toch nog in uw appartement wonen.
Denk ook vooral aan: wat gaat mijn maandelijkse mensualiteit zijn na mijn aankoop? Is dit comfortabel genoeg om nog leuke dingen te doen? Kan ik nog voldoende sparen?
Uhm ben ik naar de verkeerde aalst aan het kijken ofzo? Want daar staat toch heel wat binnen dat budget te koop, ook grotere appart van 80 m2
![]()
Appartement te koop , 1 slaapkamer , € 189.000
Dit dakappartement met veel lichtinval bestaat uit een aangename living met rechtstreeks toegang naar het ruim zonneterras met zicht op het groen, ruime en volledig ingerichte keuken, grote berging met plaats voor wasmachine en droogkast, 1 grote slaapkamer met inbouwkasten, badkamer met meubel...www.immoweb.be
![]()
Benedenverdieping te koop , 2 slaapkamers , € 189.000
LEDE CENTRUM - Goed onderhouden en kwalitatief gelijkvloers appartement op wandelafstand van Markt Lede! Interessante eigendom als starterswoning of opbrengsteigendom met aantrekkelijk huurrendement... Dit instapklaar appartement omvat een inkomhal met apart gastentoilet, lichtrijke en ruime...www.immoweb.be
Wandelafstand van station Lede, dat op dezelfde spoorlijn ligt als Aalst; alle treinen die in Aalst stoppen, stoppen ook in Lede.
Vlakbij oprit Erpe-Mere of Aalst (<10min rijden, dus sneller dan vanuit centrum Aalst meestal).
Best wel wat winkels/andere voorzieningen op wandelafstand.
Ohja, als station het belangrijkste is, hier kunt ge van uw voordeur tot op het perron pissen
(instelprijs, I know, zal wel boven uw budget gaan uiteindelijk![]()
Huis te koop , 3 slaapkamers , Instelprijs : € 180.000
Dit pand wordt op internet verkocht van 09/05/2021 tot 17/05/2021. GEMEENTE LEDE, 1ste afdeling Een goed onderhouden halfopen bebouwing gelegen te 9340 Lede, De Kerchovelaan 8., gekadastreerd volgens titel sectie F, deel van nummer 640-s, en volgens recent kadastraal uittreksel sectie F, nummer...www.immoweb.be
)
vooral dat tweede. Dat eerste heeft dan weer geen terras of tuintje. Kan wel iets van gemaakt worden, veronderstellende dat er niet zwaar overboden wordt.![]()
Minister Diependaele: "Afschaffen woonbonus zeer efficiënte besparingsmaatregel”
Vlaams minister van Begroting Matthias Diependaele noemt het afschaffen van de woonbonus een efficiënte besparing, die tot voorbeeld kan dienen voor de nieuwe begrotingsoefening die eraan komt. De minister wil het begrotingstekort immers halveren tegen het einde van de legislatuur.www.hln.be
Ik vond dit enorm grappig...
Ik betwijfel ofdat diatonico het hiermee eens is. Noch ben ik het hiermee eens...
Precies, hier gelijkaardige situatie (minus cougar verhaal).Ik deel jouw frustratie, toen ik als master begon te werken en 1800 euro verdiende kon ik niks vinden. Ouders die niks wilden geven, amper 20k uit studentenjobs. Een schijt relatie met iemand met wie ik toen zeker niks wou kopen. Ik ben dan gewoon offshore gaan werken en zag mijn loon quasi verdubbelen. Ik heb toen nog wat bij een cougar gewoond ( 11jr ouder dan mij), nadien kort iets gehuurd en uiteindelijk voor 215 een villatje gekocht.
Ik had wel geen 100K spaargeld, eerder 80K, want sérieus wat geld er door gejaagd aan uitgaan en alcohol in mijn single periode. Ondertussen brave getrouwde huisvader met 2 kinderen en vrouw heeft ook nog een eigendom.
Als hetgene dat je wilt, zelfs niet met 100k spaargeld te realiseren valt, dan steek je dat idee in de koelkast voor later. Een app met 1 slaapkamer maar beter afgewerkt of praktischer ontworpen (lees: open keuken), daar heb je als single meer aan dan aan een app met 2 slaapkamers voor dezelfde prijs.Aha, die had ik nog niet gezien. Was aan't filteren op 2 slaapkamers of meer (wat ik eigenlijk nog altijd wel wil). Ziet er idd deftig uit, ook nog iets van terras.
Ja, net zoals de korting op de registratierechten de prijzen ook heeft omhoog gejaagd.Die woonbonus heeft (mede) de prijzen de hoogte ingejaagd. Nu kan ik er niet van profiteren, maar moet wel de hogere prijzen die het gevolg er van zijn betalen :-/
Goh, nee eigenlijk.Want de verkopers blijven natuurlijk hun prijzen vragen. Die gaan niet zomaar hun prijzen omlaag doen. En men kan nog altijd die bedragen van 1500€ gemakkelijk lenen (als koppel toch)... dus neerwaartse druk zie je niet echt.
Dat is toch niet voor ons gewone mensen zo?Hij bedoelt negatieve rentes op rekeningen, niet op leningen![]()
Het is een wisselwerking hé. Hetgeen de verkoper vraagt is rekening houdende met hetgeen de koper ervoor wil betalen. EN hetgeen die wil betalen is afhankelijk van alle kosten die erbij komen kijken.Goh, nee eigenlijk.
De markt wordt bepaald door wat de koper wilt uitgeven. Als je nu ziet hoeveel er boven vraagprijs geboden wordt; kan je moeilijk stellen dat de verkopers maar hun prijzen blijven vragen...
En dat wilt dus zeggen dat al die kopers dit ook kunnen/willen neerleggen, zonder de woonbonus.
Nog niet, daarom het woordje "zal" in zijn initiële post. En hangt er ook vanaf wat je als "gewone mensen" aanschouwtDat is toch niet voor ons gewone mensen zo?
En dat vloeit ook gewoon voort uit feit dat ze zelf bij ECB moeten betalen

Als de verkoper teveel vraagt, geraakt het niet verkocht.Het is een wisselwerking hé. Hetgeen de verkoper vraagt is rekening houdende met hetgeen de koper ervoor wil betalen. EN hetgeen die wil betalen is afhankelijk van alle kosten die erbij komen kijken.
Dus als de kosten dalen, dan wil dat zeggen dat de prijzen omhoog kunnen gaan. En de verkoper zal de eerste zijn om zijn prijs dan ook omhoog te duwen indien de andere omstandigheden gelijk blijven. Wat er dan extra uitkomt voor de verkoper is dan mooi meegenomen.

particuliere rekeningen die gereglementeerd is.Nog niet, daarom het woordje "zal" in zijn initiële post. En hangt er ook vanaf wat je als "gewone mensen" aanschouwt
Wordt bij ons door sommige banken al gedaan vanaf een bepaald bedrag. In veel andere landen is dit momenteel al standaard en bij een veel lager bedrag (dacht Denemarken ergens rond de €15.000 vanaf juli 2021).
België volgt wel.
Ik zou denken van welVraagje: zo'n vaste airco unit, dat hoort toch gewoon bij het huis (tenzij ze dat anders opnemen in het compromis) of vergis ik me?
Ik zou denken onroerend door bestemming, dus wel.Vraagje: zo'n vaste airco unit, dat hoort toch gewoon bij het huis (tenzij ze dat anders opnemen in het compromis) of vergis ik me?
Dat is zoals zonnepanelen he, die horen er ook bij zolang dat niet expliciet vermeld staat in het compromis (wij hebben dat er destijds extra laten inzetten om zeker te zijn dat ze bleven liggen).Vraagje: zo'n vaste airco unit, dat hoort toch gewoon bij het huis (tenzij ze dat anders opnemen in het compromis) of vergis ik me?
Ja zoiets dacht ik ook, die makelaar begon al dat de airco niet bleef, best mee in de onderhandelingen/compromis nemen dan om geen gezever te hebben.Dat is zoals zonnepanelen he, die horen er ook bij zolang dat niet expliciet vermeld staat in het compromis (wij hebben dat er destijds extra laten inzetten om zeker te zijn dat ze bleven liggen).