Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Tafel voor 6 mensen klinkt als iets voor een keuken. In een living wil je toch zonder teveel prutsen 12+ mensen willen kunnen zetten
Wij hebben niet allemaal een kast van een huis :p

12 man moet dan maar buiten :D Voor binnen is 6-8 man genoeg voor mij
Als ik wil koken dan heb ik liever wat minder volk en voor spelletjesavond is dat ook voldoende

Banken blijven ook vlot krediet verstrekken.
Zelf mij heel krap gezet ( ik leen 50%van mijn inkomen) en voor de curieusiteit eens aanvraag gedaan bij KBC,
25.000 eur voor aanleg tuin.
Aanvraag goedgekeurd... (ik ga er evenwel niet op ingaan, spaargeld).
En ik ben alleen en heb 2500 netto incl maaltijdcheques...

Banken geven niet vlot krediet hoor, en van wat ik hoor zijn ze voorzichtiger dan voor Corona.

Jij hebt gewoon een dik loon + komt waarschijnlijk enkel in contact met mensen die goed boeren ofzo :unsure:
Welke producten heb je allemaal lopen bij KBC? Kan waarschijnlijk goed helpen als je daar ook wat aandelen/spaargeld etc hebt staan + nooit betalingsproblemen gehad hebt.

Inderdaad zotte toestanden.

Wij hebben in december een huis gekocht. We hebben 550k betaald (de vraagprijs). Nadien hebben we vernomen dat de verkoper het in 2009 had aangekocht voor 340k.
Enerzijds zijn we superblij dat het huis van ons is (het is echt wel ons droomhuis, in't centrum, maar toch een rustige straat en veel ruimte). Anderzijds beseffen we wel dat we veel te veel betaald hebben als je rekening houdt met hetgeen die boomer er destijds voor betaald heeft.

Ik heb wel de indruk dat de prijzengekte niet zo speelt op de appartementsmarkt.

Goh, in veel steden waren de appartementsprijzen al behoorlijk stevig. Voor dezelfde bewoonbare oppervlakte heb je op veel plaatsen een huis met tuin voor hetzelfde geld :tongue:

Tafel voor 6 mensen klinkt als iets voor een keuken. In een living wil je toch zonder teveel prutsen 12+ mensen willen kunnen zetten
12 personen, dat is dan een tafel van +-3,40meter ?
Wij hebben dit weekend een nieuwe gekocht, 3m op 1m breed, kunnen 4 stoelen aan elke kant en 2 op de hoek
En dat is eigenlijk al een fameus formaat

12 personen, dat is dan een tafel van +-3,40meter ?
Wij hebben dit weekend een nieuwe gekocht, 3m op 1m breed, kunnen 4 stoelen aan elke kant en 2 op de hoek
En dat is eigenlijk al een fameus formaat
In normaal formaat is die niet voor 12, maar dat duurt 5 minuten om die uit te breiden tot 12 mensen

Ons huis (nieuwbouwwijk) is gewoon niet groot genoeg om zonder verschuiven en een extra tafel te zetten 12 man te zetten.
Denk dat je de grootte van een gemiddeld huis toch wat overschat. Wij hebben zelfs geen aparte tafel in keuken en 'eetkamer'. Nu is onze woonkamer ook wel te klein eigenlijk en beklaag ik me dat wel maar ook de andere woningen in de buurt zijn niet veel groter.

Inderdaad zotte toestanden.

Wij hebben in december een huis gekocht. We hebben 550k betaald (de vraagprijs). Nadien hebben we vernomen dat de verkoper het in 2009 had aangekocht voor 340k.
Enerzijds zijn we superblij dat het huis van ons is (het is echt wel ons droomhuis, in't centrum, maar toch een rustige straat en veel ruimte). Anderzijds beseffen we wel dat we veel te veel betaald hebben als je rekening houdt met hetgeen die boomer er destijds voor betaald heeft.

Ik heb wel de indruk dat de prijzengekte niet zo speelt op de appartementsmarkt.

Bekijk het eens anders. Het gaat over uw droomhuis. Stel nu dat ik in die markt voor dat pand 549K had geboden als mijn allerlaatste bod en die verkoper zegt Astrid 't is van u voor 550K. Had je dat dan geboden?

En neemt een ronde tafel nu meer of minder plaats in?
Enkele opzoekingen gedaan en de bronnen spreken elkaar tegen!
Qua ruimte vind ik een ronde tafel vooral efficienter wanneer je veel volk uitnodigt of wanneer je zeer feestelijk eet. En het is ook makkelijker om rond te stappen in je living want je moet niet rond de hoeken gaan.

Als je aan een rechthoekige tafel zit en je doet een buffet, fondue of raclette, dan moet je vaak aparte bijzettafels en dergelijke voorzien voor sauskes, brood, groenten, drank. En de vleesschotels en drankglazen liggen er altijd een beetje rommelig tussen gepropt.

Met een ronde tafel kan je alles veel makkelijker centraal op tafel aanbieden, geraakt iedere arm makkelijker aan een teppanyaki plaat zonder het wijnglas van zijn buur om te stoten. Ook vind ik het veiliger, het risico om bij het verplaatsen de fondue set op de grond te trekken omdat je gasten telkens over die stroomkabels heen moeten, etc ...

Ook handig is dat je op een ronde tafel een roteerbare tableau kan installeren. Je ziet dat vooral terug in Chinese restaurants, zo'n feng shui dining room table. Daar is dat superhandig omdat je heel veel varieteit en bijgerechten op tafel hebt staan:

228881-800x373r1-Dining-table-with-spinning-center.jpg

PS: aziaten hebben daar een serieuze tafeletiquette rond:

feng-shui-dining-room.jpg

wtf

Laatst bewerkt door een moderator:
zaterdag naar een huis gaan kijken en tot 2x toe de makelaar "wat vind je, is de prijs correct?". Tijdens het praatje achteraf zo wat extra info gevraagd. Toen ik vroeg van ja, hoe gaat het met de biedingen kwam er eigenlijk vrij snel het antwoord van ja, er zijn al boden, zelfs van boven de vraagprijs.
Toen aangegeven dat dat voor ons een showstopper was, toch bedankt (want het was wel een goede rondleiding). op Immoweb wel nog niets zien veranderen van "verkocht op eerste kijkdag" of onder optie ofzo. Dus iets in mij zegt dat hij wat gebluft heeft en dat er nog niets concreet is. Wij hadden nog wel zo iets van mss doen we een bod, maar als ik hoorde van ja, er is al boven de vraagprijs geboden, dan haak ik af.

Vraagprijs was wel vrij correct denk ik, maar nog wel minstens 100k nodig om in orde te maken. O.a. asbestleien + (volgens mij) een onderdak in asbestproducten. De badkamer was volledig gerenoveerd, maar het mini mini veluxke hadden ze laten zitten => wijst op zo'n vodden volgens mij.

The search continues
Vriendin haar huis was op de eerste dag verkocht.
Staat nu 3 weken later pas verkocht op
Mijn huis was binnen de week verkocht en daar staat nu nog steeds niets op.
Denk dat immo's dit bewust doen. Mensen bellen en dan kunnen ze nog ander huis voorstellen
+ toen zeiden ze dat ze wachten tot de opschortende voorwaarde rond is

Qua ruimte vind ik een ronde tafel vooral efficienter wanneer je veel volk uitnodigt of wanneer je zeer feestelijk eet. En het is ook makkelijker om rond te stappen in je living want je moet niet rond de hoeken gaan.

Als je aan een rechthoekige tafel zit en je doet een buffet, fondue of raclette, dan moet je vaak aparte bijzettafels en dergelijke voorzien voor sauskes, brood, groenten, drank. En de vleesschotels en drankglazen liggen er altijd een beetje rommelig tussen gepropt.

Met een ronde tafel kan je alles veel makkelijker centraal op tafel aanbieden, geraakt iedere arm makkelijker aan een teppanyaki plaat zonder het wijnglas van zijn buur om te stoten. Ook vind ik het veiliger, het risico om bij het verplaatsen de fondue set op de grond te trekken omdat je gasten telkens over die stroomkabels heen moeten, etc ...

Ook handig is dat je op een ronde tafel een roteerbare tableau kan installeren. Je ziet dat vooral terug in Chinese restaurants, zo'n feng shui dining room table. Daar is dat superhandig omdat je heel veel varieteit en bijgerechten op tafel hebt staan:

228881-800x373r1-Dining-table-with-spinning-center.jpg

PS: aziaten hebben daar een serieuze tafeletiquette rond:

feng-shui-dining-room.jpg

wtf

Waar moeten de vrouwen/vriendinnen/mannen/vrienden van de dochter of zoon zitten... en die hun kinderen

Aan een andere tafel :p

Waar moeten de vrouwen/vriendinnen/mannen/vrienden van de dochter of zoon zitten... en die hun kinderen

Aan een andere tafel :p
Daar bestaan nog complexere schema's voor, op basis van karaktereigenschappen. Ik heb de simpelste uit de hoop gepost.

En jongens, denk ook aan de Chi flow waar je de tafel juist neerpoot!

Feng-shui-dining-room-layout-diagram.jpg

Terug
Bovenaan