Huis Gemaakt

En nu met alle respect maar wat gaan ze daarmee doen ?

Ze hebben amper spaargeld, zij werkt in een baristabar en hij is muzikant ? Waar niks mis mee is, maar toch zeker niet de hoogste inkomen.
Als (ALS) dat huis verkocht geraakt voor 350k, dan kom je er nog niet met de notariskosten van registratie en hypotheek
En dan moet je nog een hypotheek krijgen voor de rest. (350k op 25j is +- 1300€, met 2 kinderen)

En nu met alle respect maar wat gaan ze daarmee doen ?

Ze hebben amper spaargeld, zij werkt in een baristabar en hij is muzikant ? Waar niks mis mee is, maar toch zeker niet de hoogste inkomen.
Als (ALS) dat huis verkocht geraakt voor 350k, dan kom je er nog niet met de notariskosten van registratie en hypotheek
En dan moet je nog een hypotheek krijgen voor de rest. (350k op 25j is +- 1300€, met 2 kinderen)

toch maar mooi opsmijten dat ze maar een muzikant en in een bar werkt, niks mis mee maar allé ze zijn toch maar muzikant en veredelde koffiemadam hé

Niemand die zegt dat ze totaal geen spaargeld hebben ook. Mss veel te weinig om een huis te kopen want zoals je zegt bepaalde kosten moet je zo betalen en kan je niet meelenen.
Dan ga je er ook vanuit dat dit huis 350.000€ gaat kost.
Gemiddeld prijs in kortrijk centrum is 207.000€

Ze laten wel uitschijnen dat ze met 20k al naar de bank kunnen gaan, dus het is niet dat ze geen spaargeld hebben. Teller staat al bijna op 24k. Ze krijgen geen voorrang op andere bieders, maar in de praktijk zal dat misschien anders uitdraaien. Als er dan toch iemand anders dat huis (met inboedel) van hen aftroeft hebben ze een mooie som om een ander huis mee te kopen.

Ze laten wel uitschijnen dat ze met 20k al naar de bank kunnen gaan, dus het is niet dat ze geen spaargeld hebben. Teller staat al bijna op 24k. Ze krijgen geen voorrang op andere bieders, maar in de praktijk zal dat misschien anders uitdraaien. Als er dan toch iemand anders dat huis (met inboedel) van hen aftroeft hebben ze een mooie som om een ander huis mee te kopen.

Gaat die projectontwikkelaar zo'n slechte reclame willen?
Ik heb het nu al op meerdere nieuwssites zien passeren alsook meerdere keren op facebook.
Ik ga niet zeggen dat de projectontwikkelaar aan liefdadigheid moet doen maar het gaat slechte reclame zijn moest ze enkel voor pure winst gaan.

Ik heb het nu al op meerdere nieuwssites zien passeren alsook meerdere keren op facebook.
Ik ga niet zeggen dat de projectontwikkelaar aan liefdadigheid moet doen maar het gaat slechte reclame zijn moest ze enkel voor pure winst gaan.
Ik weet niet wanneer ze het te koop gaan stellen. De teller staat echter al over de 25k en zal deze week nog wel even blijven aantikken, dus dat koppel mag m.i. al beginnen dromen om dat huis te kopen. Past ook weer perfect binnen dat "feelgood"-verhaal van VTM.

Staat inderdaad op HLN met ene linkje om te doneren. Daar ga je natuurlijk wel scoren.

toch maar mooi opsmijten dat ze maar een muzikant en in een bar werkt, niks mis mee maar allé ze zijn toch maar muzikant en veredelde koffiemadam hé

Niemand die zegt dat ze totaal geen spaargeld hebben ook. Mss veel te weinig om een huis te kopen want zoals je zegt bepaalde kosten moet je zo betalen en kan je niet meelenen.
Dan ga je er ook vanuit dat dit huis 350.000€ gaat kost.
Gemiddeld prijs in kortrijk centrum is 207.000€
Het is toch niet gelogen zeker dat dat niet de hoogste inkomens zijn hé, als dat nu nog al niemeer gezegd mag worden.
Jerina & Harry: “Geluk komt voor ons op de eerste plaats, geld is bijzaak. Maar als het financieel niet lukt, kan je geluk snel achteruitgaan. Bij ons is het altijd wel gelukt, maar het is wel spannend geweest . We zijn vroeg ouders geworden en dat maakte het er financieel niet makkelijker op.
Zonder hun financiën te kennen wil dit toch al zeggen dat er waarschijnlijk geen grote overschotten zijn.
Dat huis heeft een heel nieuwe gevelsteen kregen, lag ook een nieuw dak op, dat gaat niet weg voor 250.000€ hé.

Ik vind het gewoon een fout signaal, maar zij kunnen er niets aan doen hé uiteindelijk, andere zetten het op voor hun.
Maar het signaal is precies YOLO leven loont, want als je sympathiek bent dan staat Vlaanderen klaar.

Trouwens de verliezers zouden voorrang krijgen moest hun huis op de markt komen. Als je je droomhuis dan niet kan betalen, tja jammer.
Hier zitten er ook nog op het forum die net naast hun droomhuis/grond gegrepen hebben

Ik vind dat helemaal geen fout signaal. Het leven is niet eerlijk en of je nu 50k krijgt van je familie of 50k van crowdfunders, wat maakt dat uit?

Als ik in de schoenen van Harry zou staan zou ik continu refreshen op die website. Katsjing!

Tis nog te zien of de initatiefneemster het geld gaat willen afgeven en komen daar dan schenkingsrechten op?

Tis nog te zien of de initatiefneemster het geld gaat willen afgeven en komen daar dan schenkingsrechten op?

86ebbeda-cfe5-46b1-9375-ed851a0aa180.jpg

Marnik De Clercq
28-05-2021

Ter info: de gegevens van Harry en Jerina zijn ondertussen gekoppeld aan dit account! Ze zullen volgende week al een uitbetaling ontvangen van de donaties!
Nogmaals merci allemaal! 🙏

Is er eigenlijk geweten of alle koppels een soort van uurloon kregen van VTM voor de uren dat ze eraan gewerkt hebben? Bij andere reality-programmas krijgen deelnemers toch meestal een bepaalde som per aflevering waarin ze verschijnen.

Crowdfundering voor toestanden zoals deze vind ik toch maar wat raar. Ze hebben het natuurlijk niet zelf opgesteld, dus hun 'fout' is het ook niet. Maar zijn toch gewoon allemaal doorsnee koppels, zoals er miljoenen rondlopen in België. Precies of ze door hun verlies ineens straatarm zijn en nooit meer de kans gaan krijgen om een huis te kopen.

Laten we ook wat crowdfunderings opstarten voor alle deelnemers van Big Brother, die hebben ook allemaal de hoofdpot van 70000euro mislopen... 🤷‍♂️

Bjiestig!!

Of hoe je mensen zo gek krijgt met een triestig verhaal. :P
Ik kan ook geen huis betalen, gaat BG geen crowdfunding voor mij opstarten?

86ebbeda-cfe5-46b1-9375-ed851a0aa180.jpg

Marnik De Clercq
28-05-2021

Ter info: de gegevens van Harry en Jerina zijn ondertussen gekoppeld aan dit account! Ze zullen volgende week al een uitbetaling ontvangen van de donaties!
Nogmaals merci allemaal! 🙏
"Moh Marnik, fucking hell, gie LEGEND vint!"

Ik ben meestal vrij neutraal in zo'n dingen, maar dit vind ik nu toch echt wel van de pot (mét losse drukknop) gerukt. Kheb eignelijk meer compassie met Kenny en Amber dan met Harry en Jerina.

Terug
Bovenaan