hottub

ThomasMore

Well-known member
Ik heb me maanden geleden in een zotte bui, online, een hottub aangepast (zoiets: https://welvaere.be).

Eerder deze week zijn ze dat ding in de tuin komen afzetten maar wist ik veel dat dat niet gewoon neerzetten, vullen en genieten zou zijn. Daar is verdorie eerst nog een hoop werk mee gemoeid :)

Concreet:

- Vlakke ondergrond voorzien in de tuin. Hottub zou ergens halverwege de gazon worden geplaatst en daar moet dus een vlakke, verharde ondergrond zijn. Ik wil die waterdoorlatend houden dus dacht ik aan een houten terras op kepers.
- Aansluiten van dat ding. Zal YT zoektocht worden...

Zijn hier BG'ers met praktijkervaring die tips hebben (bijvoorbeeld plaatsing schoorsteen, fundering met gestabiliseerd zand voldoende, ...)? Alle tips zijn welkom :)

Merci.
 
In Alken is wel een winkel die zo iets soortgelijks verkoopt. Misschien hebben zij raad? Kan je dat niet vragen aan de leverancier van uw ding?

 
In deze thread ga je betere respons krijgen.
 
Ik volg mee, staat ook op de bucket list. En is voor mij toch nog iets anders als een jacuzzi bv
 
Ons pa heeft zo'n ding in den hof staan.
Die heeft daar een betonnen fundering voor gegoten.
Hij heeft wel de schoorsteen moeten verhogen omdat de rook bij de buren in de tuin kwam.
Duurt ook wel een paar uur om die warm te stoken...
 
Het is geen intex zwembad dat je in het gras zet.

Onder onze spa ligt een dikke getrilde stabiliselaag met tegels in een mortelbed. Die 1600kg is nog geen millimeter gezakt.
 
Terug
Bovenaan