Vega
Well-known member
Ikzelf ben voorstander omdat dit voor mij de verzekering is dat onder categorie 'gemoedsrust' mij 100% gerust stelt. We hebben privé een allrisk rechtsbijstand en op onze vennootschappen ook, we weten dat als we welke discussie dan ook hebben, we onze rechtsbijstand kunnen inschakelen.Nee. Vind ik persoonlijk te duur en de interessante zaken zitten in de heel dure formules. Denk dat @Vega wel voorstander is (niet omdat het duur is, wel om het principe).
rechtsbijstand als optie bij verzekeringen, bvb voor autoschade, vind ik wel nuttig. Dan heb je immers al de herstelling/nieuwe aankoop als kopzorgen en wil je niet nog eens een factuur van advocaat erbij en twijfelen of je nu al dan niet verder moet gaan met een rechtszaak.
Velen kiezen wel voor aparte rechtsbijstand hiervoor, maar wat mij betreft kan dat geen kwaad, je kan toch een eigen advocaat kiezen bij de rechtsbijstanden die ik neem, dus onafhankelijkheid lijkt me geen probleem.
Voorlopig nog maar 2x gebruikt, 1x voor een eigen expert in een schadedossier van de brandverzekering (expert wilde voor een lek in een afvoerleiding in onze garage slechts 6.000 EUR vergoeden, uiteindelijk hebben we er 11.000 EUR voor gekregen en netjes onze garage opnieuw kunnen betegelen) en 1x voor een conflict van mijn partner met haar vorige werkgever waarin ze weigeren een bonus nog uit te betalen van ca. 5.000 EUR (loopt momenteel via de arbeidsrechtbank, de advocaat ziet dat goedkomen). Beide tezamen is de kostprijs van de expert en de advocaat misschien 3.000 EUR, we hebben de afgelopen jaren ongeveer 2.000 EUR aan onze privé rechtsbijstand betaald. Hopelijk hebben we dat de komende jaren niet nodig en kunnen we verlies doen aan die polis, maar voor ons persoonlijk is de gemoedsrust iets waar we zeker voor willen betalen. Voor onze firma's hebben we het nog niet nodig gehad maar is dat ook maar een kost van ongeveer 0,3% van onze omzet, ook daar geen enkel probleem dus als we dat nooit gebruiken.
Een absolute basis voor onze klanten is een onafhankelijke rechtsbijstand voor auto/woning/basis privéleven. Kostprijs 142 EUR en slechts ongeveer 10-15 EUR duurder dan ingebakken in de verzekeringen zelf.