Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Heb trouwens zo een spec aan mijn vrouw gegeven als verloving. Datejust, 36mm, fluted bezel, green dial (wel die met de steentjes in) en de jubilee bracelet. Had toen gewoon ff rondgebeld naar de dealers en in Knokke was die zelfs in stock. Kon em gewoon oppikken. (Gelukkig want ik was wat laat met men verlovingsgeschenk te kopen :laugh:)

Zeer mooie spec!

Heb trouwens zo een spec aan mijn vrouw gegeven als verloving. Datejust, 36mm, fluted bezel, green dial (wel die met de steentjes in) en de jubilee bracelet. Had toen gewoon ff rondgebeld naar de dealers en in Knokke was die zelfs in stock. Kon em gewoon oppikken. (Gelukkig want ik was wat laat met men verlovingsgeschenk te kopen :laugh:)

Zeer mooie spec!
Zal toch al enkele jaren geleden zijn vermoed ik. :oink:

Een datejust moet 36mm hebben, zelfs bij een bredere pols. Er klopt gewoon iets niet in de 41 versie. Verder zou ik persoonlijk fluted wel met oyster combineren. De jubilee maakt hem heel druk maar ieder zen ding.

36mm DJ fluted bezel jubilee bracelet represent 😎

IMG_7141.jpeg

Draagt toch heerlijk hoor. Leuker dan mijn Oyster (vorige generatie bracelet).

De datum mis ik toch ook enorm op mijn Tudor Black Bay.
Anders wel een prachtig horloge inderdaad.

Heel knappe, heb enkel die recente een tijdje mogen dragen naast mijn 'gewone' seamaster.
Datum is voor mij niet zo'n issue, vergeet deze toch vaak juist te zetten 😅

Bijlagen

• 20241127_145832.jpg
    20241127_145832.jpg
    855,3 KB · Weergaven: 50
Langsgeweest, goed gesprek en behulpzaam inderdaad, maar lijst nemen ze precies toch wel serieus, 5 jaar rekenen :(

Ik zou je graag helpen maar mijn contact daar, die is blijkbaar van job veranderd. Werkt nu voor Omega direct. (wil hem wel is sturen voor je, die kent daar ongetwijfeld nog mensen)
Had geen voorgeschiedenis, day-date besteld nieuw to spec en 3-4 maand later had ik hem al. Was natuurlijk ook wel ergens 6 jaar geleden.

Dealer in Knokke had ik ook gewoon gebeld omdat ik gehoord had dat die een bepaalde ref in stock had, ook geen voorgeschiedenis en direct kunnen aankopen. (die van men vrouw).

Gewoon wat rondbellen en niet praten alsof het je eerste rolex is. You might get lucky.
Stuur is de exacte config referentie die je wil? Ik hoor dan is bij hem, mss kan hij daar bij Nys wel iets doen voor je wat naar voor te trekken op de lijst indien je dat zou willen.

Ik zou je graag helpen maar mijn contact daar, die is blijkbaar van job veranderd. Werkt nu voor Omega direct. (wil hem wel is sturen voor je, die kent daar ongetwijfeld nog mensen)
Had geen voorgeschiedenis, day-date besteld nieuw to spec en 3-4 maand later had ik hem al. Was natuurlijk ook wel ergens 6 jaar geleden.

Dealer in Knokke had ik ook gewoon gebeld omdat ik gehoord had dat die een bepaalde ref in stock had, ook geen voorgeschiedenis en direct kunnen aankopen. (die van men vrouw).

Gewoon wat rondbellen en niet praten alsof het je eerste rolex is. You might get lucky.
Stuur is de exacte config referentie die je wil? Ik hoor dan is bij hem, mss kan hij daar bij Nys wel iets doen voor je wat naar voor te trekken op de lijst indien je dat zou willen.
6 jaar geleden is wel al groot verschil en day date is natuurlijk ook wel al andere klasse die sowieso minder in vraag is.
Rondbellen weet ik niet of veel gaat helpen want meestal vragen ze toch om langs te komen en de 3x dat ik al binnen gegaan ben is steeds zelfde verhaal jammer genoeg. Gewone simpele submariner is zelfs 5-7 jaar en de GMT's 7-10 jaar, daytona's 10-15 jaar. :crazy:
Uiteraard helpt aankoopgeschiedenis of andere aankopen wel wat maar nu ook niet om die op enkele maanden te kunnen hebben vermoedelijk.

De subs zijn zeker niet meer zo lang wachten hoor 😉
In Italië (Florence) waren een date en no-date zo mee te pakken... Al paar verhalen gehoord dat ook hier in BE/NL niet lang meer duurt.

Dragen jullie je horloges nog gewoon in grootsteden?

Tot nu toe lette ik daar eigenlijk absoluut niet op, ik draag mijn horloges altijd en overal.
De laatste tijd lees je echter steeds vaker over geweldadige overvallen, vooral in Londen. En niet (enkel) in achterbuurten maar tegenwoordig ook gewoon in Mayfair enzo.
Ik ben daar zelf regelmatig en het zet nu toch aan tot nadenken :unsure:

Deze zomer in Spanje er gewoon met rondgelopen (Torrevieja, Grenada, Lorca, Murcia), ook op Kos en Kreta geen problemen gehad.
Brussel, Antwerpen, Oostende etc ook niet op gelet.

Heb meestal wel een hemd aan met opgerolde mouwen en moest ik het in een buurt niet vertrouwen dan zou ik ze wel naar beneden doen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan