Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
In de voorbije 8 maanden er mee rond gelopen in oa Detroit, Chicago, Houston, Guadalajara, London, Parijs en Marseille, zonder meer of zonder me daar echt druk in te maken. Brisbane etc ook, maar Australië is nu wel niet direct very crime-ridden.

Deze al even op mijn radar en ook al gepast. Binnenkort zwicht ik. Enige nadeel vind ik, is het gebrek aan de datum.

omega-seamaster-diver-300m-007-edition_ns7Il63.jpg
Gezwicht en gisteren bij Timepiece Bank opgehaald. Heel tevreden mee :)

Ik draag de day-date elke dag. Enkel in Brussel loop ik met men mouwen afgerold. Altijd al een onveilig gevoel gehad daar.

Mooie aanwinst 👌
Nog altijd zo een verstevigde burcht daar bij timepiece bank? 😅
Mijn eerste Breitling kwam ook van hen.
Ik moet zeggen dat ik de buurt zelf enorm shady vindt. Achteraan het station, allemaal juwelierszaken die de look and feel uit Turkije hebben, gepaarde gaande met shady volk dat er ronddwaalt. Zijstraat in en dan appartementsgebouw (2e verdiep, met 2x een gang om door te moeten). Dan is het een corporate kantoor gewoon.

Dan diezelfde gure buurt doorwandelen met een tas met daarop 'Timepiece Bank' op en dat horloge in, was wel een ervaring apart moet ik zeggen. Zit nu veiliger rond mijn pols :p

Al het volk dat er door die straat loopt heeft wss meer waarde bij dan 10 van je horloges.
Toen ik er was kwam er een jood binnen met een berg cash en diamanten, nadien wandelde die gewoon buiten richting station 😅
Het is gelegen in het midden van de diamant wijk, dus de veiligste buurt van Antwerpen denk ik.

Al het volk dat er door die straat loopt heeft wss meer waarde bij dan 10 van je horloges.
Toen ik er was kwam er een jood binnen met een berg cash en diamanten, nadien wandelde die gewoon buiten richting station 😅
Het is gelegen in het midden van de diamant wijk, dus de veiligste buurt van Antwerpen denk ik.
Zo kwam het toch niet over alleszins, maar dat ze daar niks moeten uitsteken, kan ik wel inkomen.

Zou dit horloge passen op smalle pols? (+- 17cm)
  • 39.5mm Diameter
  • 46.5mm Lug-Lug

Draag un een smartwatchd ie toch ook 40mm diameter is, maar zo'n horloge zal wss wel iets zwaarder aanvoelen/uitzien?

Waar kan je een beetje betrouwbaar tweedehandse horloges kopen?
Ik vind deze bijvoorbeeld erg mooi https://www.tagheuer.com/gb/en/time...39-mm-calibre-5-automatic/WBN2112.FC6504.html .
En ik lees dat Tag Heuer wel snel zijn waarde verliest, dus vraag ik me af of ik die niet gewoon een pak goedkoper tweedehands ergens kan oppikken?

Ik ben (nog) helemaal niet thuis in de horlogewereld. Altijd wel al horloges gedragen, maar dat waren dan de goedkope die ik gewoon mooi vond en het laatste decennium was het dan vooral Apple Watches.

Maar nu wil ik wel eens iets met interessante techniek (nog nooit een automatische gehad) en een racing pedigree. En gezien ik het meeste heb met een Porsche, ben ik bij Tag Heuer terechtgekomen.

Maar 3000 pond is wel boven budget. Ik wil max 2k euro gaan en dat is dan bij voorkeur voor een model die amper waarde verliest. Bij waardeverlies wil ik het liever rond de 1000 euro houden.

Ik heb een Tag Heuer van bij Walter Mulders in Averbode aangekocht in 2010 en is alleen maar in waarde gestegen hoor lol
Als je een Tag wilt dan denk ik dat je best in dat shopping outlet gaat waar ze een Tag Heuer winkel hebben.

Als je 2dehands wilt dan denk ik misschien aan: https://www.juwelierburger.com/

Waar kan je een beetje betrouwbaar tweedehandse horloges kopen?
Ik vind deze bijvoorbeeld erg mooi https://www.tagheuer.com/gb/en/time...39-mm-calibre-5-automatic/WBN2112.FC6504.html .
En ik lees dat Tag Heuer wel snel zijn waarde verliest, dus vraag ik me af of ik die niet gewoon een pak goedkoper tweedehands ergens kan oppikken?

Ik ben (nog) helemaal niet thuis in de horlogewereld. Altijd wel al horloges gedragen, maar dat waren dan de goedkope die ik gewoon mooi vond en het laatste decennium was het dan vooral Apple Watches.

Maar nu wil ik wel eens iets met interessante techniek (nog nooit een automatische gehad) en een racing pedigree. En gezien ik het meeste heb met een Porsche, ben ik bij Tag Heuer terechtgekomen.

Maar 3000 pond is wel boven budget. Ik wil max 2k euro gaan en dat is dan bij voorkeur voor een model die amper waarde verliest. Bij waardeverlies wil ik het liever rond de 1000 euro houden.
Een Tag Heuer is een typisch merk dat een afschrijfkanon is, ner zoals de andere typische merken zoals Longines, Oris,..

Ik heb reeds een aquaracer en een Carrera gehad en kan er niet veel slecht van zeggen alleszins.

Je kan gewoon een dealer binnenstappen en -15 tot -20% is onderhandelbaar bij zulke merken.

Als je online wil halen kan je ook eens op chrono of wristler kijken natuurlijk. Dat scheelt al heel wat geld en meeste is wel gewoon betrouwbaar. Ik koop zelf enkel nog nieuw maar als 2de hands u niet stoort kan je altijd op zoek gaan naar een net exemplaar op die websites. Anders een gezocht topic aanmaken op horlogeforum, iemand heeft hem vast nog wel liggen.

Ik heb mijn Tag voor 325euro gekocht is nog altijd in mint condition.
Heb ze met doos en docu zien staan op chrono rond de 1000Euro, 5j geleden wilde ik ze verkopen en een bod van 650Euro gehad op chrono 24 van een Fransman.
Op juwelierburger vragen ze toch nog steeds veel, kwa betrouwbaarheid en kwaliteit kan ik niks slecht zeggen over Tag Heuer is reeds 15j in mijn bezit en niks voorgehad en heel veel gedragen...

Een vraagje aan de kenners. Ik ga nu eens echt een horloge kopen :unsure: en twijfel tussen een Seiko en Tissot voorlopig. Nu zie ik dat beide winkels in het outletcentrum (Roermond) liggen, is dat aan te raden en ga je daar dezelfde modellen vinden als bij de juwelier of gaat het niet de moeite zijn? Op dit moment zou het gaan tussen de Seiko SSK reeks en de Tissot Seastar 1000 (moest dat uitmaken)

Ik heb de Tissot Seastar 1000 gekocht in Genk bij Vrancken, best content van de service van daar (en ligt niet superver van Roermond). Dat was op bestelling btw, je kan niet zeker weten of het model/uitvoering dat jij wilt kopen bij de juwelier in de winkel ligt.

Een vraagje aan de kenners. Ik ga nu eens echt een horloge kopen :unsure: en twijfel tussen een Seiko en Tissot voorlopig. Nu zie ik dat beide winkels in het outletcentrum (Roermond) liggen, is dat aan te raden en ga je daar dezelfde modellen vinden als bij de juwelier of gaat het niet de moeite zijn? Op dit moment zou het gaan tussen de Seiko SSK reeks en de Tissot Seastar 1000 (moest dat uitmaken)
Ik ben pas nog in Roermond gaan kijken, er lagen wel wat ssk's, dus lijkt me altijd wel worth it om daar eens te gaan zien.
Zelf eerder van fan van de prijs/kwaliteit van Seiko ipv Tissot.

Ik heb de Tissot Seastar 1000 gekocht in Genk bij Vrancken, best content van de service van daar (en ligt niet superver van Roermond). Dat was op bestelling btw, je kan niet zeker weten of het model/uitvoering dat jij wilt kopen bij de juwelier in de winkel ligt.
Het zou om deze gaan dan, maar wil natuurlijk eerst passen. In Maastricht zou hij ook wel op voldoende plekken te krijgen zijn (volgens sites), maar het ging me meer of voor dit model dan een koopje is te doen bij zo'n outlet. Welke heb jij?

Ik ben pas nog in Roermond gaan kijken, er lagen wel wat ssk's, dus lijkt me altijd wel worth it om daar eens te gaan zien.
Zelf eerder van fan van de prijs/kwaliteit van Seiko ipv Tissot.
Het zou dan gaan om de SSK035K1, SSK001K1 of SSK003K1. Eerst testen natuurlijk. Zouden ze die hebben en nog steeds de voorkeur voor deze boven de bovenstaande Tissot?

De doorslag gaat sowieso de mooiste zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Het zou om deze gaan dan, maar wil natuurlijk eerst passen. In Maastricht zou hij ook wel op voldoende plekken te krijgen zijn (volgens sites), maar het ging me meer of voor dit model dan een koopje is te doen bij zo'n outlet. Welke heb jij?

Het zou dan gaan om de SSK035K1, SSK001K1 of SSK003K1. Eerst testen natuurlijk. Zouden ze die hebben en nog steeds de voorkeur voor deze boven de bovenstaande Tissot?

De doorslag gaat sowieso de mooiste zijn natuurlijk.
Een seastar in de outlet vinden is echt hit or miss. In een normale Tissot boutique ga je die wel kunnen vinden.
Ik heb zelf een PRX gehad, opzich een tof ding. Maar voor de prijs deed hij me weinig. Heb hem dan maar verkocht.

Ik heb zelf een hele hoop Seiko's, waaronder ook een SSK003. Echt een top horloge eigenlijk. Ben ook tevreden van de band etc. De laatste aankoop is een speedtimer SSC813. Dan is er ook nog een SKX009 (niet meer te krijgen) en een vintage handwind model uit 1969. Lichte bias naar Seiko dus.

Ineens doorgebeten om de Tissot prx en de Vostok Amphibia GMT op facebook Marktplaats te zetten.
Een oranje doxa 200t zit te lonken, verleidelijk om als nieuw zomerhorloge te dienen 😅

En aangekomen!

1000088162.jpg

1000088161.jpg

Eerste indruk? Wel geslaagd. Er zit nog een beetje twijfel in de maat, een maatje groter (300t) zou mss iets beter vallen?
Benieuwd na wat draagtijd...

Terug
Bovenaan